Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار علی فدوی با بیان اینکه بسیج و سپاه در قائله و فتنه بزرگ اخیر بدون سلاح به میدان آمدند در عین حال گفت: در مقرهای ما اسلحه بود که اگر به حوزه‌های بسیج حمله کردند از خودشان دفاع کردند اما نیروهای ما در خیابان بدون اسلحه بودند. ناطقان: سردار علی فدوی در مراسم اختتامیه بسیج حقوقدانان با اشاره به اتفاقات اخیر گفت: چند روز پیش شهدای بسیاری دادیم که نمونه آن شهید ابراهیمی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کار بزرگی انجام شد ما باید به میدان می‌رفتیم که به میدان هم رفتیم علی رغم اینکه الزاماتی وجود نداشت که می‌توانست وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه اینکه این موضوع قائله و فتنه بزرگی بود افزود: دشمنان تلاش کردند در طول 40 سال انقلاب علیه ما اقداماتی انجام دهند اما ما در تمامی موضوعات پای کار بودیم. خیلی از کشورهای بزرگ گفته‌اند که ما با چه روش و مکانیزمی اقدام کردیم که 48 ساعته این قصه جمع شد. آنها ابعاد قصه را هم می‌دانستند.

جانشین فرمانده سپاه با اشاره به مراسم امروز بسیج در سالن 12 هزار نفری آزادی، گفت: یکی از ادله‌های خداوند این است که انسان کارهای سخت انجام دهد. یکی از کارهای سخت دادن جان است چون عزیزتر از جان وجود ندارد. شهید ابراهیمی ما مظلومانه جان داد. در همه کشور بسیج و سپاه پای کار رفت و یک نفر آنها در خیابان‌ها و میدان اسلحه نداشتند، ما بی اسلحه رفتیم در حالیکه جلوی ما خیلی اسلحه بود.

سردار فدوی ادامه داد: البته در مقرهای ما اسلحه بود که اگر به مقر، پایگاه، نواحی و حوزه‌های بسیج حمله کردند دفاع از خودشان کردند اما در خیابان اسلحه نداشتیم که این را علاوه بر دستورالعملی و ابلاغ به صورت دائم کنترل می‌کردیم. یعنی سردار سلامی و بنده 24 ساعته در مرکز فرماندهی نشسته بودیم و با همه کشور تماس زنده داشتیم و در خیلی جاها تصاویر برقرار بود.

وی در توضیح نحوه شهادت شهید ابراهیمی گفت: شهید ابراهیمی را اشرار تنها دوره کردند اما او قائل به اجرای تکالیفش بود. چون آدم در کار سخت است که نشان می‌دهد چطور تکالیفش را انجام می‌دهد. طبیعتا کاری که سخت نیست هم دلیلی ندارند که برای انجامش جان داد. منبع: ایسنا برچسب ها: جانشین فرمانده کل سپاه ، بسیج و سپاه ، بدون سلاح

منبع: ناطقان

کلیدواژه: جانشین فرمانده کل سپاه بسیج و سپاه بدون سلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۰۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزگار بروبیای درشکه‌ها | وقتی خیابان‌های در سیطره درشکه‌ها بود

همشهری آنلاین – حسن حسن‌زاده: نقطه عطف ورود نخستین وسیله حمل و نقل عمومی به تهران اما در دیدار یک هیئت بلندپایه انگلیسی با فتحعلی‌شاه قاجار رقم خورد. شهرام جبارزادگان، کارشناس حوزه حمل و نقل، در این‌باره می‌گوید: «کالسکه‌ای که هیئت انگلیسی به سرپرستی «سرگور اوزلی» در سال ۱۱۸۹ به فتحعلی‌شاه قاجار هدیه داد، نخستین وسیله حمل و نقل مدرنی بود که وارد خیابان‌های تهران شد. تا پیش از آن پایتخت‌نشینان برای جابجایی میان محله‌های پنج‌گانه شهر از چهارپایان استفاده می‌کردند اما در سال ۱۲۳۰ دیگر کالسکه و درشکه به وسیله‌ای فراگیر در خیابان‌های تهران تبدیل شده بود.»

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

در دوران ناصرالدین‌شاه با مداخله دولت، درشکه به نخستین وسیله حمل و نقل عمومی تهران تبدیل شد. اردشیر آل‌عوض، پژوهشگر فرهنگ عامه، می‌گوید: «تا پیش از دوران ناصرالدین‌شاه، دیگر دولت‌های قاجار برای خود مسئولیتی در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی قائل نبودند. ناصرالدین‌شاه پس از سفر فرنگ و الگو گرفتن از کشورهای غربی، تصمیم گرفت زیرساخت‌های لازم را برای حمل و نقل عمومی در تهران مهیا کند. او در اولین قدم کالسکه‌ها را به عنوان نخستین وسیله حمل و نقل عمومی وارد معابر تهران کرد و اقداماتی برای مناسب‌سازی و ایجاد زیرساخت‌های حمل‌ونقل انجام داد.»

یکی از نخستین شرکت‌های درشکه‌رانی تهران اما سال ۱۸۹۱ (۱۲۶۹ شمسی) شروع به کار کرد. میرزا جواد خان، کارمند عالی‌رتبه وزارت خارجه که امتیاز راه‌اندازی یک شرکت درشکه‌رانی را از سوی دولت وقت به دست آورده بود، با تامین سرمایه لازم، ۳۰ دستگاه درشکه وارد تهران کرد و با افزایش شمار درشکه‌ها برخی نقاط پررفت و آمد شهر به پاتوق‌ یا ایستگاه‌ درشکه‌ها تبدیل شد.

علیرضا زمانی، تهران‌پژوه، درباره مهم‌ترین ایستگاه‌های درشکه‌چی‌ها در تهران قدیم می‌گوید: «میدان خراسان، امامزاده حسن(ع)، میدان توپخانه، سبزه میدان و میدان سرچشمه در سال‌های فعالیت درشکه‌ها در پایتخت، شلوغ‌ترین پاتوق‌های درشکه‌ها و کالسکه‌ها بودند. مسافران مسگرآباد و زائران شاه‌عبدالعظیم با پرداخت ۱۵ تا ۲۰ ریال از ایستگاه میدان خراسان به مقصد می‌رسیدند. در محدوده میدان توپخانه، سبزه میدان و سرچشمه درشکه‌های یک اسبه می‌ایستادند که مردم معمولا آنها را برای مسافرت و یا ساعتی کرایه می‌کردند. این درشکه‌ها در زمستان برای سفرهای درون‌شهری یک قران و پنج شاهی و برای کرایه یک ساعته هم دو قران و ده شاهی در محدوده درون شهر و یا سه قران در خارج از محدوده شهر کرایه می‌گرفتند.»

فعالیت کالسکه‌ها و درشکه‌ها با قوانین و بخش‌نامه‌های جالبی هم همراه بود؛ از جمله اینکه درشکه‌ها و کالسکه‌ها اجازه ورود به همه نقاط و معابر شهر را نداشتند و برای دسترسی به برخی نقاط پایتخت باید مجوز می‌گرفتند؛ مجوزی که شباهت زیادی با طرح ترافیک امروزی خودروها داشت.

کد خبر 848273 برچسب‌ها محله هویت شهری همشهری محله تاریخ عمومی ایران حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • ببینید | روایت سردار سلیمانی از علت ردصلاحیت شدن خود در گزینش سپاه
  • روزگار بروبیای درشکه‌ها | وقتی خیابان‌های در سیطره درشکه‌ها بود
  • راه‌اند‌ازی ۶۵۰ نیروگاه خورشیدی در استان سمان در سال ۱۴۰۳
  • بسیج سازندگی ۲۸۶۴ نیروگاه کوچک‌مقیاس در کشور ساخت
  • ببینید | اولین واکنش آزمون به شایعات اخیر؛ سردار به ایران می‌آید؟
  • جانشین فرمانده سپاه: عملیات وعده صادق پاسخی به جبهه باطل است
  • ببینید | آبگرفتگی‌ خیابان‌های تبریز در پی بارش‌های اخیر
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • جزئیات اجرای زیرگذر میدان سپاه اعلام شد
  • جزئیات مراسم چهلم شهید زاهدی و یارانش | سپاه اطلاعیه داد