Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی چهارمین روز ثبت نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی در مرکز حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه در فرمانداری شهرستان تبریز آغاز شده است.

از همان دقایق اولیه چند داوطلب وارد فرمانداری تبریز شدند.

به گزارش ایسنا، عشرت شایق، اولین بانوی سیاسی داوطلبی است که راس ساعت ۸:۳۰ وارد فرمانداری تبریز شد؛ او متولد ۱۳۴۲ دارای مدرک دکترای روابط بین الملل بوده و در مجلس هفتم نیز به عنوان نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو به مجلس راه یافته بود؛ شایق، پژوهشگری ارشد صدا و سیما، ایده پردازی فرهنگی و اجتماعی و مشاور پارلمانی صدا و سیما را در کارنامه خود دارد و به مدت ۲۷ سال در آموزش و پرورش تبریز فعالیت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در جمع خبرنگاران گفت: زنان، دارای ذهنی خلاق و وجودی فعال هستند، انقلاب اسلامی نیز انقلاب پابرهنگان بود اما این قشر امروز سهمی ندارد، از این رو آمده‌ایم تا انقلابی گری ابتدای انقلاب را احیا کنیم.

وی با تاکید بر این‌که من یک فرد انقلابی هستم و همواره انقلابی حرکت خواهم کرد، افزود: دبیر جمعیت ایثار گران انقلاب اسلامی استان بوده  و به این تشکیلات حزبی وابسته هستم.

شایق با تاکید بر این‌که مجلس دهم، مجلس خسران بود، افزود: این موضوع در نتیجه ضعف عملکرد نمایندگان بود که آن هم به ضعف شخصیت ها و سابقه قبلی بازمی‌گردد، چرا که سخنانی که امروز می‌گویند سال پیش نمی‌گفتند. چرا امروز که آقای لاریجانی اعلام کرده نیست، گارد گرفته‌ و پسر شجاع شده‌اند؟ مجلس دهم به حد کافی خسارت رسانده و ای کاش نمایندگان فعلی مجلس، اصلا ثبت نام نکنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر روند پرونده پیگیری زمین خواری هفت هزار هکتاری در دوره هفتم مجلس، گفت: این پرونده، جزو پرونده هایی بود که  بایکوت خبری شد. این پرونده  از سد شهید مدنی تا باباباغی زمینی به وسعت هفت هزار و ۵۰۰ هکتار را شامل می‌شد که توسط یک سازمان غیرمصوب وابسته به شهرداری طی صورت جلسه ای با چهار اداره بصورت غیرقانونی واگذار شده بود. ما در مجلس هفتم این موضوع را به عنوان بزرگترین پرونده زمین خواری پیگیری کردیم و کار را به نتیجه رساندیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ارزیابی عملکرد نمایندگان زن مجلس از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: مجلس دهم مجلس خسران بود و این مجلس، نمی‌تواند بگوید که کار خاصی کرده ام، هرآنچه کرده نیز در روال عادی بوده؛ برخی خانم‌ها که کلماتی چون "به نام خداوند رنگین کمان" را می‌گویند، یا جایگاه مجلس را نشناخته‌اند، یا تشکیلاتی بوده‌اند.

وی در ادامه گفت: به کسی می‌توان نمره داد که انشایش را نوشته باشد، اما وقتی چیزی ننوشته نمی‌توان نمره‌ای داد.

حضور پیرترین داوطلب انتخابات در فرمانداری تبریز

غفار فرزدی پیرترین داوطلبی است که  ساعت ۱۰:۳۳ صبح جهت ثبت نام وارد فرمانداری تبریز شد. وی در گذشته عضو نهضت آزادی ایران بوده و همچنین معاونت استانداری و فرمانداری تبریز را در کارنامه خود دارد و عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز بوده است.

وی در جمع خبرنگاران گفت: بنده فعال سیاسی هستم و آخرین سالی است که در انتخابات مجلس شرکت می‌کنم. در تمامی دوره ها در انتخابات شرکت کرده‌ام که گاه تایید و اکثرا نیز به دلیل تعلق به احزاب، رد صلاحیت شده ام. در سال ۹۰ نیز دکتر احمدی‌نژاد با ۲۸ سال سابقه کار، بازنشسته‌ام کرد، چراکه مخالف برنامه های احمدی‌نژاد بودم.

وی در خاتمه گفت: بنده فردی شناخته شده هستم و اگر شورای نگهبان تایید کند به عنوان داوطلب آمادگی دارم و هدف بنده رساندن مجلس به جایگاه اصلی آن است، چراکه مجلس باید در راس امور باشد.

محمد علی شریفی(متولد ۶۱)، با مدرک کارشناسی ارشد عمران-سازه دیگر داوطلبی است که جهت ثبت نام وارد فرمانداری تبریز شد؛ وی عضو انجمن انبوه سازان آذربایجان بوده و هدف خود را اشتغالزایی و رفع مشکلات مردم عنوان کرد. وی معتقد است احزاب در جامعه کاری نکرده‌اند و بدین جهت بصورت مستقل و برای خدمت به مردم در انتخابات شرکت می‌کند.

این خبر تکمیل می‌شود... 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات 98 انتخابات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۰۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند

به گزارش قدس خراسان، مصطفی مهدوی ارفع اظهار کرد: میزان اهدای خون این استان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود هفت درصد افزایش داشته است.

مسوول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی افزود: ۲۱۱ هزار و ۱۸۴ داوطلب پارسال به مراکز اهدای خون خراسان رضوی مراجعه کردند که از این تعداد ۱۶۰ هزار و ۹۴۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند، ادامه داد: اهدا کننده مستمر خون به کسی گفته می‌شود که حداقل ۲ بار در سال خون اهدا کند و این تعداد در سال گذشته بیش از ۸۵ هزار و ۸۱۸ نفر در استان گزارش شده است.

مهدوی ارفع بیان کرد: بیش از ۲۹ درصد اهدا کنندگان خون استان در این بازه زمانی «با سابقه» و حدود ۱۸ درصد اهدا کننده «بار اولی» هستند.

مسوول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته زنان نیمی از اهداکنندگان خون را شامل می‌شوند، افزود: بانوان سال گذشته ۵.۳۵ درصد معادل هشت هزار و ۶۱۵ نفر از اهداکنندگان خون استان را تشکیل می داده اند.

وی افزود: شاخص اهدای خون ۲۷.۲۸ نفر به ازای هر هزار نفر جمعیت کشور است.

دیگر خبرها

  • پایان چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف
  • فراخوان چهارمین گروه هنرمندان واجد شرایط مسکن هنرمندان ساکن استان تهران
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشستگی با حمایت قضایی
  • برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته تا رأی‌گیری
  • آغاز نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات چه زمانی شروع می‌شود؟
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته قبل از زمان رای‌گیری