Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-02@02:53:48 GMT

نمایشنامه معروف ژان پل سارتر اجرا مى‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۰۴۶۹

به گزارش ایلنا، نمایشنامه «مردگان بی‌کفن و دفن»، اثر معروف ژان پل سارتر، نویسنده شهیر فرانسوی، این روزها در حال تمرین است و به زودى با عنوان «سمفونی کوچک سکوت» روى صحنه می‌رود.

سینا راستگو طراح و کارگردان این نمایش با بازنویسى متن اصلى، تجربه و برداشت شخصى خود را داشته و اثر او تلفیقى از تئاتر و سینماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سارتر یکی از معروف‌ترین نمایشنامه‌نویسان سبک اگزیستانسیالیست است و در «مردگان بی‌کفن و دفن»، نظام فکری خود و تعاریفش را از مفاهیمی چون آزادی، مسئولیت، تعهد و... به زیباترین شکل به منصه ظهور می‌رساند؛ به نحوی که کوچک ترین قضاوت‌ها بر رفتار شخصیت‌ها برای مخاطب دشوار و پیچیده می‌شود.

سینا راستگو پیش از این نمایش‌های «دشمن مردم» نوشته هنریک ایبسن و «مرگ و دوشیزه» نوشته آریل دورفمن را کارگردانی کرده و هر دو اثر نمایشى وى پس از اجراهاى عمومى خود، در جشنواره بین‌المللى فجر حضور داشته است.

پیش فروش بلیت نمایش «سمفونی کوچک سکوت» به زودی آغاز می‌شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مردگان بی کفن و دفن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۰۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزیره ایرانی شیخ اندرآبی

جزیره شیخ اندر آبی نام جزیره‌ای کوچک و غیرمسکونی در خلیج فارس است که جزئی از بندرلافت شهرستان قشم استان هرمزگان محسوب می‌شود.

این جزیره بسیار کوچک که وسعتی در حدود ۸هزار مترمربع دارد در شمال جزیره قشم در فاصله سه کیلومتری از روستای بندرلافت است.

مسطح بودن و وسعت کم این جزیره باعث می‌شود هنگام مد و بالاآمدن آب دریا، قسمت‌هایی از آن به زیر آب برود. فاصله بین بندر لافت و جزیره شیخ اندرآبی را می‌توان با یک قایق موتوری در ۵ دقیقه طی کرد.

در حاشیه شمالی جزیره شیخ اندر آبی که سطح آن از سایر قسمت‌های جزیره پایین‌تر است، تعداد زیادی درخت حرا و در جنوب شرقی آن نیز گنبد سفیدی موسوم به زیارتگاه شیخ اندرآبی یا قدمگاه شیخ وجود دارد.

این زیارتگاه مورد احترام ماهیگیران و دریانوردان است. در حال حاضر، کسی در این جزیره زندگی نمی‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • اوسمار: می‌دانستیم که بازی سختی با سپاهان داریم
  • جزیره ایرانی شیخ اندرآبی
  • از فردریک تا بازگشت به خان نخست
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • مهارت بالای ماریو بالوتلی در چالش گل کوچک / فیلم
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • یک حاشیه کوچک، کمر استقلال و پرسپولیس را می‌شکند
  • سالن های نمایشی در ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه اجرا نخواهند داشت 
  • سالن‌های نمایشی ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت‌ماه اجرا نخواهند داشت
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند