Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی محققان این تحقیق معتقدند که آب و هوای داخلی در دفاتر و ساختمان‌های مسکونی بر اساس نیازهای مردان ایجاد شده است.

به گزارش نیوز، روش ساخت و طراحی بر اساس نیاز مردان بر زنان تاثیر دارد و سردی محیط موجب کاهش کارآیی در این گروه خواهد شد.

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که تنظیم درجه حرارت بر اساس متابولیک بدن زنان، موجب راحتی و ذخیره انرژی آنان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان اظهار کردند: در بسیاری از ساختمان‌ها مصرف انرژی بسیار زیاد است زیرا استاندارد تولید گرمای بدن بر اساس سیستم بدنی مردان طراحی شده است. اگر بینش دقیق‌تری نسبت به تقاضای حرارتی افراد داشته باشیم، می‌توانیم ساختمان را به گونه ای طراحی کنیم که انرژی کمتری اتلاف شود و انتشار دی اکسید کربن نیز کمتر خواهد شد.

فرمول اصلی استانداردهای تنظیم اقلیم داخل ساختمان در دهه 1960 ایجاد شد. یکی از عوامل مهم در این مدل، حرارت بود که بر اساس متابولیک انسان طراحی شده است. اما این استاندارد مربوط به  مردی 40 ساله با وزن 154 پوند است.

براساس گزارش سرشماری ایالات متحده، در سال 1967 تنها 14.8 میلیون زن و 36.6 میلیون مرد کار تمام وقت داشتند. در سال 2009 تعداد کارگران زن تمام وقت به 43.2 میلیون نفر افزایش یافت که درصد زیادی از نیروی کار را تشکیل می‌دادند.

به دلیل اینکه چربی بدن زنان کمتر از مردان است، میزان متابولیک کمتری نیز دارند. در حقیقت بر اساس تحقیقی که در نشریه فیزیولوژی کاربردی منتشر شده، میزان متابولیک مردان حدود 23 درصد بیشتر از زنان است. افراد مسن نیز متابولیسم کمتری دارند.

محققان این تحقیق بر این باورند که برای اینکه محیط کار برای مردان و زنان راحت باشد، فرمول را باید بر اساس نیازهای هر دو جنس و با توجه به هر گروه سنی تنظیم کرد.

میزان متابولیک تنها عاملی نبود که محققان آن را بررسی کردند. آنان خاطرنشان کردند که در برخی مشاغل، لباس زنان و مردان با یکدیگر متفاوت است در نتیجه این پوشش بر احساس سرما و گرما نیز تاثیر دارد.

محققان معتقدند با تغییر فرمول و تنظیم دما در محیط کاری زنان و مردان می‌توان کارایی حرفه‌ای را افزایش و اتلاف انرژی را کاهش داد.

نتایج این تحقیق در نشریه Nature Climate Change منتشر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محیط کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۰۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند

طبق آمار ثبت احوال کشور از تعداد فوتی‌های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، مردان بیشتر از زنان فوت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵.۶ درصد و زنان ۴۴.۴ درصد از ثبت فوت ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل(۱۴۰۱) برابر ۵۶.۶ درصد برای مردان و ۴۳.۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد  ۴۱۸هزار و ۷۴۱  رویداد فوت ثبت شده، ۵.۶درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • کشاورزان با تنظیم نوبت آبیاری به حفظ ذخایر آب های زیرزمینی کمک کنند
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر