Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@03:49:27 GMT

ایجاد «گذر فرهنگ و هنر» در خرم‌آباد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۰۹۸۴

ایجاد «گذر فرهنگ و هنر» در خرم‌آباد

گروه فرهنگی ــ شهردار خرم‌آباد با اشاره به ایجاد «گذر فرهنگ و هنر» در خرم‌آباد، اظهارکرد: تاسیس سینمای روباز زیباکنار دیگر دیگر اقدامات شهرداری برای توسعه و توجه به هنر و هنرمندان است.

به گزارش ایکنا از لرستان، نشست مشترک محمد شریفی مقدم، شهردار خرم‌آباد و احمدحسین فتایی مدیرکل و معاونین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امروز، سیزدهم آذر در محل دفتر شهردار خرم‌آباد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریفی‌مقدم در این دیدار با اشاره به اهمیت کارهای فرهنگی در سطح جامعه، گفت: یکی‌از مشکلات کاری شهرداری‌های کشور عدم توجه کافی به مبحث فرهنگ و فرهنگ‌سازی است.

وی با ذکر این مطلب که فرهنگ‌سازی صحیح و اصولی می‌توان زمینه‌های مشارکت و همکاری شهروندان را در مباحثی چون جمع‌آوری و تفکیک زباله، مواظبت از مبلمان شهری و یا استفاده صحیح از ناوگان حمل و نقل عمومی را فراهم نمود، اضافه کرد: دستورالعمل اجرایی شهر خلاق فرهنگی و هنری به شهرداری ابلاغ شده که اجرای آن را به سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی واگذار نموده‌ایم و در این راستا این سازمان با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانند طرح‌های مختلفی را مورد بررسی قرار دهند.

شریفی‌مقدم سپس در ادامه در پاسخ به پیشنهاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در زمینه توسعه همکاری‌های فرهنگی و هنری، ادامه داد: مدیریت شهری و به تبع سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری خرم‌آباد برای هرگونه تعامل با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان متولی فرهنگ در استان آمادگی کامل دارند.

شهردار خرم‌آباد با اشاره به این‌که در مورد ایجاد گذر فرهنگی و هنری مکان خاصی را در نزدیکی میدان گپ در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این مکان استاندارد‌ها و خصوصیات لازم را جهت اجرای این طرح دارا می‌باشد همچنین توسعه سینمای روباز پارک شریعتی و همچنین تاسیس سینمای روباز زیباکنار از دیگر برنامه‌های فرهنگی و هنری  شهرداری است.

وی با انتقاد از برخی رویکردهای گذشته سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، گفت:  به‌دنبال ایجاد تحولات اساسی در رویکردهای این سازمان هستیم و در گام اول تصمیم به گزینش یک هیئت مدیره تخصصی داریم.

یادآور می‏شود، ساماندهی قطعه هنرمندان در آرمستان صالحین، استفاده از ظرفیت هنرمندان استان در ساخت تندیس میادین و معابر شهر و تلاش در جهت اجرای موفق طرح پایتخت کتاب از دیگر موضوعاتی بود که در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت این در حالی‌است که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اهدای لوح تقدیر و هدیه فرهنگی از شهردار خرم‌آباد تقدیر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی گذر فرهنگی شهردار خرم اباد مدیرکل ارشاد لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۰۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه ااطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق، سیدعمار حکیم، رییس جریان حکمت ملی عراق، در دیدار فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، و هیئت همراه وی، وضعیت فرهنگ و ارتباطات دو کشور و چشم‌اندازهای گسترش همکاری‌های عراق و جمهوری اسلامی ایران را مورد رایزنی قرار داد.

در این دیدار که در دفتر رییس جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم بر ضرورت تبادل تجارب در بخش‌های فرهنگی، هنری و آرشیوی تأکید کرد.

وی با اشاره به نیازهای جوامع اسلامی به برنامه‌هایی فرهنگی که آنان را در برابر هجمه فرهنگی و اندیشه‌های منحرف مصون نگه دارد، بر ضرورت حمایت از برنامه‌های هنری و تولید فیلم و سریال و استفاده از فناوری‌های نوین برای رساندن آن به مخاطبان تأکید کرد.

رییس جریان حکمت ملی عراق همچنین بر ضرورت توقف جنگ در غزه تأکید کرد و جامعه جهانی را در قبال پیامدهای آنچه در غزه می‌گذرد و سکوت در برابر کشتار و گرسنه نگه‌داشتن و نسل‌کشی مسئول دانست.

کد خبر 6096634

دیگر خبرها

  • انتقاد از ساخت مجموعه فرهنگی در پارک لاله/ شهرداری تهران حصارهای پارک لاله را بردارد
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی
  • مفاهیم جان‌بخش اسلامی از مرزها بیرون رفته است
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر