Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل آبخیزداری و منابع طبیعی استان زنجان گفت: همزمان با سراسر کشور، طرح نهضت سبز در ۲۹۰ هکتار از جنگل‌های استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، خلیل آقاجانلو ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت اجرای طرح نهضت ملی سبز اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی در حوزه منابع طبیعی توسعه فضای سبز و نهال‌کاری است که با روش‌های مختلف دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آبخیزداری و منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه نهالستان کوشکن یکی از بزرگترین ظرفیت‌های استان بوده و سالانه ۱.۵ تا ۲ میلیون اصله نهال در آن تولید می‌شود، بیان کرد: توزیع نهال‌های این نهالستان به منظور توسعه فضای سبز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در کشورهای مختلف دنیا توده فضای سبز از شاخص‌های ارزیابی است، گفت: به همین دلیل کشورهای توسعه یافته سطوح فضای سبز را توسعه می‌دهند.

آقاجانلو با بیان اینکه کشور ایران دارای آب و هوای متفاوت است، بیان کرد: توسعه فضای سبز در طول سال و در حوزه‌های شهری انجام می‌شود.

مدیرکل آبخیزداری و منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه در عرصه‌های جنگلی با توجه به شرایط اقلیتی استان کاشت نهال در پاییز انجام می‌شود، بیان کرد: نهال پس از کاشت به خواب می‌رود و بارش‌های باران و برف به استقرار گیاه کمک می‌کند.

وی از اجرای طرح کاشت درخت و توسعه جنگل‌کاری در ۱۴ آ‌ذر‌ماه در استان زنجان خبر داد و گفت: در این روز، جنگل‌کاری حدود ۲۹۰ هکتار توسعه و ترمیم جنگل‌های استان زنجان انجام می شود که از آن کار اجرایی ۱۹۰ هکتار آغاز شده و ۱۰۰ هکتار پس از انعقاد قرارداد در کوتاه‌ترین زمان اجرایی می‌شود.

آقاجانلو با بیان اینکه طرح جنگل‌کاری نهضت سبز فردا به صورت نمادین در پارک آبخیز گاوازنگ انجام می‌شود، ادامه داد: برآورد می‌شود، ۴۳ هزار و۵۰۰ اصله نهال در این طرح کاشته شود.

مدیر کل آبخیزداری و منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه «ارس»، «بنه»، «زالزالک» و ... از نهال‌های کاشته شده در این طرح است، بیان کرد: اعتبارات اجرای این طرح از محل اعتبارات ملی، توسعه ملی و صیانت خواهد بود.

 

طرح نهضت سبز در شهرستان طارم

وی با بیان اینکه بیشتر جنگل‌کاری‌های طرح نهضت سبز در شهرستان طارم است، عنوان کرد: ۷۰ هزار هکتار جنگل طبیعی در استان زنجان وجود دارد که بیشتر این جنگل‌ها در شهرستان‌های طارم و ماهنشان قرار دارد.

آقاجانلو با بیان اینکه یکی از سیاست‌های منابع طبیعی در حوزه جنگل‌کاری کنترل آفات در مناطق آلوده جنگلی، پاک‌سازی و پایش جنگل‌ها است، ادامه داد: در مناطق آلوده تلاش می‌شود تا بیماری‌ها طغیان نکند و با مدیریت صدمه به جنگل‌ها به حداقل برسد.

مدیر کل آبخیزداری و منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه نظارت گشت‌های حفاظتی به صورت مستمر در جنگل‌های زنجان انجام می‌شود، بیان کرد: آبگرمکن‌های خورشیدی در  روستاهایی که اهالی آن اقدام به تهیه زغال از طریق قطع درخت می‌کنند، نصب می‌شود.

انتهای پیام/73009/ق/40

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان منابع طبیعی فضای سبز جنگل آقاجانلو نصب آبگرمکن خورشیدی توسعه شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۱۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌سازی ۵۴۴ هکتار زمین در استان بوشهر برای طرح نهضت ملی مسکن

ارسلان مالکی معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین در جلسه شورای مسکن استان بوشهر میزان اراضی تامین شده در استان را بیش از ۲ هزار هکتار معادل بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی عنوان کرد.

معاون وزیر راه وشهر سازی، گفت: براساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط و همچنین ۱۷ هزار متقاضی دارای ۴ شرط برای دریافت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن هستند که ثبت نام کرده اند.

مالکی با بیان اینکه دسترسی به مسکن مسئله‌ای مهم و اساسی برای مردم است، تاکید کرد: آمار‌ها حاکی از آن است که بین ۵۰ تا ۷۰ درصد درآمد خانوار‌ها صرف هزینه مسکن می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • ۲۳ هکتار زمین به شهر ملک‌آباد الحاق شده است
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی زنجان در دست ساخت است
  • اختصاص ۳۸ هزار هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم
  • آماده‌سازی ۵۴۴ هکتار زمین در استان بوشهر برای طرح نهضت ملی مسکن