Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از تحریم های خمصانه آمریکا، داخلی سازی قطعات پیشرفته خودرو از اتفاقات مهم در صنعت خودرو و قطعه سازی بوده که نتایج چشمگیری به دنبال داشته است. یکی شرکت های قطعه سازی که در این امر عمکرد بسیار مطلوبی داشته شرکت صنایع تولیدی کروز است و در همین راستا مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی از خطوط تولید، مراکز طراحی و تولید دستگاه‌های صنعتی این بنگاه اقتصادی بازدید به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در این بازدید مهندس سخا مدیر عامل شرکت کروز و مدیران بخش‌های مختلف از فعالیت‌ها، مدیریت بهره وری و نظارت بر کیفیت در این شرکت توضیحاتی را برای وی ارائه دادند.

کواکبیان ضمن ابراز خرسندی در بازدید از شرکت قطعه سازی کروز گفت: سه نکته در این بازدید مورد توجه بود؛ ابتدا اینکه شرکت کروز از سطح بالای تکنولوژی و دانش فنی برخوردار بوده و در زمینه تحقیق و توسعه کارهای فراوانی انجام داده است؛ در بعضی موارد همچنان تحقیق و توسعه در حال ادامه است که به نوبه خود جای تشکر و قدردانی دارد.

وی در مورد نکته دوم اظهارداشت: در این بنگاه اقتصادی داخلی سازی قطعات خودرو با پیشرفت های قابل توجهی مواجه بوده است و قطعاتی که پیشتر از خارج کشور تامین می شد با همت متخصصین و مهندسین داخلی سازی آن صورت گرفته که این اقدامات باید مورد حمایت مسئولان ذیربط قرار گیرد، به ویژه آنکه در سال رونق تولید قرار داریم.

بکارگیری نزدیک به ۷۰ درصد از نیروی کار از میان بانوان نکته سومی بود که عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی به آن اشاره کرد و گفت: اینکه در شرکت قطعه سازی کروز شاهد حضور پررنگ بانوان هستیم، نکته قابل توجهی است و برای این موضوع از سهامداران این شرکت تشکر می کنم.

کواکبیان پیرامون حمایت مجلس از شرکت های قطعه سازی و در کل حمایت از تولید کنندگان و فعالان حوزه صنعت نیز اظهار داشت: در گام اول حمایت باید دولت توجه به بخش خصوصی را با جدیت بیشتری در دستور کار خود قرار دهد؛ حتی شرکت های ایران خودرو و سایپا نیز باید به سمت خصوصی شدن حرکت کنند، چرا که بخش خصوصی انگیزه بیشتری را برای ایجاد اشتغال و افزایش بهره وری دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد؛ برای میدان دادن به بخش خصوصی باید قوانین و موانع دست و پا گیر مقابل تولید کنندگان را برطرف و اصلاح کنیم.

وی خاطرنشان کرد: افراد صنایع باید از راهنمایی فعالان بخش خصوصی بهره مند شوند و مشکلات ایجاد شده در زمان تحریم برای شرکت هایی مانند کروز را در مجلس به صورت موردی بررسی و به آنها کمک کنیم.

کواکبیان در پایان گفت: اگر در قبال شرکت های بزرگی همچون کروز و دیگر شرکت های بخش خصوصی فعال در کشور بی توجه باشیم و مورد حمایت قوای سه گانه قرار نگیرند، در دیپلماسی اقتصادی منطقه نیز با مشکلات متعددی روبرو خواهیم شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آنفولانزا روز جهانی معلولین انتخابات مجلس یازدهم لیلا واثقی علی اصغر پیوندی کودک آزاری سعید ملایی توپ طلا لیونل مسی مصطفی کواکبیان قطعه سازی کروز تکنولوژی آنفولانزا روز جهانی معلولین انتخابات مجلس یازدهم لیلا واثقی علی اصغر پیوندی کودک آزاری سعید ملایی توپ طلا لیونل مسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۱۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندوزی: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است

وزیر اقتصاد با اشاره به عزم جدی دولت برای واگذاری دو تیم پرسپولیس و استقلال، عنوان کرد این مسیر ادامه پیدا می کند و در اینده ای نردیک یک معدن و همچنین پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس عرضه خواهند شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، در آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی با اشاره به عزم جدی دولت برای واگذاری این دو تیم از همان ابتدای اغاز بکار گفت: همکاری ملی و همیاری ملی رمز غلبه بر موانع غیر قابل حل است. روح همدلی که در فضای ورزش ایران است سرایت کرد و خودش را در دل یک اقدام سیاستی و یک تدبیر ملی نشان داد و اتفاق به ظاهر ناشدنی 20 سال گذشته امروز تحقق یافته است.
وی ادامه داد: در موضوع انتقال پرسپولیس و استقلال خیلی ها به دولت میگفتند که این حرف ها نشدنی هستند و دولت ها در ایران اراده واگذاری این دو تیم را ندارند. اما امروز در اردیبهشت 1403 با یک همت جمعی این امر محقق شد.
خاندوزی گفت: در پروژه های مختلف شما شاهد این موضوع بودید که دولت سیزدهم دولت خاتمه ی پروژه های نیمه تمام است و امروز هم این اتفاق افتاد. اما 4 موضوع است که باید به ان اشاره شود:
1- در اصل مشارکت طلبیدن مردم و بخش غیر دولتی اراده ی جدی وجود دارد. در اسفند 1400 موضوع بورسی شدن این دو باشگاه و افرایش سرمایه ان ها و مشارکت چند صد هزار نفری مردم برای در اختیار گرفتن سهم 10 درصدی دو باشگاه که خروجی ان شفافیت در عملکرد است، گام اول دولت برای خصوصی سازی بود. در همین راستا مذاکرات مفصلی با وزارت نفت و وزارت صمت صورت گرفته تا پالایشگاه بزرگ ستاره خلیج فارس و همچنین برخی از پروژه های جذاب معدنی کشور را  
2- اهلیت و تخصص نکته دیگری است که تاکید داریم تا واگذاری مبتنی بر آن صورت گیرد. یکی از نکاتی که در دولت سیزدهم واگذاری چندان زیادی نداشته ایم، دقت بر اهلیت و تخصص خریداران و چشم انداز بلند مدت برای این واگذاری ها را داشته باشیم.
3- چشم انداز منابع پایدار درامدی این دوباشگاه نکته سوم است. ما همچنان کمک ورزش خواهیم بود چه از طریق پیگیری حق پخش و …..
4- ما به دنبال این هستیم که از ظرفیت مدیریتی بخش های غیر دولتی، برای مدیریت این باشگاه ها استفاده کنیم تا این موضوع ارام ارام به سایر بخش ها سرایت پیدا کند.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلاشهای آموزش و پرورش در برنامه‌های فرهنگی قابل تقدیر است
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • یک عده غیر فوتبالی در سال ۸۰ خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس را متوقف کردند
  • خاندوزی: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است