Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک وبگاه آمریکایی می‌گوید ارتش این کشور در عملیاتی هوایی در سوریه، موشکی محرمانه موسوم به نینجا را مورد آزمایش قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، همزمان با مخالفت کشور‌های مختلف با تداوم حضور نظامیان آمریکایی در سوریه، اکنون گفته می‌شود ارتش آمریکا در حال آزمایش موشکی محرمانه و مخفی در عملیات‌های هوایی خود در شمال سوریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بخش مجله «وارزُن» در وبگاه «درایو» بامداد امروز (چهارشنبه) گزارش داد نیرو‌های آمریکایی حاضر در سوریه، در جریان عملیات هوایی در منطقه «اطمه» واقع در استان ادلب (در فاصله ۸ کیلومتری مرز ترکیه) موشک موسوم به «نینجا» را مجددا آزمایش کرده است.

بر اساس این گزارش، در حمله روز سه‌شنبه جنگنده آمریکایی با موشک نینجا، حداقل دو عنصر مسلح کشته شدند. با اینکه هویت این دو عنصر مسلح یا وابستگی‌شان به یک گروه خاص گزارش نشده، اما برخی منابع می‌گویند حداقل یکی از کشته‌شدگان از اعضای ارشد گروه تروریستی هیأت تحریرالشام (جبهة‌النصره سابق) بودند.

گزارش وارزُن که بیشتر روی حجم تخریب اعمال‌شده توسط این موشک تمرکز دارد، حاوی تصاویری از محل برخورد موشک است که نشان می‌دهد خودروی هدف قرار داده شده تقریبا از وسط به دو نیم تقسیم شده، آسیب بیشتر به سرنشینان جلو رسیده و صندلی‌های عقبی ماشین آسیب کمتری دیده‌اند.   خودروی هدف قرار گرفته در عملیات سه‌شنبه
بر این اساس، منابع محلی می‌گویند دو عنصر مسلحی که در این خودرو بودند، بر اثر شدت این حمله تقریبا به صورت کامل خرد و تکه‌تکه شده بودند؛ اتفاقی که جزو ویژگی‌های نسبت داده شده به موشک‌های نینجا است.

این پایگاه خبری همچنین توضیح می‌دهد که برخی شباهت‌های خاص این حمله، با عملیات کشتن «احمد حسن ابو خیر المصری» یکی از معاونان گروه تروریستی القاعده به تاریخ فوریه ۲۰۱۷ حین رانندگی با خودرو در ادلب، هم‌پوشانی دارد. به گونه‌ای که خودروی المصری نیز در بخش صندلی‌های جلو دچار آسیب جدی شده، اما به مابقی آن آسیب حداقلی رسیده بود.

بر اساس توضیحاتی که وزارت دفاع آمریکا درباره موشک پایه هل‌فایر ارائه داده، این موشک می‌تواند حملات دقیقی را به تانک‌ها، سنگرها، سازه‌های محافظت‌شده و بالگرد‌ها انجام دهد. این موشک را همچنین می‌توان با استفاده از لیزر به سمت هدف هدایت کرد.

موشک مخفی و محرمانه نینجا (AGM-۱۱۴R۹X)، نوع ارتقا یافته‌ای از موشک «هِل‌فایر» - تولید مشترک کمپانی‌های لاکهید مارتین، بوئینگ و نورثروپ گرومن – است که دارای کلاهک جنگی غیرانفجاری برای نفوذ به عمق حجمی از ۴۵ کیلوگرم فلز، بتن یا هر سازه‌ای با دقت حداکثری است.

کشور‌هایی که گفته می‌شود آمریکا موشک نینجا را در آن‌ها آزمایش کرده، شامل سوریه، یمن، لیبی، عراق و سومالی می‌شود.   خودروی المصری در عملیات فوریه ۲۰۱۷   لاشه موشک پیدا شده در محل عملیات روز سه‌شنبه

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ارتش آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۲۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح

گروهی متشکل از ۵۰ قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از دولت وی خواستند تا از همه ابزارهای موجود برای منصرف کردن تل‌آویو از آغاز عملیات تهاجمی در رفح استفاده کند.

به گزارش ایسنا، در این نامه آمده است: ما با فوریت می‌گوییم تهاجم اسرائیل به رفح در روزهای آینده کاملا غیرقابل قبول است. ما از شما می‌خواهیم با استناد به قوانین و سیاست‌های موجود، فوراً از ارائه برخی کمک‌های نظامی تهاجمی به دولت اسرائیل، از جمله کمک‌هایی که از قبل تایید شده است، خودداری کنید تا از حمله تمام‌عیار به رفح جلوگیری شود.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بارها از جمله در روز سه شنبه تاکید کرده که ارتش این رژیم برای جنگ با سازمان فلسطینی حماس با یا بدون توافق بر سر اسرا وارد رفح خواهد شد.

نتانیاهو گفته: «اسرائیل چاره دیگری جز ورود به رفح ندارد.» در نامه قانون‌گذاران آمریکایی به دولت بایدن آمده است که «دولت اسرائیل طرحی معتبر و قابل اجرا برای محافظت از غیرنظامیان در جریان عملیات احتمالی در رفح، آنگونه که دولت بایدن درخواست کرده است، ارائه نکرده است.»

در این نامه آمده است که حمله به رفح خطر بازگرداندن منطقه به آستانه یک درگیری گسترده‌تر را دارد.

در اوایل این هفته، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که عملیات در رفح یک «تشدید غیرقابل تحمل» خواهد بود که هزاران غیرنظامی را کشته و صدها هزار نفر دیگر را مجبور به فرار خواهد کرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز از تل‌آویو خواسته که حمله‌ای به رفح انجام ندهد.

رسانه‌های اسرائیلی روز پنجشنبه گزارش دادند، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به تل‌آویو پیام داده که حمله به رفح می‌تواند مانع از تلاش‌ها برای عادی سازی روابط با عربستان سعودی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای جلوگیری از حمله به رفح
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران
  • اعتراف تل‌آویو به شکست پاتریوت آمریکا در برابر موشک ایرانی