Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@03:10:43 GMT

گام دوم انقلاب و بایدها و نبایدها

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۲۱۹۴

گام دوم انقلاب و بایدها و نبایدها

گروه سیاست و اقتصاد ـ تحقق گام دوم انقلاب با توجه به ظرفیت‌های جوانان و اتکای به ظرفیت‌های داخلی صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، انقلاب اسلامی طی عمر چهل ساله خود فراز و فرودهای متعددی را پشت سر گذاشت از تنش‌های اوایل انقلاب گرفته تا جنگ تحمیلی و ترور شخصیت‌های انقلابی و مسئولان گرفته تا تحریم‌های ناجوانمردانه تنها بخشی از فشارهای متعددی است که ابرقدرتها برای فشار بر انقلاب بکار بستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طی این مدت و به رغم فشارهای‌ مختلف ملت و مسئولان انقلاب اسلامی از آرمان‌های به حق خود که همانا آزادی خواهی و مبارزه با جور ابرقدرت‌ها و توسعه خدمات و محرومیت زدایی از کشور کوتاه نیامدند و با تقدیم هزاران شهید و جانباز جلوی هرگونه تعرض به کشور را گرفتند.
دشمنی‌های عمیق غرب با آرمان‌های ایران اسلامی مانع رشد و ترقی ایران نشد و کشور ما به رغم همه سنگ اندازی‌ها با تکیه بر توانایی‌های حوانانش هر روز رشد و ترقی کرد و بر قله‌های ترقی و توسعه ایستاد.
ایران در حال حاضر در خاورمیانه به لحاظ علمی و تقویت بنیه‌های علمی حرف اول را می‌زند و در بسیاری از موضوعات به خودکفایی رسیده است.
توسعه زیرساخت‌ها در نقاط مختلف و ایجاد توازن در خدمات عمومی در نقاط دور و نزدیک از مواهب انقلاب اسلامی است.
اکنون و در حالی که در چهل و یکمین سال از پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم کشور ما ایران بخش زیادی از ظرفیت‌های خود را شکوفا کرده است و در مرحله دیگری از جهش خود به سمت تعالی قدم برداشته است که این مهم مستلزم برنامه ریزی دقیق مسئولان و ایجاد وحدت رویه بین مردم و مدیران است.
قطعا در گام دوم انقلاب باید به دنبال توسعه متوازن و ایجاد عدالت اجتماعی و نیز بهبود خدمات عمومی باشیم.
فشارهای اقتصادی از یک سو و تورم در حال حاضر اصلی‌ترین مشکلات موجود است مسایلی که هر روز فشار را بر گردن مردم افزایش می‌دهند برای رضایت عموم ضمن حرکت در مسیر تلاش و جدیت بیشتر باید با استفاده از ظرفیت جوانان و نیروی انسانی به سمت شکوفایی هرچه بیشتر آنها حرکت کرد.
نکته دیگر این است که در حال حاضر مردم دنبال مبارزه با فساد و رانتخواری و ایجاد عدالت اجتماعی هستند.
ایجاد اشتغال و تامین مسکن و نیازهای جوانان نیز از جمله مسایلی است که در مقطع کنونی باید مدنظر باشد و برای رفع مشکلات مرتبط به آنها تلاش شود.
مسائل و چالش‌های پیش آمده برای انقلاب اسلامی به خوبی نشان داده است تنها راه برون رفت از مشکلات اتکای به مردم و توان داخلی است چیزی که برخی ناآگاهان غرب پرستان از آن غافل هستند.
یکی از دیگر مسائلی که در گام دوم انقلاب مد نظر داشته باشیم ارتقای سیاسی داخلی و خارجی و حفظ امنیت است چیزی که شاید بتوان گفت ایران در حال حاضر امن‌ترین کشور خاورمیانه محسوب می‌شود.
افزایش مشارکت مردم در مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نیز بدون شک باید مورد توجه قرار گیرد، چراکه بدون مشارکت مردم در این زمینه‌ها هیچ توفیقی حاصل نمی‌شود.
در وهله بعد ارتقای فضای معنوی و تقویت معنویت در بدنه کشور باید به جد مدنظر باشد؛ چراکه یکی از اصلی‌ترین اهداف انقلاب اسلامی، همین موضوع بوده است.
گام دوم انقلاب باید با تقویت وجدان کاری و عدالت اجتماعی و توسعه همه جانبه کشور انجام گیرد.
البته در این بین چیزی که بیش از هر چیز حائز اهمیت است پیروی از رهبری و منویان ایشان برای تحقق برنامه‌های گام دوم انقلاب است و همانگونه که رهبری بارها اشاره کرده‌اند استفاده از ظرفیت جوانان در این میان بسیار راهگشا خواهد بود.
در این میان چیزی که باید مورد توجه قرار گیرد توجه به بایدها و نبایدها در مسیر تحقق برنامه‌های گام دوم انقلاب است.
در این میان رسانه‌ها به عنوان حلقه اتصال مردم و مسئولان نقش بسزایی در تحقق برنامه‌های گام دوم انقلاب دارند؛ چراکه وظیفه مهم اطلاع رسانی را در این زمینه بر عهده دارند.
یادداشت از سیده مهناز خزیر؛ دبیر ایکنای کهگیلویه و بویراحمد

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کهگیلویه و بویراحمد سیاست و اقتصاد گام دوم انقلاب ایجاد عدالت اجتماعی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۲۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر یکشنبه در مراسم روز ملی شوراها در سنندج اظهار کرد: موضوع شورا از مهمترین مباحثی است که در ادبیات و دایره‌المعارف انقلاب اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ذکر شده و از ارکان و وجوه حکمرانی مردمی امام و انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که در قانون اساسی تعبیه شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین شاخصه انقلاب اسلامی و مهمترین ویژگی امام و رهبری توجه و اتکا به نیروی مردمی بوده و هست، افزود: نوع رفتار و مسلک امام نشان می‌دهد اتکای اصلی به مردم داشتند.

استاندار کردستان ایجاد حساب ۱۰۰ امام، راه‌اندازی کمیته امداد امام و تشکیل بسیج مستضعفین در راستای توجه به محرومان و مردم را از دستاوردهای امام راحل در اوایل شکل گیری پیروزی انقلاب اسلامی خواند.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: معتقدم خدمات شهری و روستایی در چهارچوب مدیریت و شوراها باید تعریف شود و دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی از زیرمجموعه شورا تعریف شوند.

وی به شکل گیری مجلس جدید اشاره کرد و گفت: نمایندگان منتخب مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی افرادی توانمند و مجرب هستند و باید در جایگاه خود اثرگذار باشند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه در طول ۲ سال اخیر در استان ۱۴۰ سفر شهرستانی و روستایی داشته‌ام، افزود: در این سفرها مشکلات مردم از نزدیک شنیده شد و معتقدم باید با حضور در میان مردم مشکلات احصا و رفع شوند.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ برای شهرداری‌ها ۴۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و قیر تأمین شد که در سال ۱۴۰۲ این مبلغ به یک‌هزار و ۶۰ میلیارد تومان رسید.

استاندار کردستان یادآور شد: کمک دولت به دهیاری‌ها نیز در سال گذشته ۳۲۵ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۱ این مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان بوده است.

زارعی‌کوشا به رویدادهای فرهنگی استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: رویداد هزار دف در پالنگان با پیش بینی پنج هزار نفر جمعیت برنامه‌ریزی شد اما به رویداد منحصربفردی تبدیل شد که جمعیت بی‌شماری به این روستا مراجعه و در رویداد شرکت کردند.

وی اضافه کرد: اینگونه رویدادها در سایر روستاهای استان نیز برگزار شده و مورد استقبال مردم بوده است.

وی مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای استان و بازگشت ۴۰ هزار نفر مردم از روستا به شهر، اجرای راههای روستایی را از اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم خواند و گفت: باید با همدلی و برادری بتوانیم برای خدمت به مردم گام برداریم.

کد خبر 6090695

دیگر خبرها

  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است
  • شورا‌ها نتیجه انقلاب‌اسلامی برای خدمت به مردم هستند
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • طلایی‌نیک:«وعده صادق» بسیاری از معادلات را تغییر داد
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد