Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه کویتی به نقل از یک منبع آگاه نوشت که وزیر خارجه عمان در سفر به تهران، سه موضوع را بررسی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان روز دوشنبه در سفر به تهران با مقامات کشورمان از جمله «حسن روحانی» رئیس‌جمهور، دیدار کرد.

روزنامه کویتی«الجریده» به نقل از یک منبع در دفتر ریاست‌جمهوری ایران نوشت که گفت‌وگوهای بن علوی در تهران شامل سه محور بود: طرح صلح هرمز، بحران یمن و نزاع بین واشنگتن و تهران.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع که به نام آن اشاره‌ای نشده است، افزود که بن علوی طرح صلح هرمز را ستود و به مقامات ایرانی تأکید کرد که پذیرش این طرح‌ در هر کشوری جز با حل اختلافات با ایران و کشورهای عربی همسایه به خصوص عربستان، ممکن نیست.

به گفته این منبع، بن علوی همچنین بار دیگر بر پیشنهاد کشورش برای ایفای نقش در نزدیک کردن دیدگاه‌های بین تهران و ریاض تأکید کرد.

طبق گفته این منبع، بن علوی درباره بحران یمن نیز از مقامات ایرانی برای کمک به حل این بحران از طریق هدایت انصارالله به سمت نشان دادن انعطاف در مذاکرات مستقیم بین گروه‌های یمنی و ریاض در عمان، درخواست کرد اما مقامات ایرانی با این پیشنهاد او موافقت نکردند و گفتند که شروط کنونی عربستان به معنای شکست انصارالله است و بحران یمن نیز جز با مذاکرات داخلی یمنی‌ها بدون دخالت خارجی، حل نخواهد شد.

این منبع همچنین گفت که وزیر خارجه عمان درباره روابط با واشنگتن نیز به تشریح نتایج سفر خود به واشنگتن و گفت‌وگو با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا پرداخت.

بنابر گفته این منبع، بن علوی به مقامات ایرانی گفت که از دیدگاه دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا، سیاست فشار حداکثری بر ایران در حال نتیجه دادن است و ایرانی‌ها دیر یا زود مجبور می‌شوند پای میز مذاکرات حاضر شوند لذا دولت آمریکا در حال حاضر عجله‌ای برای مذاکره ندارد اگر چه باب مذاکرات بسته نیست اما بستگی به اراده تهران برای گفت‌وگوی بدون پیش‌ شرط دارد.

الجریده به نقل از این منبع مدعی شد: «بن علوی به روحانی ابلاغ کرد که ترامپ پس از اعتراضات اخیر در ایران، روحانی را در عرصه سیاست داخلی ضعیف می‌داند و به همین دلیل دیدار با او یا مذاکره با ایران دیگر اولویت ترامپ نیست اما با این حال باب گفت‌وگو با ایرانی‌ها را نبسته است».

این روزنامه کویتی هفته گذشته نیز در خبری از تلاش‌های جدید اروپا برای برگزاری دیدار بین روحانی و ترامپ به ابتکار فرانسه، ایتالیا و آلمان خبر داده بود.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: ایران بن علوی روحانی وزیر خارجه عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۲۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران قدیم | تصویر متفاوت از پوشش زنان در کنکور ۵۰ سال قبل/ عکس

به گزارش خبرآنلاین از اطلاعات آنلاین، پیش از گسترش رسانه‌ها، روزنامه‌های کثیر الانتشار مهم‌ترین رسانه‌های کنکور در کشور بودند. یکی از روش‌های جذاب رسانه‌ها پس از پایان کنکور چاپ تست‌ها و پاسخ آن‌ها بود. مرور چند تست ادبیات از کنکور ریاضی نیم قرن پیش به نقل از روزنامه اطلاعات ۱۷ تیر ۱۳۵۲ خالی از لطف نیست:

- کلیله و دمنه را چه کسی برای اولین بار به نظم درآورد؟

- کتاب حاوی از کیست؟

- سبک خراسانی در چه نوع شعری بیشتر سروده شده؟

- پسوند گاه در درمانگاه حالت زمانی دارد یا مکانی؟

- بیشترین موضوع کتاب‌های نوشته شده فارسی همزمان با حمله مغول چیست؟

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902894

دیگر خبرها

  • رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • نویسنده سرشناس ایرانی در ۶۳ سالگی درگذشت
  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • مدیران خودرو 777، میزبان سران اقتصادی آفریقا و ایران
  • رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد
  • اولین اظهار نظر مقامات اسرائیلی در خصوص حمله پهپادی این رژیم به اصفهان
  • بررسی ابعاد سفر گروسی به ایران/ حل چالش موضوع بازرسان/ خنثی‌سازی سیاست هدفمند تبلیغاتی
  • تهران قدیم | تصویر متفاوت از پوشش زنان در کنکور ۵۰ سال قبل/ عکس