Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول نیوز - سخنگوی گمرک از امضای موافقت نامه نظام ارتقای تجارت متقابل بین ایران و بلاروس خبر داد. به گزارش پول نیوز، سخنگوی گمرک  گفت : در حاشیه  هشتاد و دومین اجلاس کمیسیون سیاست گذاری سازمان جهانی گمرک که در شهر سئول کره جنوبی در حال برگزاری است صبح امروز سند موافقت نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری بلاروس در زمینه نظام ارتقاء تجارت متقابل امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لطیفی افزود:این موافقت نامه با حضور سفرای جمهوری اسلامی ایران و کشور بلاروس در کره جنوبی به امضای مهدی میر اشرفی رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و یوری سنکو رئیس کمیته درآمدی (گمرک و مالبات ) بلاروس  رسید.
وی با اشاره به این موافقتنامه توضیح داد: این موافقتنامه در راستای اجرای موافقتنامه تشکیل منظقه آزاد تجاری موقت ایران و کشورهای اورآسیا  به امضا رسیده تا به تلاش برای بهبود سطح همکاری بین دو طرف  و حفاظت از منافع اقتصادی و اجتماعی طرفین منجر شود.
در این موافقتنامه بر شناسایی نیازها برای  افزایش بهره وری، کنترل گمرکی کالا و وسایل نقلیه در حال تردد بین دو کشور تاکید شد.
لطیفی در ادامه گفت: در این موافقتنامه تلاش شده است تا به كاهش شرایط انجام عملیات  و ساده سازی و شفافیت  فرایند  کنترل گمركی كالا و وسایل نقلیه در حال تردد بین طرفین  به منظور تضمین توسعه سیستم ارتقاء تجارت متقابل و امنیت آن گام برداشته شود.
سخنگوی گمرک در پایان یادآور شد: قانون موافقتنامه نشکیل منظقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو اتحادیه اورآسیا از پنجم آبانماه  اجرایی شده است.
هشتاد و دومین کمیسیون خط سیاستگذاری سازمان جهانی گمرک با حضور  رئیس، دبیرکل  سازمان جهانی و  اعضای  کمیسیون  خط مشی از روز سه شنبه 12 آذر ماه  در شهر سئول کره جنوبی درحال برگزاری است.   مهدی میر اشرفی رئیس کل و حسین کاخکی  مدیرکل دفتر همکاری های بین الملل گمرک کشورمان در اجلاس مذکور حضور دارند.   در این اجلاس که به مدت سه روز برگزار می شود  در خصوص مهمترین موضوعات  سازمان جهانی گمرک شامل طرح استراتژیک سازمان جهانی گمرک برای دوره دو ساله 2022-2020 و سایر مباخث مربوط به ظرفیت سازی , تجزیه و تحلیل اطلاعات ,تجارت الکترونیک بسته درآمدی، اعمال مقررات و تسهیلات؛ استراتژی اطلاعات و بلاک چین  در گمرک  بحث و بررسی و برای طرح در اجلاس شورا در تیرماه سال آینده آماده می شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بلاروس گمرک موافقتنامه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۲۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با همتای بلاروسی در حاشیه برگزاری اجلاس آستانه قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در دیدار با همتای بلاروسی خود با اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی جمهوری اسلامی، گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک هستند و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

وی با  اشاره به مسئله فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی، گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل‌کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین‌المللی را زیرپا گذاشته و متعاقبا پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

آشتیانی ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت و ارتقای این همکاری‌ها تاکید کرد.

همچنین در این دیدار دوطرف بر به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود و همکاری دوجانبه و ضرورت اجرای موافقت‌نامه‌های دفاعی و تخصصی تاکید کردند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله نظامیان صهیونیست به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و جلوگیری از گسترش آن بود، عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی همچنین تاکید کرد: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور، «مینسک» (پایتخت بلاروس) آمادگی خود برای توسعه و تقویت همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم