Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@04:59:04 GMT

بازگشت خیلی خاص آقای خاص به تئاتر رویاها

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۲۹۳۴

بازگشت خیلی خاص آقای خاص به تئاتر رویاها

ژوزه مورینیو در حالی پس از یک سال به اولدترافورد برمی‌گردد که می‌تواند اخراج سولسشایر را رقم بزند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، ۳۶۰ روز از آخرین بازی ژوزه مورینیو در اولدترافورد می‌گذرد. منچستریونایتد توانست پیروزی قاطع ۴ بر یک را به دست آورد اما پنج روز بعد، پس از شکست مقابل لیورپول، مورینیو از هدایت شیاطین سرخ برکنار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقریبا یک سال بعد، سرمربی پرتغالی دوباره به "تئاتر رویاها" (ورزشگاه اولدترافورد) برمی‌گردد تا هدایت تیم مهمان را بر عهده داشته باشد. سرنوشت طوری رقم خورد که مورینیو تجربه هدایت تیم انگلیسی دیگری را داشته باشد. او اکنون سرمربی تاتنهام است.

بازگشت "آقای خاص" به اولدترافورد با توجه به همه مسائل پیرامون بازی، خیلی خاص خواهد بود. مورینیو دو فصل و نیم هدایت یونایتد را بر عهده داشت  و توانست لیگ اروپا، جام خیریه و جام اتحادیه را به دست آورد. در نخستین فصل از کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا بازماند اما توانست فاتح لیگ اروپا شود. در فصل دوم پشت سر منچسترسیتی ۱۰۰ امتیازی باقی ماند.

او یک سال پس از خداحافظی‌اش با یونایتد هدایت تاتنهامی که در رتبه چهاردهم قرار داشت را بر عهده گرفت. سرمربی پرتغالی پس از دو پیروزی پیاپی در لیگ برتر انگلیس توانست تیمش را به رتبه پنجم برساند و  تاتنهام ۲۰ امتیازی شود. این تیم اکنون در فاصله شش امتیازی با چلسی و کسب سهمیه قرار دارد. همچنین دو امتیاز با کریستال پالاس، تیم یازدهم جدول فاصله دارد. رقابت نزدیکی در میانه جدول وجود دارد که در ماراتن دسامبر این فاصله افزایش پیدا خواهد کرد. تاتنهام در ۲۸ روز آینده هفت بازی انجام خواهد داد، یعنی هر چهار روز یک بازی.

یونایتد اکنون تیم نهم است و یک پیروزی مقابل سرمربی سابق می‌تواند این تیم را بالای تاتنهام قرار دهد. در مقابل یک شکست می‌تواند به معنای خداحافظی اوله‌گنار سولسشایر باشد و ممکن است مائوریتسیو پوچتینو جانشینش شود. جدایی مورینیو از یونایتد شرایط این تیم را بهتر نکرد اما بازگشت این سرمربی می‌تواند با اخراج سولسشایر همراه شود.

کنایه‌های دو سرمربی به هم

مورینیو در یک مصاحبه با اکیپ در ماه می اعلام کرد: سولسشایر عروسک خیمه شب بازی است. زمانی که یک گروه خیلی حرفه‌ای در باشگاهی با این ساختار در اختیار دارید که جاه طلب هستند، خوب کار می‌کنند و مستعد هستند به این فرسایش توجه نمی‌کنید.

سرمربی کنونی تاتنهام فراتر از آن رفت و گفت: من نمی‌خواهم جزو نوع خوب باشم چون اگر این چنین باشید پس از سه ماه عروسک خیمه شب بازی می‌شوید که پایان خوبی نخواهید داشت.

سولسشایر نمی‌خواست خود را وارد این جنجال کند اما مورینیو دوباره پس از تساوی ۲۰ اکتبر یونایتد مقابل لیورپول شروع به انتقاد کرد و به اسکای اسپورت گفت: تلاش می‌کنم به دنبال کاری همچون حرفه سرمربی نروژی باشم. کار سولسشایر صحبت از آینده و درباره بازیکنان جوان است.

از سولسشایر درباره بازگشت مورینیو به لیگ برتر پرسیده شد و او اظهار کرد: تماشایی خواهد بود. بازگشت مورینیو اتفاق خیلی خوبی است به خصوص برای شماها (روزنامه نگاران). شاید برای من هم خوب باشد چون می‌توانید درباره موضوع دیگری صحبت کنید و بنویسید.

آمار مورینیو مقابل یونایتد

سرمربی کنونی تاتنهام برابر یونایتد نتایج خیلی خوبی کسب کرده است. در ۲۰ بازی تنها سه شکست را مقابل این تیم تجربه کرده است. تنها یکی از آنها در لیگ برتر اتفاق افتاد. مورینیو در شش تقابل آخرش (با رئال مادرید و چلسی) مقابل یونایتد سه پیروزی و سه تساوی به دست آورد.

آمار سرمربی پرتغالی برابر یونایتد ۹ پیروزی، هشت تساوی و سه شکست در ۲۰ بازی است. تیم‌هایش ۲۳ بار دروازه شیاطین سرخ را باز کردند و تنها ۱۶ گل دریافت کردند. هممچنین در تقابل با سولسشایر آمار خوبی دارد. او در تنها بازی‌اش برابر سرمربی نروژی پیروزی به دست آورد. در آن زمان سولسشایر هدایت کاردیف را بر عهده داشت و مورینیو سرمربی چلسی بود. آبی‌ها ۲ بر یک پیروز شدند. پنج سال بعد دوباره دو سرمربی در یک بازی حیاتی با هم روبرو می‌شوند. سه امتیاز شرایط را برای سولسشایر تغییر خواهد داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ژوزه مورینیو تیم فوتبال منچستریونایتد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۲۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوچتینو: پروسه ساختن چلسی ممکن است یک ماه یا یک سال طول بکشد

سرمربی آرژانتینی می‌گوید نباید هواداران چلسی برای بازگشت تیمشان به روزهای خوب عجله کنند.

طرفداری | مائوریسیو پوچتینو از عملکرد بازیکنان چلسی در بازی با وست هم کاملاً راضی است.

تیم‌های چلسی و وست هم در دیداری از هفته سی‌وششم لیگ برتر انگلیس به مصاف رفتند که این بازی با برتری 5-0 آبی‌ها خاتمه یافت. پس از برتری مقابل تاتنهام، چلسی مقابل وست‌هم، شرق‌نشینان شهر لندن نیز نمایش تحسین‌برانگیزی ارائه داد و یک برد شیرین دیگر را در استمفوردبریج جشن گرفت.

مائورسیو پوچتینو، سرمربی چلسی در مصاحبه بعد از بازی با وست هم در خصوص مسائل مختلفی صحبت کرد که در ادامه به نقل از Football London می‌خوانید.

بازیکنانم لایق تقدیرند

خوشحال، راضی و هیجان‌زده‌ هستیم. مثل همان حسی که بعد از بازی روز پنج‌شنبه (تاتنهام) داشتیم. برویم که این روند را حفظ کنیم. بازیکنانم واقعا لایق تقدیرند، به‌خاطر اینکه بعد از چند روز، دوباره با این سطح از کیفیت بازی کردند.

پروسه ساختن چلسی زمان می‌برد

فکر می‌کنم پاس گل نونی به جکسون نشون داد که ما در حال یاد گرفتنیم. تیم باهوشی داریم. در بازی مقابل اورتون مورد انتقاد قرار گرفتیم، اما یک تیم جوان لازم است اشتباه کند تا پیشرفت کند. امروز عالی بود. یک حرکت فوق‌العاده از نونی نشون داد که تیم دارد به خودش باور می‌کند. ساختن تیم، یک پروسه است که زمان می‌برد. ممکن است یک ماه، شش ماه یا یک سال طول بکشد.

ساختن یک تیم سخت‌ترین کار است 

کسانی که از فوتبال سر در می‌آورند، می‌دانند که ساختن یک تیم سخت‌ترین کار است، چون لازم است به تک‌تک بازیکنان اهمیت دهید و از آن‌ها حمایت کنید. آن‌ها باید به ما، به کادر فنی اعتماد داشته باشند. این مهم‌ترین چیزه و بعدش باید بازیکنان رو بشناسید و بدانید به چی نیاز دارند. این پروسه همیشه زمان می‌برد، مخصوصا با شرایطی که از ابتدای فصل داشتیم.

 اروپا؟ تلاش می‌کنیم سهمیه بگیریم

نمی‌خواهم چیزی نگویم چون از ابتدای فصل گفتم که باید برنده بشیم، چون ما چلسی هستیم. حالا تیم تمرکزش را روی بازی شنبه می‌گذارد. باید بالغ باشیم، این روند را حفظ کنیم و هر بازی بهتر از بازی قبل شویم. داریم تلاش می‌کنیم فصل بعد در اروپا باشیم. راهیابی به رقابت‌های اروپایی برای تیم و بازیکنان خیلی خوب است.

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • پوچتینو: پروسه ساختن چلسی ممکن است یک ماه یا یک سال طول بکشد
  • مدافع مورد علاقه مارینوس به ترکیب گل‌گهر بازگشت
  • دلیل شکست اینتر در سری آ بعد از یک سال
  • بعد از 9 ماه: کورتوا با کلین‌شیت برگشت
  • آرامکو به دنبال استخدام آقای خاص
  • تن‌هاخ:آژاکس؟دوست دارم برگردم اما فصل بعد هم با ‌‌یونایتدم
  • پیام مهم: تن‌هاخ حاضر نیست از یونایتد برود!
  • ژابی آلونسو: همه به دنبال شکست دادن بایرلورکوزن هستند
  • استارت ستاره بایرن برای بازگشت مقابل رئال (عکس)
  • مورد عجیب بازگشت تیبو کورتوا به ترکیب رئال