Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بنیاد شهید گیلان با اشاره به وجود ۵۱۶ یادمان و تابلوی شهدا در سطح ورودی شهرستان‌ها، بیان کرد: بیش از ۹۲ درصد این یادمان‌ها قبل از سال ۸۶ نصب شده و ۱۲ سال از عمر آن می‌گذرد؛ لذا نیمی از این یادمان‌ها نیازمند بازنگری کلی است.

به گزارش ایکنا از گیلان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، 13 آذرماه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان گیلان، از تهیه طرح ساماندهی یادواره‌های شهدای استان خبر داد و اظهار کرد: همزمان با ایام بزرگداشت شهدا در اسفندماه این طرح تصویب و به فرمانداران ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر لزوم ساماندهی یادمان‌ها و تابلوهای شهدا در ورودی شهرهای استان، افزود: شهدا قهرمانان واقعی و الگوهای ناب فرهنگ ایثار و شهادت برای جامعه هستند و لذا این یادمان‌ها و تابلوها و تمثال‌ها می‌تواند نقش اثرگذاری در تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت در جامعه داشته باشد.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با اشاره به توریستی بودن و ورود میلیونی گردشگران به استان، گفت: با توجه به وضعیت اقلیمی و آب و هوایی گیلان ساخت تخریب تدریجی یادمان‌های شهدا در ورودی شهرها هستیم. البته قانون متولی امر نهگداری و مرمت این یادمان‌ها را مشخص کرده، اما بی‌توجهی به انجام وظایف موجب نارضایتی خانواده‌های شهدا شده است.

پاکاری با اشاره به وجود 516 یادمان و تابلوی شهدا در سطح ورودی شهرستان‌ها، تصریح کرد: بیش از 92 درصد این یادمان‌ها قبل از سال 86 نصب شده و 12 سال از عمر آن می‌گذرد لذا نیمی از این یادمان‌ها نیازمند بازنگری کلی است.

وی با بیان اینکه طبق قانون برنامه ششم و ماده 11 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران شهرداری‌ها و بخشداری‌ها موظف به نگهداری و مرمت یادمان‌های شهدا هستند، خاطرنشان کرد: قبل از فرارسیدن تعطیلات نوروزی می‌توانیم اقدام به بازسازی، مرمت و جانمایی مجدد برخی از یادمان‌ها کنیم لذا نیازمند یک حرکت جهادی هستیم تا این کار ارزشی انجام شود.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان خواستار همکاری حوزه هنری گیلان در طراحی یادمان‌های هنری و به‌روز شد و گفت: استان گیلان می‌تواند در حوزه یادمان‌های شهدا در کشور نمونه باشد.

وی ضمن قدردانی از توجه ویژه استاندار و دستگاه‌های اجرایی استان جهت مشارکت 50 درصدی در طرح دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، اضافه کرد: 14 هزار ایثارگر داریم که سالانه در قالب طرح پایش سلامت و سپاس از آنها دیدار می‌شود و خروجی خوبی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن یادمان شهدای گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۲۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی و یک سند تاریخی برای نسل‌های آینده است و هرکس به گلزار شهدا وارد می‌شود احساس معنوی پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد سبحان حسنی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت‌_ در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام اظهار کرد: مسئولیت یک امانت الهی است و هر مدیر باید به تکلیف خود عمل کند، خدمت در بنیاد شهید علاوه بر مسئولیت و موهبت خدمت‌گذاری به مردم به مثابه فعالیت در میدان جهاد و ایثار است.

وی افزود: خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران علاوه بر خدمات معیشتی، درمانی و غیره به جامعه هدف، نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با اشاره به اینکه گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی و یک سند تاریخی برای نسل‌های آینده است، خاطرنشان کرد: هر فردی که در گلزار شهدا وارد می‌شود احساس معنوی پیدا خواهد کرد؛ بنابراین ضرورت دارد برای آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت، یکی از مکان‌های مورد بازدید در اردوهای دانش‌آموزی گلزار و یادمان شهدا باشد.

حسنی با بیان اینکه برگزاری یادواره‌ها و تجلیل از خانواده شهدا کار بسیار ارزشمند و ارتباط با خانواده شهدا و جامعه ایثارگران یک موهبت الهی است، گفت: خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام و انقلاب هستند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در خدمات‌دهی به خانواده شهدا، افزود: هدف دشمن، ایجاد فاصله میان فرزندان شهدا با آرمان‌های انقلاب و نظام است و وظیفه داریم با اقدامات فرهنگی، ارزشی و جهادی این خلاءها را رفع کنیم.

کد خبر 748383

دیگر خبرها

  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • تعهدات وزارت نفت در بخش درمان بوشهر نیازمند بازنگری جدی است
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌ دراز
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز
  • بازدید بیش از ۳میلیون زائر از یادمان‌های شهدا
  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان
  • شهر پره سر نیازمند تخصیص زمین برای تولید کود آلی از زباله‌ی تر است