Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@19:31:50 GMT

اجرای طرح توسعه جنگل‌کاری از ۱۴ آذرماه در زنجان

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۳۴۳۴

اجرای طرح توسعه جنگل‌کاری از ۱۴ آذرماه در زنجان

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل آقاجانلو  ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت اجرا طرح نهضت ملی سبز برگزار شد، با یادآوری اینکه توسعه فضای سبز و نهال‌کاری از جمله برنامه‌هایی است که این اداره کل جزو رویکردهای اصلی خود قرار داده است، گفت: یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی که قرار است به اجرا گذاشته شود، طرح نهضت ملی سبز است که در ۲۹۰ هکتار از جنگل‌های استان اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری به روش‌های مختلف انجام می‌شود، افزود: یکی از راهکارهای توسعه فضای سبز در استان، مربوط به توزیع نهال در نهاستان کوشکن که یکی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌های استان در این عرصه است، بوده و در همین زمینه و در طول سال بین ۱.۵ تا ۲ میلیون اصله نهال در آن تولید می‌شود که ظرفیت خوبی برای توزیع نهال است.

آقاجانلو با بیان اینکه در کشورهای توسعه‌یافته، مقوله فضای سبز از اهمیت زیادی برخوردار بوده، به گونه‌ای که یکی از شاخص‌های ارزیابی برای امر توسعه، برخورداری از فضای سبز است، تصریح کرد: برای اینکه بتوان این شاخص را برای ایران نیز در نظر گرفت، کار بسیاری دشواری است؛ چرا که ایران دارای آب و هوای متفاوت بوده و به همین خاطر برنامه‌های مختلفی برای این امر در نظر گرفته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با یادآوری اینکه اجرای طرح کاشت درخت و توسعه جنگل‌کاری از ۱۴ آذرماه در استان زنجان به اجرا گذاشته خواهد شد، ادامه داد: در روزی که برای این کار در نظر گرفته شده، قرار است جنگل‌کاری ۱۹۰ هکتار انجام شده و مابقی که ۱۰۰ هکتار خواهد بود، تلاش می‌شود با انعقاد قرارداد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اجرا گذاشته می‌شود.

آقاجانلو در ادامه با بیان اینکه قرار است در نهضت ملی سبز که از فردا به صورت نمادین در پارک آبخیز گاوازنگ به اجرا گذاشته می‌شود، نهال‌هایی چون «ارس»، «بنه»، «زالزالک» و ... کاشته شود، اظهار کرد: اعتباری که برای این طرح در نظر گرفته شده، از محل اعتبارات ملی، توسعه ملی و صیانت بوده و طی اجرای این طرح شاهد کاشت ۴۳ هزار و ۵۰۰ اصله نهال خواهیم بود.

وی  با اشاره به اینکه یکی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه، انجام نظارت‌های مستمر در جنگل‌های استان زنجان است، خاطرنشان کرد: فارغ از اجرای طرح توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری، برنامه‌های دیگری ازجمله کنترل آفات در مناطق آلوده جنگی نیز در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

کد خبر 4788707

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره منابع طبیعی زنجان جنگل کاری بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام بسیج گرگان هفته بسیج قزوین مجلس شورای اسلامی بیرجند خطبه های نماز جمعه راهپیمایی شهرکرد ویروس آنفلوانزا مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۳۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مجتمع گردشگری صفه

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان از اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مساحتی بالغ‌بر ۳۲ هزار مترمربع خبر داد.

سعید ساکت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پروژه توسعه ظرفیت زیرساختی پارکینگ باران اظهار کرد: با اتمام این پروژه ظرفیت پارکینگ خودرو در مجتمع گردشگری صفه به بیش از ۲۵۰۰ خودرو افزایش پیدا کرد.

وی افزود: این پروژه از ۱۵ بهمن سال ۱۴۰۲ در مساحتی بالغ‌بر ۳۲ هزار متر مربع آغاز شد و روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با بیان اینکه پارکینگ باران امکان و ظرفیت پارک ۱۳۰۰ خودرو به طور همزمان را دارد، تصریح کرد: در حال حاضر این مجموعه می‌تواند روزانه میزبان حدود ۶ هزار خودرو باشد.

ساکت ادامه داد: مدیریت تردد در محوطه مجتمع گردشگری صفه، احترام به آرامش محیطی در مجتمع گردشگری صفه، افزایش ظرفیت پارک خودرو، حل چالش ترافیک خودرو ناشی از نبود مکان پارک مناسب خودرو، توجه به استانداردهای ایمنی و ارتقای سطح خدمات‌رسانی در مجموعه و کاهش ترافیک در این مجموعه از مهم‌ترین دستاوردهای اجرای پروژه توسعه ظرفیت زیرساختی پارکینگ باران است.

وی با اشاره به اقدامات شاخص عمرانی در این پروژه گفت: اجرای ۱۰۰ عدد بیس فولادی برای اجرای محوطه پارک خودرو، اجرای آسفالت به مساحت ۶۰۰ مترمربع، تهیه حدود ۵ تن پروفیل برای اجرای محل‌های پارک خودرو و نصب حصار به طول ۳۰۰ متر از مهم‌ترین شاخص‌های انجام شده در این پروژه است.

ساکت با اشاره به انجام اقدامات ویژه ترافیکی خاطرنشان کرد: اجرای ۴۰۰ مترمربع طرح شطرنجی به‌منظور هشدار پارک نکردن وسایل نقلیه، اجرای ۸۰ مترمربع خط‌کشی و نشانه‌گذاری محل عبور عابر پیاده، نصب ۱۴۲ عدد بولارد به منظور تعیین مسیر تردد، نصب ۹۰ گل‌میخ چدنی به‌منظور تعیین مسیر گردشگران، خریداری و نصب ۲۸۰ مانع بتنی به‌منظور اصلاح وضعیت ترافیکی، تهیه ۱۱۰ کیلو رنگ و انجام رنگ‌آمیزی سطوح فلزی و موانع ترافیکی به مساحت ۶۵۰ مترمربع، استقرار ۲۰ تابلو راهنمای گردشگران در محوطه پارکینگ و انجام خط‌کشی محوطه پارک خودرو به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع از جمله مهم‌ترین اقدامات شاخص ایمنی و ترافیکی انجام شده در این پروژه است.

کد خبر 749539

دیگر خبرها

  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم
  • مسجد و فرهنگسرا را چرا داخل پارک می‌سازند؟/ تهران خشک به بوستان نیاز دارد
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شاهدیه
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شهر شاهدیه یزد
  • اجرای ۱۰۰۰ میلیارد پروژه عمرانی در روستاهای یزد
  • محله کم‌برخوردار حصه در مسیر توسعه‌ است
  • مطالعات  طرح جامع جنگل کاری نالشکینه بوکان
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مجتمع گردشگری صفه