Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در راستای رفع نیاز‌های صنعت و جامعه بستری فراهم شده تا صنایع مختلف در این دانشگاه دفاتر تحقیق وتوسعه (R&D) ایجاد کنند.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، حسین حسینی تودشکی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در رویداد نوآورانه شناسایی و حمایت از ایده‌های حوزه تایر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این رویداد شروع یک همکاری و مدل فعالیت جدید با صنعت از جمله شرکت بارز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رویداد نوآورانه شناسایی و حمایت از ایده‌های حوزه تایر با همکاری شرکت بارز و دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.   معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیرخاطرنشان کرد: سیاست دانشگاه فعالیت در راستای رفع نیاز‌های صنعت و جامعه است که این رویداد و ادامه همکاری باعث می‌شود تا سیاست دانشگاه با جدیت دنبال شود.   حسینی تودشکی گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر از ۵ سال گذشته هدف گذاری نموده است که تبدیل به دانشگاه‌های نسل سوم شود چراکه این نوع دانشگاه‌ها در حوزه اثرگذاری فناوری در جامعه و صنعت بسیار موثر و برنامه ریزی شده فعالیت می‌کند.   وی عنوان کرد: بنابراین در این دانشگاه طی سال‌های گذشته در حوزه تجازی سازی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور برنامه ریزی‌ها و فعالیت‌های متعددی انجام شده است.   معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: در ۶ سال گذشته تنها ۱۷ واحد فناور داشتیم، اما اکنون این دانشگاه در سه ساختمان و ۵ دانشکده فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه را دنبال می‌کند.   حسینی تودشکی اضافه کرد: درحال حاضر ۲۰۰ واحد فناور و شرکت دانش بنیان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر فعالیت می‌کنند.   وی با بیان اینکه نقطه قوت فعالیت موثر و مفید در حوزه ایده پردازی و فناوری فعالیت با بخش خصوصی است، گفت: در دانشگاه همکاری با شرکت‌ها و صنایع مختلف آغاز شده و اکنون شاهد ایجاد دفاتر تحقیق و توسعه (R&D) شرکت‌ها و صنایع در دانشگاه هستیم.   معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: شرکت بارز نیز در این دانشگاه حضور دارد و امیدواریم که علاوه بر مرکز نوآوری دفتر (R&D) این شرکت نیز در دانشگاه ایجاد شود.   حسین حسینی تودشکی تاکید کرد: درحال حاضر دو شتاب دهنده معدنی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر حضور دارند و با دانشگاه همکاری می‌کنند.   وی ادامه داد: ایده‌های نوآورانه با کمک صنعت گران عملیاتی خواهد شد بنابراین دانشگاه و صنعت با کمک یکدیگر می‌توانند در این مسیر فعالیت کنند.   معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشکده‌های زیادی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر می‌توانند در حوزه تایر فعالیت کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به دانشکده‌های مهندسی پلیمر، مهندسی شیمی، شیمی، برق، هوافضا، مکانیک، نساجی و کامپیوتر اشاره کرد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه امیرکبیر ایده پردازی مرکز نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۳۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو

به گزارش «تابناک» به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران که از بزرگترین و مهم ترین رویدادهای تجاری در جهت ارتباط با بازارهای بین المللی در کشور ایران است، صبح امروز شنبه 8 اردیبهشت 1403 با حمایت همراه اول و سخنرانی رییس جمهور کشورمان آغاز به کار کرد.

«ایران اکسپو» با پشتوانه سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود و امکان آشنایی، مذاکره و برقراری تعاملات تجاری شرکت ها و بازرگانان از کشورهای مختلف دنیا در آن با بزرگترین برندهای صنعتی ایران در حوزه های مختلف فراهم است.

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، در این دوره از برگزاری نمایشگاه IRAN EXPO 2024 بیش از 800 شرکت بزرگ و صنعتی ایرانی به مدت پنج روز محصولات و دستاوردهای خود را در معرض نمایش قرار می دهند.

قرار است این نمایشگاه که با ارائه محصولات و دستاوردهایی در حوزه های مختلف صنعتی و کشاورزی در هفت گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش و صنایع دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساحتمان و خدمات فنی مهندسی و پتروشیمی برگزار می شود، میزبان بیش از دو هزار بازرگان، سرمایه گذار و تاجر خارجی از ۱۲۰ کشور جهان باشد.

ششمین نمایشگاه ایران اکسپو 1403 که تا 12 اردیبهشت 1403 دایر است، از ساعت ۹ تا ۱۶ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان در نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی