Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: استعفای عادل عبدالمهدی ، اشتباه بزرگی بود.

 به گزارش ایسنا، جعفرقنادباشی در نشست "تحولات عراق _بازیگران و افق‌ها "که صبح امروز ازسوی جمعیت دفاع از فلسطین برگزار شده بود با اشاره به تظاهرات‌ها و آشوب‌های اخیر عراق و دستان پشت پرده جریانات غیر مردمی در تحولات این کشور گفت: عراق محل طلاقی اهداف راهبردی بسیار مهم و جدی است که در دستور کار دیگر کشورها قرار دارد، امروز در عراق علاوه بر آنچه در داخل آن میگذرد مسائل مهم دیگری نیز وجود دارد که در خارج از اراضی این کشور در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی با توجه به نقش پر رنگ آنکارا در فضای سیاسی و نظامی منطقه به ویژه در عراق، عثمان گرایی رجب طیب اردوغان و تمایل وی برای تسلط بر کشورهای غرب آسیا همچنان ادامه دارد و از طرفی دیگر رژیم صهیونیستی نیز تفکر نیل تا فرات خود را کنار نگذاشته و با وجود اعمال تمامی فشارها بر این رژیم به تحرکات تروریستی خود در منطقه ادامه می‌دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: عربستان نیز  مرز طولانی با عراق دارد و خواهان تسلط بر کشورهای عربی است و هر کشوری که بخواهد از اتحادیه عرب جدا شود و مستقل باشد، ریاض با آن مخالفت می‌کند. غربی‌ها نیز به طور فعال در عرصه نفت خاورمیانه فعالیت می‌کنند و دنبال استفاده از منابع نفتی عراق هستند بنابراین موقعیت عراق موقعیت مهمی در آینده به شمار می‌آید و امری که ترامپ به خوبی بر آن سرمایه گذاری کرده است ،البته در این میان برخی از کشورهای قدرتمند و استعمارگر جهان هستند که دائما زمزمه می کنند که نفت دیگر بهایی ندارد و ارزش خود را از دست داده اما این چنین سخنانی دروغ است به عبارتی دیگر بهای نفت نه تنها اهمیتش کم نشده بلکه دائما در حال بیشتر شدن است.

این کارشناس مسایل خاورمیانه افزود: از سوم آبان ماه ناآرامی های عراق شروع شده و دامنه این درگیری‌ها فقط شیعیان عراق را تحت فشار قرار داده و اهل سنت کمتر در این درگیری‌ها وارد شدند. در عراق فساد اداری و کم درآمدی قشر ضعیف و بیکاری جوانان وجود دارد. شروع ناآرامی ها مشروع و مردمی بود ولی دشمن بر موج این ناآرامی ها سوار شد و به نفع خود بهره برداری کرد و همچنان می کند.

 قنادباشی همچنین در بخشی دیگر از صحبت های خود استعفای عادل عبدالمهدی را اشتباه خواند و گفت : خلاء قدرت در عراق باعث افزایش ناامنی در این کشور می شود و این که عراق به زودی روی آرامش را نبیند .

وی با بیان این که در حال حاضر موضوع بازگشت مجدد داعش به عراق جدی نیست ، اظهار کرد : اگر داعش وارد کشتار شیعیان شود بزرگترین اشتباه را انجام داده است چرا که این کشتار باعث اتحاد شیعیان در عراق خواهد شد و نقش ایران در این کشور بار دیگر پررنگ‌تر می‌شود ولی با توجه به ذهنیت منفی که در بین برخی از عراقی ها نسبت به حشدالشعبی  ایجاد شده و برخی از آنها بر اثر تبلیغات خارجی معتقدند که این گروه در کشتار اخیر مردم در این کشور نقش داشته اگر داعش دست  به اقدامات علیه این گروه بزند  این موضوع ممکن است باعث ایجاد محبوبیتی در بین مردم عراق نسبت به این گروه شود.

 وی ادامه داد: به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها  می‌خواهند آنقدر کشتار در عراق ادامه پیدا کند تا مردم در عراق به خاطر جلوگیری از این کشتار و توقف روند آن به آمریکا متوسل شوند و از  حضور آمریکا در این کشور به مانند زمانی که صدام را سرنگون کرد استقبال کنند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: یک کارشناس مسائل خاورمیانه عادل المهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۳۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع مکارم شیرازی از بازگشت گشت ارشاد

آفتاب‌‌نیوز :

 پیام تقدیر آیت الله مکارم شیرازی از اقدامات سردار رادان و فراجا در مسئله حجاب و طرح نور بدین شرح زیر است:

عرض خدا قوت و تشکر از زحماتی که می‌کشید، خصوصاً این طرح نور را که همت کردید. ان شاءالله با قوت همین برنامه را ادامه دهید، حاشیه سازی نشود، احترامات رعایت شود، این‌ها اصول است، سست نشوید و ان شاءالله محکم ادامه بدهید؛ ما هم دعاگوی شما هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • نقی‌زاده: در جام شگفتی‌ها تیم‌های بزرگی را حذف کردیم
  • دفاع مکارم شیرازی از بازگشت گشت ارشاد
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • سید الحوثی: اسرائیل از تاکتیک های جدیدی برای کشتار ملت فلسطین استفاده می کند
  • تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است
  • تایلند 3 عراق 2: صعود به جام جهانی با بازگشت شیرین
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا