Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، خدابخش عرب معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: پس از وقوع بارندگی‌های ابتدای سال ۹۸ در استان خسارت‌های قابل توجه به بخش کشاورزی و دامداری وارد شد و بر اساس مصوبه هیات وزیران پرداخت کمک و اعطای تسهیلات کم‌بهره به خسارت دیدگان در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار برای کمک‌های بلاعوض و هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره برای تخصیص به کشاورزان و دامداران خسارت دیده استان سمنان اختصاص یافت.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد : گروه‌های کارشناسی پس از بازدید میدانی منطبق با آیین نامه اجرایی پرداخت خسارت، میزان دقیق خسارت‌های وارده ناشی از بارندگی‌های شدید ابتدای امسال را با اطلاعات کامل بهره برداران در سامانه سجاد که توسط قرار گاه بازسازی مناطق سیل زده مستقر در وزارت کشور طراحی شده بارگذاری کردند و پس از تایید اطلاعات در کارگروه‌های شهرستانی و استانی دستور پرداخت خسارت از سامانه اخذ شد.

عرب بیان کرد: یک هزار و ۲۴۴ پرونده به کارگروه استان سمنان برای دریافت خسارت معرفی شد که تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به کشاورزان تخصیص یافت و پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم بهره به کشاورزان و دامداران خسارت دیده کماکان پس از طی فر آیند قانونی پیش بینی شده ادامه دارد.

او ابراز داشت: تسهیلات کم بهره و کمک‌های بدون بازپرداخت به منظور حمایت و بازتوانی خسارت دیدگان استان در بخش کشاورزی انجام می‌شود.

سیلاب، برف و کولاک و سرمازدگی از بیست و هفتم اسفند ۹۷ تا بیست و یکم فروردین امسال، ۵۲۸ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال خسارت به بخش‌های مختلف زراعی، باغی، دامی و تاسیسات زیربنایی کشاورزی استان خسارت وارد کرد.

۱۹۸ هزار هکتار از وسعت اراضی استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زراعت و بقیه اراضی در مرحله آیش است و حدود ۴۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی فعالند.

در اثر بارندگی و سیل اواخر اسفند ۹۷ و فرودین ۹۸ یک نفر در سمنان جان باخت و یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به بخش‌های مختلف کشاورزی، تاسیسات و زیرساخت‌هایی مانند راه، برق و آب در استان خسارت وارد شد.

انتهای پیام / م

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی حوادث طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۳۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی حکومت سرپرست طالبان افزود که جاری شدن سیلاب‌ و بارندگی‌ در پانزده ولایت افغانستان، ۱۴۰ خانه مسکونی را نیز تخریب کرده است.

او در این باره افزود: در سه روز اخیر در اثر بارندگی‌ شدید و سیلاب‌ در ولایت‌های قندهار، نورستان، بادغیس، غور، ننگرهار، میدان وردک، هرات، سمنگان، پنجشیر، لغمان، کنر، بغلان، کندز، سرپل و پروان هشت شهروند این کشور جان‌باخته و سه تن دیگر مجروح شده اند.

پیش از این، وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی حکومت سرپرست طالبان گفته بود که بر اثر سیلاب‌های اخیر سرتاسر افغانستان، ۹۰ تن جان‌باخته و ۵۴ تن دیگر مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخشش تنیسور سمنانی در رقابت های غرب آسیا
  • نوجوان سمنانی به بخش داستانِ باشگاه ادبی «قاف» راه یافت
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • معرفی استان کرمانشاه به عنوان مرکز پشتیبانی غرب کشور در سوانح و بلایای طبیعی
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است