Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه آلمانی برگزیت را عامل تشدید و دشوار شدن بحث‌های بودجه‌ای در اتحادیه اروپا دانسته و نوشت که در جریان این بحث‌ها فشارها بر آلمان افزایش می‌یابد. ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، در جریان بحث ها درباره بودجه جدید اتحادیه اروپا بدون انگلیس درخواست ها برای سهم بالاتر آلمان در تامین بودجه آینده این اتحادیه افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه "دی ولت" آلمان، اختلافات و مناقشات در این باره اجتناب ناپذیر است. در اواخر هفته آینده آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در نشست اتحادیه اروپا در بروکسل با هم دیدار می کنند. برلین و پاریس البته می خواهند در سطح اروپا به صورت قدرتمندانه تر با هم هماهنگ شوند اما این وحدت در زمینه بودجه ای وجود ندارد.

در این نشست همچنین به مسئله بودجه بیشتر اتحادیه اروپا پرداخته خواهد شد. بودجه بلند مدت اتحادیه اروپا باید بیش از یک تریلون یورو افزایش یابد و تنها فرانسه نیست که خواستار سهم بیشتر آلمان در تامین این بودجه است.

هر هفت سال یک بار در بروکسل درباره بودجه دراز مدت این اتحادیه مذاکراتی انجام می شود و در حال حاضر برای دوره زمانی 2021 تا 2027 مذاکراتی در حال انجام است. در هر دوره اختلافاتی در این راستا به وجود می آید، اما این بار این خطر وجود دارد که مذاکرات بودجه ای به صورت ویژه سخت شود و این مسئله بخصوص از دید آلمان این گونه است.

بنابراین بعد از برگزیت باید 27 عضو باقی مانده در اتحادیه اروپا شکاف های میلیاردی حاصل از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را جبران کنند. این کشور بعد از آلمان بزرگترین پرداخت کننده بودجه به اتحادیه اروپا بود. "اورزولا فون در لاین"، رئیس جدید کمیسیون اروپایی بخصوص خواستار بودجه بیشتر  برای محقق کردن اهداف جاه طلبانه خود در زمینه حفاظت از آب و هوا شده است.

برای ماکرون و کمیسیون اتحادیه اروپا برگزیت فرصتی است تا تخفیف سهم آلمان در تامین بودجه اتحادیه اروپا را لغو کنند. علاوه بر انگلیس 5 کشور دیگرعضو اتحادیه اروپا از این تخفیف ها بهره مند هستند که عبارتند از کشورهای آلمان، دانمارک، سوئد، هلند و اتریش. آلمان و دیگر کشورهای بهره مند از این تخفیف های بودجه‌ای خواستار لغو آن نیستند.

حتی اگر این تخفیف ها لغو نشود برگزیت شرایطی را ایجاد می کند که سهم این کشورها در تامین بودجه اروپا افزایش یابد. در این شرایط دولت فدرال آلمان موضع آشکاری اتخاذ کرده و اعلام کرده که بودجه اتحادیه اروپا باید به یک درصد بازده اقتصادی این اتحادیه محدود شود.

این شرط پیچیدگی های خاصی دارد. اتحادیه اروپا باید برای تامین مالی مسئولیت های اضافی به صرفه جویی روی آورد. اما کمیسیون اروپایی این را غیر واقع بینانه دانسته و به جای آن درخواست می کند که به جای 1 درصد بازده اقتصادی 1.11 درصد را به بروکسل منتقل کنند. پارلمان اروپایی هم سهم 1.3 درصدی را درخواست کرده است.

این وضعیت فشار بالایی را به آلمان وارد می کند. اگر یک درصد بازده اقتصادی مد نظر قرار گیرد اما تخفیف سهم کشورها در بودجه از بین برود آلمان باید به صورت میانگین هر ساله 38 میلیارد یورو به بودجه اتحادیه اروپا اختصاص دهد که 10 میلیارد یورو بیشتر از سهم فعلی است.

اگر پیشنهاد کمیسیون برای پرداخت سهم 1.1 درصدی بازده اقتصادی به اروپا اجرایی شود آلمان باید 45 میلیارد در سال پرداخت کند و اگر ایده  پارلمان اروپا اجرایی شود سهم آلمان به 50 میلیارد یورو افزایش پیدا خواهد کرد.

آلمان: اروپا باید بازوی قدرتمندی در ناتو بسازدمنافع ناتو و اتحادیه اروپا تا چه اندازه بر یکدیگر منطبق است؟

در این وضعیت هیچ جای تعحب نیست که مذاکرات بر سر بودجه آینده اتحادیه اروپا سخت شود. برلین در این راستا تحت فشار روزافزونی قرار دارد. فنلاند که در حال حاضر ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا را بر عهده دارد در هفته جاری یک پیشنهاد توافقی جدید را ارائه داده که بر اساس آن بودجه اتحادیه اروپا باید در آِینده 1.07 درصد  بازده اقتصادی هر کشور را در برگیرد. این برای آلمان تحولی ناخوشلیند محسوب می شود. این پیشنهاد بیشتر نزدیک به ایده مد نظر کمیسیون است تا برلین.

پارلمان آلمان هم در این شرایط درباره این رویکرد دولت آلمان درباره بودجه اروپایی دلسرد است و خواستار اتخاذ موضع مشخص و شفافی است.

انتهای پیام/    

R31356/P/S8,89/CT7 واژه های کاربردی مرتبط مذاکرات برگزیت اتحادیه اروپا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مذاکرات برگزیت اتحادیه اروپا مذاکرات برگزیت اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۴۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد

به گزارش همشهری آنلاین، روز گذشته آلمان از دستگیری «ژیان گو» به ظن جاسوسی برای دولت چین خبر داده بود.

دادستان‌های آلمان ادعا کرده‌اند «گو» که فعالیت خود را به عنوان دستیار برای «ماکسیمیلیان کراه»، عضو راست‌گرای آلمانی‌تبار پارلمان اروپا ثبت کرده از کارکنان «یکی از سرویس‌های جاسوسی چین» است.

طبق ادعای این دادستان‌ها «گو» که تبعه آلمان است اطلاعات پارلمان اروپا را به چین منتقل کرده و در جهت خدمت به نهادهای اطلاعاتی چین از «مخالفان دولت چین جاسوسی کرده است.»

کد خبر 846778 منبع: فارس برچسب‌ها جاسوسی خبر ویژه اتحادیه اروپا چین پارلمان اروپا

دیگر خبرها

  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر صهیونیستی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر دارایی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلمان
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا