Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شبکه عربی به نقل از منابع لبنانی اعلام کرد، توافق اولیه بر سر تشکیل دولت تکنو-سیاسی در لبنان با نخست‌وزیری «سمیر الخطیب» و بدون حضور «جبران باسیل» وزیر خارجه حاصل شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پنج هفته از زمانی که «سعد الحریری» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان می‌گذرد و هنوز تکلیف دولت جدید مشخص نیست؛ الحریری دیروز بار دیگر اعلام کرد، در دولت آینده نخست‌وزیر نمی‌شود و از نخست‌وزیری «سمیر الخطیب» حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الخطیب از تاجران لبنانی و نزدیک به سعد الحریری است؛ وی در حال حاضر ریاست یک شرکت بزرگ به نام «خطیب و علمی» را بر عهده دارد (جزئیات بیشتر).

شبکه «الجزیره» به نقل از منابع آگاه گزارش داد: توافق اولیه بر سر تشکیل دولت تکنو-سیاسی به نخست‌وزیری «سمیر الخطیب» است و «جبران باسیل» رئیس «التیار الوطنی الحر» در آن حضور نخواهد داشت.

الجزیره ادامه داد، این دولت در زمینه تصویب قانون انتخاباتی جدید کار نخواهد کرد و بنابراین موعد انتخابات پارلمانی زودهنگام را تعیین نمی‌کند.

این شبکه درباره عمر دولت مذکور هم گزارش داد؛ عمر این دولت سه تا نه ماه خواهد بود و وطیفه اصلی آن به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد و ایجاد سازوکارهای موثر برای حل بحران مالی است.

باسیل دیروز در کنفرانسی خبری اعلام کرد: مهمتر از حضور ما در دولت، موفقیت آن است و ما این موفقیت را به حضور خود در دولت ترجیح می‌دهیم.

بر اساس گزارش رسانه‌های لبنانی، از زمانی که الحریری در هفتم آبان ماه استعفا داد منابع وابسته به جریان «۱۴ مارس» همواره گفته‌اند باسیل نباید در دولت آینده حضور داشته باشد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: لبنان سعد الحریری وزیر خارجه جبران باسیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۴۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات

روزنامه های عبری زبان امروز، سه شنبه ۱۱ اردیبهشت، به آخرین تحولات در رابطه با مذاکرات حماس و تیم مذاکره کننده صهیونیست پرداختند.

یدیعوت آحارانوت به شرایط مبهم در داخل سرزمین های اشغالی پرداخت:

تهدیدات امنیتی و آشفتگی سیاسی

روزهای سرنوشت ساز

این روزنامه به افزایش قیمت ها در اسرائیل نیز اشاره کرد:

عید تمام شد، قیمت ها رفت بالا: قیمت تولیدات لبنی و سوخت افزایش یافت

اسرائیل هیوم به میانجیگری قطر در مذاکرات اشاره کرد:

منابع آگاه از مذاکرات با انتقاد از دولت قطر به عنوان دولت میانجی: قطر به جمع بندی هایی که قبلا اعلام کرده بود، عمل نکرده است

قطر اعلام کرده بود که اگر مقامات حماس به سمت توافق و تبادل اسرا نروند، رهبران آنها از دوحه اخراج و برخی از حساب های بانکی آنها مسدود خواهد شد

معاریو به فشار سنگین برای توافق در مذاکرات اشاره کرد:

فشار سنگین برای توافق

جامعه بین المللی فشار زیادی برای رسیدن به توافق اعمال میکند

از سوی دیگر، اسموتریچ و بن گویر تهدید می کنند: بدون ادامه عملیات و اشغال رفح، دولتی نخواهد بود

هاآرتص نیز به مسئله مذاکرات پرداخت:

انتظار می رود یک هیئت اسرائیلی برای گفتگو در مورد پیشنهاد مصر برای رسیدن به توافق با حماس، به قاهره برود

بایدن: پیشرفت هایی وجود داشته است

دیگر خبرها

  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ تن رسید
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران