Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-28@17:29:22 GMT

سرقت از امامزاده‌ها با همدستی خواهرزن

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۴۳۶۲

صراط:

از سال گذشته سرقت‌های سریالی از امامزاده‌ها به پلیس گزارش شد. با اعلام این خبر، مأموران کلانتری ۱۲۲ دربند وارد عمل شده و با بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت موفق به دستگیری سارق جوان و همدستش شدند.

چرا از این مکان‌ها سرقت می‌کردید؟
برای اینکه پول‌هایی که مردم داخل ضریح می‌ریزند یا نذر است یا صدقه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پول نذر و صدقه هم به آن‌هایی می‌رسد که نیاز مالی دارند. من هم نیاز مالی داشتم. به کسی هم ضرری نمی‌رسید.

چطور این کار را انجام می‌دادید؟
در روز روشن زمانی که شیفت متولیان امامزاده‌ها تغییر می‌کند، بهترین زمان برای اجرای نقشه‌مان بود.

به تنهایی این کار را انجام می‌دادی؟
نه با همدستی خواهرزنم. چون من و همسرم یک بچه سه ساله داریم او نمی‌توانست با ما همراه شود. به همین دلیل تصمیم گرفتم با خواهر خانمم سرقت‌ها را انجام دهم. چون کمتر به زن‌ها شک می‌کنند. خواهر خانمم ابتدا وارد امامزاده می‌شد و زمانی که مطمئن می‌شد کسی نیست من با دیلم و پیچ گوشتی وارد شده و در ضریح را باز می‌کردم و هر آنچه پول داخل آن بود به سرقت می‌بردم.

از این سرقت‌ها چقدر گیرت می‌آمد؟
متفاوت بود. از روزی ۲۰ هزار تومان تا دو میلیون تومان.

کدام امامزاده‌ها را سرقت می‌کردی؟
یک مورد در لواسان، دو مورد در فشم و سه مورد هم در دماوند و شهر‌های شمالی بود.

چطور شناسایی و دستگیر شدید؟
دوربین‌های مداربسته آخرین امامزاده که سرقت کردیم شماره پلاک خودروام را گرفته بود و به دام افتادم.

همدستی دو سابقه‌دار برای سرقت
۶ بار بازداشت شده است، چند ماه قبل در اینستاگرام با مرد جوانی به‌نام سروش آشنا شد. مرد جوانی که او نیز ۶ سابقه کیفری در پرونده خود دارد.

چرا با وجود این همه سابقه کیفری دست از خلاف برنداشتی؟
تصمیم گرفتم و حتی توبه هم کردم، اما دو سال بعد توبه‌ام را شکستم. دو دختر دانشجو دارم که باید خرجشان را بدهم. با سروش که آشنا شدم و فهمیدم او هم مثل من خلافکار است وسوسه شدم. بعد هم که پیشنهاد سرقت داد، اوایل مخالفت کردم، اما سرقت با او برایم هیجان داشت و برای همین در نهایت با پیشنهادش موافقت کردم.

سرقت‌ها را چطور انجام می‌دادی؟
ما فقط متخصص سرقت از خانه‌های شمال شهر هستیم. در خیابان‌های بالای شهر پرسه می‌زدیم. اوایل خانه‌های چراغ خاموش را انتخاب می‌کردیم، اما چون هر دوی ما به این شیوه قبلاً کار کرده بودیم و دستگیر شده بودیم تصمیم گرفتیم شیوه‌مان را تغییر دهیم. بین در خانه‌های ویلایی چراغ خاموش یا چسب می‌زدیم یا تراکت (برگه‌های آگهی) می‌گذاشتیم. چندین ساعت بعد دوباره به مقابل آن خانه برمی گشتیم اگر چسب باز نشده و تراکت همان‌طور بین در مانده بود متوجه می‌شدیم که صاحب‌خانه به سفر رفته است. با خیال راحت وارد خانه شده و سرقت می‌کردیم.

چطور دستگیر شدید؟
داشتیم با دیلم در ورودی خانه را باز می‌کردیم که رهگذری به ما مشکوک شد و ماجرا را به پلیس خبر داد. مأموران کلانتری ۱۶۳ ولنجک ما را بازداشت کردند.

دستگیری یک هفته قبل از عروسی
مرد جوان وقتی موتورسیکلتش را دزدیدند به جای پیدا کردن آن تصمیم به سرقت موتور‌های دیگر گرفت.

به چه جرمی بازداشت شده‌ای؟
سرقت موتورسیکلت. البته به تنهایی این کار را انجام نمی‌دادم با همدستی دوستم و دایی‌اش سرقت می‌کردیم.

چرا موتورسیکلت می‌دزدیدی؟
سال گذشته موتورسیکلتم را به سرقت بردند. همان موقع یک پیک موتوری گرفتم تا کار‌های شکایتم را انجام دهم. راکب موتورسیکلت پسر جوانی به‌نام میلاد بود. او وقتی از ماجرا با خبر شد به من گفت دنبال موتورت نباش، به جای این کار‌ها بیا و خودت موتور سرقت کن. آموزش‌ها را او و دایی‌اش به من دادند و من هم دزد شدم. من هم به پول نیاز داشتم. موتور‌های سرقتی را یک تا دو میلیون تومان می‌فروختم. اما از آنجایی که یک هفته دیگر مراسم عروسی‌ام است و برای هزینه عروسی به پول نیاز داشتم سریالی و پی‌در‌پی موتور سرقت می‌کردم. البته بعضی از آن‌ها به مرحله فروش نمی‌رسید.

یعنی چه؟
موتور‌ها را کنار خیابان پارک می‌کردم و وقتی برمی‌گشتم می‌دیدم که موتور‌ها نیستند. اوایل فکر می‌کردم که یک نفر دیگر آن‌ها را می‌دزدد، اما بعد فهمیدم موتور‌ها مجهز به سیستم ردیاب بوده و صاحبانشان محل پارک آن را شناسایی کرده و خودشان موتور‌ها را می‌بردند.

از عشق هنرپیشگی تا سرقت موبایل
فقط از دختران و پسران کم سن و سال گوشی تلفن همراه سرقت می‌کند.

چه شد که سارق شدی؟
عاشق بازیگری هستم. همیشه دلم می‌خواست در تئاتر و سینما بازی کنم، اما، چون پارتی نداشتم موفق نشدم و برای همین تصمیم گرفتم در زندگی‌ام هیجان ایجاد کنم.

چطور این کار را کردی؟
به سراغ نوجوانانی که در پارک بودند می‌رفتم و با ناراحتی و نگرانی می‌گفتم که مادرم در بیمارستان بستری است و گوشی تلفن همراهم را در خانه جا گذاشته‌ام. یا می‌گفتم گوشی تلفن همراهم شارژ ندارد و به این بهانه‌ها گوشی‌هایشان را در اختیارم قرار می‌دادند تا با آن تماس بگیرم. من هم در چشم برهم زدنی گوشی‌ها را سرقت می‌کردم.

چرا از نوجوانان سرقت می‌کردی؟
زود باور‌تر هستند. از طرفی قدرت بدنی پایین‌تری دارند و با من درگیر نمی‌شدند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سرقت امام زاده پلیس صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۴۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر

حجت الاسلام سیدعباس موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اعلام این خبر گفت: به همت حاج عبدالله نوری، از خیران و نیکوکاران بخش اسیر شهرستان مُهر، مسجد بقعه متبرکه شاه محمد (ع) این شهرستان به وسعت مترمربع مفروش شد.

او افزود: این نیکوکار خیراندیش که از اهالی بخش اسیر است که تخته فرش به ارزش سه میلیارد ریال جهت اهداء به مسجد بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد (ع) تهیه و در اختیار بقعه متبرکه قرار داده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به سنت حسنه عمران و آبادانی مساجد و بقاع متبرکه توسط خیران و نیکوکاران گفت: از گذشته تا به امروز همواره عمران و آبادانی اماکن مذهبی در اختیار نهاد خاصی نبوده و این مردم نیک اندیش هستند که با ارادت قلبی خود به خاندان اهلبیت عصمت و طهارت (ع) نسبت به آبادانی و توسعه فضا‌های مذهبی بر اساس نیات خود اقدام کرده اند.

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه و هیئت امناء اماکن مذهبی همواره خادم مردم شریف و خیران است و در راستای تحقق نیات خیرخواهانه واقفان و نیک اندیشان تلاش می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • شکار سوژه‌های سرقت مقابل مدارس
  • آکسیوس: ۶۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا بازداشت شده‌اند
  • سقوط مرگبار ون در محور صیدون به امامزاده عبدالله
  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید/ تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • سخنرانی رئیس جمهور در امامزاده حسن(ع) تهران