Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا؛ دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از میزان و نحوه شیوع این بیماری ویروسی، راه های مقابله و پیشگیری از ابتلا به این بیماری را بیان و بر آگاهسازی عمومی از طریق رسانه ها و فضای مجازی در خصوص راهکارهای پیشگیرانه از شیوع بیماری آنفولانزا تاکید کرد.

دکتر رضانیا با اشاره به اینکه  اطلاع رسانی به موقع و درست از شیوه های پیشگیرانه در خصوص بیماری ها، سهم بسزایی در کاهش هزینه های درمان دارد افزود: در جزیره کیش با اطلاع رسانی های تیم سلامت، تبلیغات وسیع و آگاه سازی مردم باید احتمال شیوع این بیماری را به حداقل برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: علایم بالینی آنفلوانزا شامل تب بالای ۳۸ درجه سانتیگراد، گلودرد و سرفه است که سه علامت اصلی بیماری محسوب می شود و علایم کمکی همچون بی اشتهایی، تهوع، استفراغ، اسهال، احساس کوفتگی، لرز، احساس ضعف و خستگی، سردرد، آبریزش بینی، احساس گرفتگی بینی و عطسه می باشند.

وی همچنین در خصوص راهکار های پیشگیری از ابتلا به آنفلونزا و انتقال به دیگران عنوان کرد: در صورت مشاهده علایم و مراجعه به پزشک مدتی را در خانه استراحت کنید و با پوشاندن دهان و بینی با دستمال کاغذی به هنگام عطسه و سرفه و انداختن دستمال کاغذی مصرف شده در ظرف آشغال در بسته، شستشوی مکرر دستها با آب و صابون به مدت۳۰-۲۰ثانیه خصوصا بعد از سرفه و عطسه، خودداری از تماس دستهای آلوده با چشمها، بینی و دهان، پرهیز از تماس نزدیک(کمتر از یک متر) با افراد بیمار و کلیه رفتارهایی که باعث تماس نزدیک می شوند شامل درآغوش گرفتن، بوسیدن و دست دادن می توان به بهبود و عدم انتقال این بیماری ویروسی کمک کرد.

دراین جلسه پس از بحث و تبادل نظر تمامی اعضا حاضر در جلسه مصوباتی از جمله انجام فعالیت های آموزشی،فعالیتهای پیشگیرانه،غربالگری موارد مشکوک به بیماری، تشخیص مبتلایان و مداخله به هنگام جهت درمان و کنترل بیماری از جمله پذیرش بیماران ارجاعی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات، نظارت بر فعالیتهای مشترک،ارتقاء دانش و مهارت منابع انسانی دو طرف، ارائه آخرین دستورالعمل‌های اجرایی تدوین شده بسترهای مناسب برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های آموزشی و امکانات دو حوزه جهت اجرا به تصویب رسید.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بیمارستان پزشک درمان سلامت هزینه های درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۴۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جشن توانمندسازی ۴ هزار و ۵۹۸ خانوار تحت حمایت کمیته‌امداد حضرت امام‌خمینی(ره) استان، اظهار داشت: در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) هر روز شاهد تحول بسیار خوب در عرصه‌ خدمت‌رسانی به مستضعفین بودیم.

استاندار همدان با بیان اینکه کمیته امداد امام‌خمینی(ره) از ابتدای تأسیس منشأ اثر در حمایت از قشر کم‌برخوردار بوده است، افزود: اشتغال‌زایی و توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد با روش‌های علمی و نوین باعث افتخار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با همت و تلاش‌های کميته امداد امام‌خمینی(ره) افراد بسیاری تحصیلات خود را به سطح عالی رسانده و توانسته‌اند جایگاه اجتماعی و شغلی بسیار خوبی کسب کنند.

دیگر خبرها

  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد
  • دانیال 120 دقیقه با سرفه بازی کرد!
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارند
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر