Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:30:18 GMT

لیست بنگاه‌های مشکل‌دار به وزارت صنعت اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۴۷۱۴

لیست بنگاه‌های مشکل‌دار به وزارت صنعت اعلام شد

به گزارش روز چهارشنبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حاتم شاکرمی» افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای  حمایت از بنگاه‌های مشکل‌دار کشور اقدام به شناسایی، آسیب‌شناسی و گردآوری آمار و اطلاعات واحدهای مشکل‌دار کشور در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات کرده تا مشکلات آنها به صورت دقیق بررسی شود.

وی افزود: وزارت کار این لیست را برای پیگیری، رفع مشکل و اتخاذ تصمیم توسط ستادهای تسهیل و رفع موانع استانی و ملی، اطلاعات واحدهای مشکل‌دار را  به وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون وزارت کار با اشاره به تعداد کارگران بنگاه های دارای مشکل، گفت: این تعداد در کل کشور حدود ۱۴۵ هزار واحد است که ۹۰ درصد آنها مربوط به بخش‌های خصوصی و هشت درصد مربوط به بخش‌ تعاونی و حدود دو درصد هم بخش های دولتی و عمومی است.

وی ضمن تاکید بر اینکه این بنگاه ها برای پیشگیری از تعطیلی شناسایی شده اند، گفت: حدود ۴۲ درصد از این بنگاه‌ها نیمه فعال هستند و حدود سه درصد هم به دلایل و مشکلات خاص تعطیل، اما قابلیت برگشت به چرخه تولید را دارند.
شاکرمی اضافه کرد: این بنگاه‌ها مشکلات متفاوتی دارند؛ برخی از این مشکلات مربوط به سوء مدیریت و نداشتن بهره وری به دلیل فرسودگی و یا به روز نبودن خطوط فرآیند تولید است؛ همچنین اختلاف های حقوقی نیز از مشکلات برخی از این واحدهاست .
وی تاکید کرد: بخشی از مشکلات این واحدها هم به دلیل پایین بودن توان جذب سرمایه و تامین نقدینگی و یا نبود توان قدرت رقابت در بازارهای فروش داخلی و خارجی و داشتن بدهی‌های بانکی و مشکلات مشابه است.

معاون روابط کار وزارت کار افزود: می توان با حمایت کارگروه های استانی ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید هم از تعطیلی واحدها جلوگیری کرد و هم برای بازگشت واحدهای نیمه فعال تعطیل به چرخه تولید اقدام کرد.
این مقام مسوول تصریح کرد: اختیاراتی که شورای عالی اقتصاد مقاومتی به ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید ملی داده و پیگیری‌های اعضای ستاد رفع موانع تولید که در ترکیب این ستاد از جمله وزارتخانه های صنعت،‌معدن و تجارت، تعاون کار و رفاه اجتماعی، کشور، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و بخش خصوصی به ریاست وزیر صنعت و معدن و در استانها و اداره های کل صنایع و معدن برگزار می شود، امکان تقویت و بازگشت این واحدها به چرخه تولید وجود دارد.

برچسب‌ها وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۴۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مجتمع‌های پتروشیمی که می‌خواهند از پنج درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند باید ۴۰ درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، اظهار داشت: مجتمع های پتروشیمی که در این منطقه هستند، در سال گذشته با تکیه بر توان داخل، موفق شدند بالاترین میزان بهره وری و تولید را ثبت کنند و این نوید را می دهم که حرکت در سال جهش تولید با شتاب بیشتری انجام شود.

وی، یکی از راهبردهای صنعت پتروشیمی را در سال جاری کاهش هزینه ها و بهینه سازی مصرف انرژی برشمرد و خاطر نشان کرد: ضروری است شرکت های پتروشیمی با بهینه سازی مصرف انرژی، در حفظ و صیانت از منابع  بین نسلی نقش آفرین باشند.

شاهمیرزایی با اشاره به استفاده از تمام ظرفیت های کشور در بحث خودکفایی کامل، افزود: اگر تجهیز و یا قطعه ای در داخل کشور تولید می شود، شرکت های پتروشیمی باید سفارش های خرید خود را از طریق تولید کنندگان و سازندگان ایرانی تامین کنند و به هیچ عنوان نباید کالا یا محصولی مشابه خارجی وارد شود.

وی مهمترین برنامه راهبردی صنعت پتروشیمی سال جاری را رشد ظرفیت ها و جهش تولید عنوان و اظهار کرد: با هدف تکمیل زنجیره ارزش باید با برنامه منسجم تری سبد محصولات پتروشیمی متنوع شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، گفت: باید شرکت ها و مجتمع های پتروشیمی قوانین، دستورالعمل ها و تمام رویه های موجود در منطقه را رعایت کنند.

وی افزود: توجه به مسئولیت های اجتماعی با توجه به شرایط موجود از اهمیت ویژه ای برخوردار است و پتروشیمی ها به تعهد های خود پایبند باشند.

شاهمیرزایی ادامه داد: مجتمع‌های پتروشیمی که می‌خواهند از پنج درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند باید 40 درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • رسمی: آزادی پرسپولیس و استقلال از چنگ وزارت ورزش بعداز ۴۰سال / AFC واگذاری را تأیید کرد / ۵درصد سهام به بازیکنان قدیمی سرخابی رسید!
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی