Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، زهرا چخماقی خبرنگار صدا و سیما ظهر امروز در دوره تربیت خبرنگاری ترنج خبرگزاری ایسکانیوز که در حوزه خبرنگاری فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: کار گزارشگری تصویری به ویژه در حوزه فرهنگی، دارای مراحل سخت و پر استرسی است، اما جذابیت پخش آن از رسانه ملی برای خبرنگار بسیار زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از الزامات گزارشگری فرهنگی، علاقه مندی است؛ همچنین خبرنگار فرهنگی باید مطالعات زیادی را در این حوزه داشته باشد و به صورت تخصصی ،تمامی بخش های حوزه فرهنگ را بررسی کند. برای گزارشگری فرهنگی باید قلم، بیان خوب و بینش عمیق داشت.

چخماقی ادامه داد: گزارشگری فرهنگی احاطه کامل بر حوزه های مختلف فرهنگ مانند تئاتر ،سینما ،موسیقی و گردشگری را می طلبد و خبرنگار باید بررسی دقیق اخبار سازمان های مختلف این حوزه مانند وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی را در دستور کار خود قرار دهد.

این گزارشگر رسانه ملی گفت: شناخت روسای بخش ها و نهادهای فرهنگی همچنین احاطه کامل بر سیاست های فرهنگی کشور برای خبرنگاران این حوزه از اهمیت زیادی برخوردار است. امکان دارد در برخی موارد یک گزارش فرهنگی، مورد استقبال بخشی از جامعه قرار نگیرد اما خبرنگاران نباید مایوس شوند و باید تلاش خود را ادامه دهند‌.

وی تاکید کرد: اصلاح موضوعات فرهنگی کشور از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چراکه اگر این حوزه اصلاح نشود، تاثیرات زیادی را بر روی نسل آینده خواهد گذاشت. در واقع آینده فرزندان ما به فرهنگ وابسته است.

چخماقی تصریح کرد: شغل خبرنگاری نیاز به شخصیت و کاریزمایی خاص دارد. خبرنگار باید نکته سنج باشد و سوژه ها را به خوبی پردازش و شناسایی کند.

این خبرنگار صدا و سیما با اشاره به ملزومات گزارشگری در رسانه ملی یادآور شد: در رسانه ملی باید نقدها به صورت منطقی و محترمانه باشد و لذا ما نمی توانیم هر نوع نقدی را در تلویزیون پخش کنیم در حوزه فرهنگی نیز همین گونه است به عنوان مثال نقد یک بازیگر و هنرمند باید به گونه‌ای باشد که حقوق افراد در آن رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: گزارشگری تلویزیونی بسیار سخت تر از گزارشگری در رادیو است چرا که این گزارش باید راس ساعتی خاص بر روی آنتن زنده باشد و هیچ گونه تأخیری قابل توجیه نیست.

انتهای پیام/

188 / 188 رسانه ملی خبرنگار صدا و سیما زهرا چخماقی گزارشگری فرهنگی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رسانه ملی خبرنگار صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۴۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجری و گوینده قدیمی درگذشت + عکس

به گزارش همشهری آنلاین، مرحوم اسکویی که به واسطه صدای خاصش شهره زیادی داشت،سال ها به عنوان گوینده، مجری، گزارشگر و کارشناس در رسانه ها و برنامه های ورزشی فعالیت داشت.

مسعود اسکویی متولد سال ۱۳۱۸ بود و از سال ۱۳۴۵ به استخدام تلویزیون ملی ایران درآمد و سابقه حدودا ۵۷ سال گزارشگری و فعالیت در رادیو و تلویزیون را دارد.

اسکویی از سال ۱۳۴۵ به نام گویندۀ اخبار ورزشی با تلویزیون ملی ایران شروع به کار کرد. او با گزارش بازی دوستانه فوتبال بین تیم‌های پرسپولیس و کویت (در کویت، ۱۳۵۰) وارد عرصه گزارشگری شد.

تخصص مسعود اسکویی در رشته‌های تنیس، والیبال، اسب‌دوانی، و اتومبیل‌رانی بود. او دوره تخصصی گزارشگری را در کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و آلمان گذرانده بود و در سال ۱۳۷۱ نیز در کلاس تخصصی گزارشگری فینگلی، مدرس استرالیایی، شرکت کرد.

مرحوم اسکویی در برنامه‌هایی مختلف از جمله «جهان ورزش والیبال» و «گزارش ورزشی از شبکه دو سیما و «صدای ورزش»، و «عصر جمعه با رادیو» حضور داشت. او همچنین سابقه مدیریت در بخش روابط عمومی رادیو ورزش را نیز در کارنامه کاری خود داشت.

کد خبر 848608 منبع: مهر برچسب‌ها تلویزیون مجری خبر مهم

دیگر خبرها

  • سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است
  • رییس صداوسیما: سریال حشاشین بر اساس تحریف تاریخ اتفاق افتاده؛ ساترا برای پخشش تذکر داد و سکوها هم در همین راستا اقدام کردند/ نمره صداوسیما در حوزه کار روی مساله عفاف و حجاب خیلی بالا نیست
  • راهیابی ماندستان به جشنواره رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • مسعود اسکویی که بود؟/رفت،صدایش ماندگار شد
  • چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!
  • مسعود اسکویی مجری پیشکسوت درگذشت
  • صدای ماندگار رادیو خاموش شد/ مسعود اسکویی درگذشت
  • مجری و گوینده قدیمی درگذشت + عکس
  • مسعود اسکویی گوینده ورزشی درگذشت
  • محدودیت؛ یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت