Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ارمنستان امضای توافقنامه تجارت آزاد ایران با اوراسیا را خبر خوشی برای توسعه روابط دو کشور دانست و گفت: ایران می‌تواند از امتیازات بازار ۱۸۰ میلیونی اوراسیا بهره مند شود. ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان در ایران هم در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی، به بازدید خود از 5 واحد تولیدی تبریز اشاره کرد و گفت: تولیدات تبریز از نظر کیفیت و تولید و توانایی عالی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ایران کشور بزرگی است که تاکنون نتوانسته ام به همه استان های آن سفر کنم، گفت: به دلیل اهمیت استان آذربایجان شرقی و همجواری با ارمنستان، در طول پنج سال دوره سفارت خود در ایران، 5 بار به این استان سفر کردم.

سفیر ارمنستان در ایران، ویژگی های خاص آذربایجان شرقی را برشمرد و افزود: آذربایجان شرقی از استان های توسعه یافته و پیشرفته ایران است و از نظر منابع تولیدی و انسانی بسیار غنی است. معتقدم ظرفیت های استان برای تقویت روابط کمک می کند و باید روابط دو کشور همسایه بیش از این توسعه یابد.

وی امضای توافقنامه تجارت آزاد با اوراسیا را خبر خوشی برای توسعه روابط دو کشور دانست و ابراز داشت: ظرفیت های بالقوه برای توسعه همکاری ها به بالفعل تبدیل نشده که این به کمبود اطلاعات از توانمندی های دو طرف بر می گردد و باید در اتاق بازرگانی موانع این امر را بررسی و رفع کنیم.

تومانیان، با اشاره به اینکه امسال پنجمین سالی است که ارمنستان عضو اوراسیا شده و این عضویت امکانات فراوانی را برای توسعه تجارت و اقتصاد ما فراهم کرده است ادامه داد: میزان قابل توجه رشد صادرات به روسیه فقط بخشی از مزایای این عضویت است و کارآفرینان و شرکت های ارمنستان از امتیازات بازار 180 میلیونی استفاده می کنند که می توانیم مشترکا با ایران از این امکانات بهره ببریم.

رئیس جمهور: پیگیر رفع آلایندگی ارمنستان در رود ارس هستیمفرمانده مرزبانی ناجا: امنیت‌ در مرزهای ایران ‌برقرار است /‌ ‌ارتباط خوبی با آذربایجان، نخجوان و ارمنستان داریم‌

وی با تاکید بر اینکه برای استفاده وسیع ایران از امکانات اوراسیا از طریق ارمنستان، باید زیرساخت و نیروی انسانی ما هم افزایش یابد که هنوز مشکلاتی داریم خاطر نشان کرد: جاده های ارمنستان که به مرز آذربایجان شرقی ختم می شود، وضع مطلوبی ندارد که مطلوب سازی این جاده منابع زیادی را می طلبد ولی ارمنستان این جاده را توسعه داده و نوسازی می کند.

سفیر ارمنستان در ایران، با بیان اینکه ظرفیت مرز آذربایجان شرقی با ارمنستان محدود است و در ترانزیت کالا با مشکل مواجهیم، ابراز داشت: دولت تصمیم گرفته گمرک ارمنستان را با استانداردهای جدید تجهیز کند.

وی ادامه داد: دولت جدید ارمنستان هم در یک و نیم سال گذشته، تغییرات زیادی در سیاست های داخلی اعمال کرده که مبارزه با فساد از جمله آنهاست، لذا اگر نهادهای دولتی مخل کار کارآفرینان و سرمایه گذاران ایرانی بود، این موضوع را در اولویت بررسی و پیگیری می کنیم.

تومانیان امکان ارمنستان برای توسعه روابط با ایران را نامحدود خواند و گفت: ارامنه و ایران از ملت های دیرین منطقه هستند و این مسیر طی شده هزاران ساله ما را ملزم به توسعه روابط فرهنگی و سیاسی و اقتصادی می کند. لذا برای ارائه ادبیات فارسی و تئاتر و سینما و موسیقی ایرانی در ارمنستان آمادگی داریم و باید ارزش های فرهنگی دو طرف در این روابط ارتقا یابد.

وی بازدید از شرکت های داروسازی تبریز را مورد اشاره قرار داد و گفت: داروسازی تبریز در بالاترین سطح تکنولوژی قرار دارد و داروهای نانوفناوری و های‌تک را تولید می کند ولی این ظرفیت برای توسعه روابط مغفول مانده است.

سفیر ارمنستان، با بیان اینکه ایران در حوزه IT هم توانمندی بالایی دارد، ابراز داشت: برخی شرکت های ایرانی در حال کار کردن با ارمنستان هستند و امیدواریم حضور شرکت های ایرانی در ارمنستان افزایش یابد.

انتهای پیام/111/ ت

R7887/P/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۴۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم

وزیر امور خارجه مالی در دیدار با امیرعبداللهیان با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در ادامه ملاقات‌های خود در حاشیه اجلاس سران همکاری اسلامی، در دیدار با «عبدالله جوپ» وزیر امور خارجه کشور ‎مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفتگو و تبادل نظر کرد.

وی با ابراز خرسندی از سفرش به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تأکید کرد ما از پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشورهای آفریقایی در برخی عرصه‌ها، بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

کد خبر 750585

دیگر خبرها

  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • افتتاح سد قیز قلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • امام جمعه اردبیل به سفیر اسرائیل در آذربایجان /ظاهرا آذری‌ها را موجودات نادانی فرض کرده که می‌تواند دروغ هایش را به ما بفروشد
  • تصاویری وحشتناک از سیل عظیم آذربایجان شرقی (فیلم)