Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@20:31:45 GMT

مسابقات قرآن جنبه آموزشی داشته باشند

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۵۳۹۳

مسابقات قرآن جنبه آموزشی داشته باشند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ داور بخش صوت رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل و دعاخوانی سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در بخش بانوان با بیان اینكه جنبه آموزشی مسابقات كم است، گفت: مسابقات باید جنبه آموزشی داشته باشند تا رقابت‌های این شكلی.

مرضیه فیروززاده، قاری برجسته كشور و داور بخش صوت رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل و دعاخوانی سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در حاشیه این مسابقات در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه مسابقات باید جنبه آموزشی داشته باشند تا رقابت‌های این شكلی، گفت: اینكه بدین صورت باشد كه یك نفر یك تلاوت بخواند و بر طبق این تلاوت سنجیده شود و بعد از آن نفر اول بولد شود و از آن در جاهای دیگر استفاده شود، خیلی جالب نیست؛ شاید نفر اول واقعاً قوی‌تر باشد شاید هم نباشد یعنی نفر دوم و سوم بهتر از آن باشد و به خاطر سه نمره اعرابی افت كرده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تصریح اینكه جنبه آموزشی مسابقات كم است، گفت: می‌توان در كنار مسابقات كارگاه‌های آموزشی داشت كه خیلی خوب است یا اینكه تعداد دفعات تلاوت بیشتر باشد و مستعمان قاری را انتخاب كنند اینكه با یك تلاوت سنجیده شود و بعد هم درباره آن اقدام شود، نباید باشد.
فیروززاده با تأكید بر اینكه جشنواره باید به‌صورت جشنواره‌ای باشد و یك قاری طی تلاوت‌های مختلف سنجیده شود، گفت: البته متسابقان هم باید آموزش ببینند و اینكه متسابقان بیایند و یك تلاوت 5 دقیقه ای داشته و از سالن خارج شوند و یا تلاوت رقیب‌ها را بشنوند و بعد هم دنبال چیزهای كلیشه‌ای باشند خیلی جالب نیست.

سطح قاریان جشنواره متوسط بود
این قاری برجسته كشورمان در ادامه با اشاره به سطح متسابقان در این جشنواره گفت: سطح مسابقات در رشته قرائت تحقیق پایین بود در صورتی كه تصور بیشتری از متسابقان داشتم.
وی با یادآوری اینكه در سال‌های گذشته شركت‌كننده همین سطح بوده است،‌ گفت:‌ در آن سال‌ها رقابت‌ها در مسابقات ملی دانشجویان در حد مسابقات اوقاف و بسیار زیاد بود و متسابقان با اختلاف بسیار كم با یكدیگر رقابت می‌كردند و رتبه‌ها مشخص می‌شد، اما اكنون سطح بالایی نداشت البته نمی‌گوییم ضعیف ولی بالا هم نبود.
فیروززاده با تصریح اینكه مسابقات قرائت ترتیل نیز بعدازظهر امروز برگزار می‌شود، سطح متسابقان دعاخوانی را خوب ارزیابی و اظهار كرد: در رشته دعاخوانی تصور چنین چیزی نداشتم و فكر می‌كردم ضعیف‌تر باشند اما متسابقان این رشته خوب بود و حتی با مسابقات اوقاف برابری می‌كرد و نشان می‌دهد كه متسابقان خیلی خوب در رشته خود پیگیری و آموزش دیده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فعاليت هاي قرآني جشنواره ملي قرآن و عترت دانشجويان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۵۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سعید غفاریان، از برگزاری مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزی خبر داد و گفت: این مسابقات ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه جاری با حضور دانش‌آموزان برگزیده مرحله ناحیه‌ای در مجتمع فرهنگیان یزد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۵۰ نفر از دانش‌آموزان توانستند به این مرحله راه یابند، که دانش‌آموزان پسر در ۱۱ رشته و دختر در ۱۰ رشته طی دو روز به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت اظهار کرد: مسابقات امسال متفاوت از گذشته برگزار می‌شود به نحوی که مرحله غیر حضوری حذف و متسابقان در مرحله حضوری به رقابت می‌پردازند.

غفاریان با اشاره به اینکه مسابقات از حالت پایه‌ای خارج و در مقاطع تحصیلی برگزار می‌شود افزود: در مسابقات گذشته پس از برگزاری مسابقات، مراسم اختتامیه در همان روز برگزار و برترین‌ها تجلیل می‌شدند، اما امسال بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، مراسم واحد برای اختتامیه خواهیم داشت که با حضور مسئولان استان از برگزیدگان و راه یافتگان به مرحله کشوری تجلیل خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن فرهنگیان گفت: این مسابقات نیز ۱۳ اردیبهشت‌ماه برگزار و ۴۰ نفر از فرهنگیان که توانستند در مرحله غیر حضوری رتبه برتر را کسب کنند، در پنج رشته در مرحله حضوری به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

دیگر خبرها

  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا