Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا در این بیانیه آمده است کنگره آمریکا با تصویب لایحه سیاست حقوق بشر اویغورها در سال ۲۰۱۹ میلادی ضمن حمله به وضعیت حقوق بشر شین جیانگ چین، سیاه نمایی تلاش های چین برای نابود کردن افراط گرایی و مبارزه با تروریسم و انتقاد بی پایه از سیاست دولت چین در مدیریت شین جیانگ، گستاخانه در امور داخلی چین دخالت می کند ما ضمن ابراز نفرت شدید از این اقدام، اعلام می کنیم قاطعانه با آن مخالف هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه آمده است: ما قاطعانه مخالف دخالت هر نیروی خارجی در امور داخلی چین با سوء استفاده از مساله حقوق بشر هستیم و شدیدا از کنگره آمریکا درخواست می کنیم با کنار گذاشتن تبعیض سیاسی، دست از اقدام اشتباه در اعمال فشار علیه چین بردارد و به انتقاد بی پایه از چین و دخالت در امور داخلی چین و مانع تراشی در روند توسعه روابط و همکاری دو کشور برای مبارزه با تروریسم پایان دهد.

کمیته دایمی مجلس نمایندگان خلق منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ نیز در واکنش به تصویب این لایحه با صدور بیانیه ای ضمن مخالفت با این لایحه اعلام کرد این لایحه با نادیده گرفتن ثبات،  پیشرفت، همبستگی و هماهنگی میان اقوام مختلف شین جیانگ و زندگی آرام و سعادتمند آنها، ثبات و پیشرفت منطقه را مورد انتقاد بی اساس و سیاه نمایی قرار داده است که مداخله گستاخانه در امور داخلی چین است درباره امور شین جیانگ تنها مردم شین جیانگ حق تصمیم گیری دارند.

در این بیانیه آمده است: منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ همواره برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، قاطعانه اقدام و مطابق قانون، حقوق و امنیت مردم را تضمین کرده است واقعیات نشان داده است اقدامات شین جیانگ در مبارزه با تروریسم و نابود کردن افراط گرایی، بخش مهمی از مبارزه جامعه جهانی با تروریسم است و این اقدامات با اهداف و اصول سازمان ملل در راستای مبارزه با تروریسم و حفظ حقوق بشر سازگاری دارد.

در این بیانیه همچنین عنوان شده است: در ۷۰ سال گذشته پس از تاسیس جمهوری خلق چین، مردم اقوام مختلف شین جیانگ با همبستگی و تلاش مشترک به سازندگی خانه زیبای خود پرداخته و روابط مطلوب بین اقوام مختلف حاکی از برابری، همبستگی،  احترام متقابل و همزیستی مسالمت آمیز است.

مجلس نمایندگان آمریکا بامداد چهارشنبه با اکثریت آرا، قانونی را تصویب کرد که به موجب آن مقام‌های چینی به دلیل نقض حقوق بشر مسلمان‌های اویغور تحریم می‌شوند.

مجلس نمایندگان آمریکا این قانون را که نسخه اصلاح شده قانونی است که پیشتر در سنای این کشور به تصویب رسیده، با ۴۰۷ رای موافق در مقابل ۱ رای مخالف تایید کرد.

تصویب این قانون در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه گذشته دو لایحه مصوب کنگره در حمایت از معترضان هنگ‌کنگ را امضا و آن‌ها را به قانون تبدیل کرد.

قانون اول، وزارت خارجه آمریکا را ملزم می‌دارد که هر سال یک بار اعلام کند که آیا هنگ‌کنگ برای داشتن رابطه تجاری با واشنگتن به اندازه کافی از خودمختاری برخوردار است یا خیر. براساس این قانون، تعرفه‌های تجاری که علیه چین اعمال شده، شامل حال هنگ‌کنگ نمی‌شود.

این قانون همچنین زمینه را برای تحریم کسانی که به زعم واشنگتن حقوق بشر را در هنگ‌کنگ نقض می‌کنند، آماده کرده است.  قانون دوم نیز فروش تجهیزات نظامی همچون گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی به پلیس هنگ‌کنگ را ممنوع می‌کند.

تصویب قانون جدید در مجلس نمایندگان آمریکا بلافاصله خشم چین را به دنبال داشت؛ پکن تهدید به اقدام متقابل علیه واشنگتن کرد.

چین پیشتر تهدید کرده بود ممکن است همه دارندگان گذرنامه های دیپلماتیک ایالات متحده را از ورود به منطقه خودمختار سین کیانگ (شین جیانگ) در این کشور منع کند.

همچنین گفته شد که ممکن است در تلافی تصویب لایحه دموکراسی هنگ کنگ توسط کنگره آمریکا، محدودیت‌های ویزایی علیه مقامات آمریکایی و قانونگذاران این کشور بررسی شود.

آمریکا در اقدامی دیگر نیز مهرماه سال جاری  ۲۸ سازمان و شرکت امنیتی دولتی چین از جمله شرکت تجسسی ویدیویی «هیک‌ویژن» را به دلیل نقض حقوق بشر در استان سین‌کیانگ وارد فهرست سیاه تجاری کرد.

اداره امنیت عمومی حکومت خلق  اویغور منطقه خودمختار سین‌کیانگ، ۱۹ نهاد وابسته به حکومت محلی این منطقه و هشت شرکت دیگر در این فهرست قرار گرفته‌اند نام برخی از شرکت‌های مشهور هوش مصنوعی چین از جمله گروه "سنس‌تایم" (SenseTime)، "مگوی‌تکنولوژی" و "ژجیانگ‌داهو" نیز در این فهرست دیده می‌شود.

برچسب‌ها کنگره آمریکا سینکیانگ چین آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کنگره آمریکا سینکیانگ چین آمریکا کنگره آمریکا سینکیانگ چین آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۵۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احمد راستینه اظهار داشت: ما احکام را تحویل دولت دادیم و به دولت اجازه دادیم بر اساس احکام جدول مصارف خود را تدوین کند، خب جداول ارتباطی به حقوق و مزایا ندارد؛ حقوق و مزایا از احکام تبعیت می‌کند لذا بهانه‌ای برای دولت وجود ندارد. دولت بر اساس احکامی که تصویب و ابلاغ شده باید نسبت به اعمال افزایش حقوق و مزایای سربازان اقدام کند.

بیشتر بخوانید: جزئیات کاهش مدت سربازی اعلام شد

وی با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در سال جدید و اینکه آیا با وجود عدم تصویب بودجه و نهایی شدن برنامه هفتم افزایش‌ها در آن اعمال می‌شود، گفت: الان هنوز سال مالی ۱۴۰۲ است و ربطی به کامل نشدن بودجه ندارد، براساس قانون کسانی که سال گذشته ثبت‌نام کردند و دریافت تسهیلات آن‌ها بنا به شرایطی به امسال موکول شده خب به نرخ سال گذشته دریافت می‌کنند و کسانی که امسال پرونده تشکیل داده و ثبت‌نام کنند، به نرخ امسال تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: تسهیلات ازدواج و فرزندآوری باید پرداخت شود و آنچه که در اینجا اهمیت دارد احکام بودجه است که تصویب و ابلاغ شده است، بر این اساس عدم بررسی و تصویب جداول بودجه مانعی برای بحث پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند.

راستینه همچنین در رابطه با افزایش حقوق سربازان نیز تصریح کرد: ما احکام را تحویل دولت دادیم و به دولت اجازه دادیم بر اساس احکام جدول مصارف خود را تدوین کند، خب جداول ارتباطی به حقوق و مزایا ندارد؛ حقوق و مزایا از احکام تبعیت می‌کند لذا بهانه‌ای برای دولت وجود ندارد. دولت بر اساس احکامی که تصویب و ابلاغ شده باید نسبت به اعمال افزایش حقوق و مزایای سربازان اقدام کند.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228905 برچسب‌ها سربازی اجباری

دیگر خبرها

  • ارمنستان حمله به غیرنظامیان نوار غزه را محکوم کرد
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است
  • افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟
  • افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند