Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه کویتی الجریده می‌نویسد که وزیر خارجه عمان در دیدار با مسئولان ایرانی سه محور را مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش ایسنا روزنامه کویتی الجریده با اشاره به سفر اخیر یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان به تهران و دیدار با مقامات کشورمان اعلام کرد که بن علوی در سفرش به ایران سه محور را مورد بررسی قرار داد؛ ابتکار صلح هرمز که روحانی آن را پیشنهاد داد، بحران یمن و تنش میان واشنگتن و تهران.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه به نقل از منابع خود اعلام کرد که بن علوی ضمن تمجید از ابتکار صلح هرمز به مسئولان ایرانی گفته است که هیچ کشوری نمی تواند این ابتکار را بپذیرد مگر اینکه اختلافات میان ایران و کشورهای عربی همسایه و خصوصا عربستان حل شود و مسقط آمادگی آن را دارد که هرکاری که می‌تواند برای نزدیک کردن دیدگاه های تهران و ریاض را انجام دهد.

این رونامه می نویسد که وزیر خارجه عمان در رابطه با بحران یمن از ایرانی ها درخواست کرده است که در حل این بحران مشارکت کنند و از هم پیمانان خود در یمن یعنی حوثی ها بخواهند که در مذاکرات مستقیم خود با سعودی ها که اکنون در اردن درحال برگزاری است با ملایمت برخورد کنند. الجریده می‌نویسد، مسئولان ایرانی هیچ پاسخی به بن علوی ندادند زیرا پذیرش شروط سعودی ها را شکست حوثی ها می دانند و تاکید دارند که راه حل بحران یمن مذاکرات یمنی- یمنی و بدون هیچ دخالت خارجی است.

این رونامه کویتی در ادامه آورده است: یوسف بن علوی در مورد مساله ایران و آمریکا نیز نتایج سفر خود به واشنگتن و گفت وگوهایش با مایک پمپئو، و زیر خارجه آمریکا را به ایرانی ها ارائه داد. بن علوی به مسئولان ایرانی گفته است که دولت دونالد ترامپ بر این باور است که فشارهای حداکثری علیه تهران در حال نتیجه دادن است و ایرانی‌ها دیر یا زود مجبور خواهند شد که سر میز مذاکره بنشینند و دولت آمریکا هیچ عجله ای برای مذاکره با ایران ندارد اما همزمان درهایش را بر روی ایرانی ها نمی بندد و اگر تهران خواهان گفت وگو است واشنگتن نیز بدون پیش شرط آماده است.

منابع الجریده همچنین اعلام کردند که وزیر خارجه عمان به رئیس جمهور ایران گفته است دونالد ترامپ پس از ناآرامی های اخیر ایران نقش روحانی در سیاست های داخلی ایران را ضعیف می داند و دیدار با روحانی و یا مذاکره با ایران دیگر اولویت آمریکا نیست اما بازهم واشنگتن درهایش را به روی ایرانی ها نمی بندد.

حسن روحانی اخیرا اعلام کرده که ایران به واسطه اروپایی ها "پیامی محرمانه" در رابطه با مذاکره از دولت آمریکا دریافت کرده است و این مساله در تضاد با شعارهایی است که آمریکایی ها به طور علنی اعلام می کنند.

روزنامه الجریده کویت هفته گذشته نیز در خبری اعلام کرد که بعد از نا آرامی های اخیر ایران سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان تلاش کردند که نشستی میان روحانی و ترامپ برگزار کنند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: روزنامه کویت عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۵۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد

یک حساب توئیتری امنیت دولتی آمریکا که به زبان فارسی منتشر می‌شود از تعیین جایزه ۱۰ میلیون دلاری برای اطلاعاتی در مورد ۳ مرد ایرانی به عنوان هکر خبر داد.
 
به گزارش یورو نیوز؛ برنامه «پاداش برای عدالت» سرویس امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه ایالات متحده با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در ازای اطلاعات درباره سه مرد ایرانی با نام‌های «ر. ک»، «ک. ب. س.» و «ح. ه» تا ۱۰ میلیون دلار پاداش پرداخت می‌کند.
 
به ادعای این نهاد دولتی آمریکا؛ این افراد به انجام حملات سایبری «تحت هدایت و همکاری شرکت‌های نیابتی وابسته به سپاه پاسداران» به «بیش از ۱۲ شرکت آمریکایی، وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری ایالات متحده» متهم شده‌اند.

tags # آمریکا ، هکر سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ ترجمه یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه