Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش النشره، ارتش لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ارتش لبنان در سعدنایل در استان بقاع ۱۶ نفر از جمله سه سوری را پس از اینکه به همراه دیگران اقدام به بستن بزرگراه کرده بودند، بازداشت کردند.

در بیانیه ارتش لبنان آمده است:بازداشت شدگان علاوه بر بستن بزرگراه بین المللی به اغتشاش و حمله به اموال دولتی و خصوصی در منطقه روی آورده و به شکستن و تخریب پرداخته بودند و به نظامیانی که به دنبال بازگشایی بزرگراه برای هموار کردن عبور و مرور بودند نیز حمله کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش لبنان بیان کرد: بازجویی و تحقیقات از بازداشت شدگان ادامه دارد.

از سوی دیگر منابع لبنانی از نشستی که تا دقایقی دیگر میان سعد حریری نخست وزیر دولت پیشبرد امور و سمیر الخطیب برگزار خواهد شد و پس از آن حریری سخنرانی خواهد کرد، خبر دادند.

این در حالی است که ساعاتی قبل منابع لبنانی از توافق اولیه بیشتر گروه‌های سیاسی لبنان درباره تشکیل دولت به نخست‌وزیری «سمیر الخطیب» خبر دادند.

برخی منابع آگاه از تلاش‌ها برای تشکیل دولت جدید، به الجزیره گفتند که گروه‌های سیاسی درباره تشکیل دولت تکنوسیاسی به نخست‌وزیری سمیر الخطیب به توافق اولیه دست یافته‌اند. این در حالی است که «جبران باسیل» رئیس حزب جریان ملی آزاد در این توافق مشارکت ندارد.

به گفته این منابع، دولت احتمالی از اختیارات استثنائی برخوردار نخواهد بود و برای تصویب قانون جدید انتخاباتی و تعیین موعدی برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام تلاش نخواهد کرد.

منابع افزودند: همه گروه‌های سیاسی برخی وزرا را تعیین خواهند کرد و این اقدام فقط به نخست وزیر سپرده نخواهد شد؛ بلکه این اقدام در چارچوب توافق با نخست وزیر انجام خواهد شد.

به گفته این منابع، این دولت بین ۶ تا ۹ ماه در قدرت خواهد بود.

همزمان علی حسن خلیل وزیر دارایی لبنان اعلام کرد که سعد حریری در دولت سمیر الخطیب مشارکت خواهد داشت.

وی افزود: دولت مرکب از ۲۴ وزیر خواهد بود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۶۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه واشنگتن‌پست به نقل از یک مقام ارشد دولت ترکیه اعلام کرد که ترکیه به متحدان خود در ناتو گفته است که آنکارا از نامزدی «مارک روته» نخست وزیر هلند برای تصدی دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند.

این مقام ارشد دولت ترکیه که نخواست نامش فاش شود دراین‌باره افزود که آنکارا امروز دوشنبه این موضوع را به اطلاع دیپلمات های متحدان خود در ناتو رسانده است.

این تصمیم دولت ترکیه سه روز پس از سفر روته به ترکیه اتخاذ شد که هدف از سفرش جلب حمایت رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه بود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل کنونی ناتو و نخست وزیر سابق نروژ که از سال ۲۰۱۴ بالاترین مقام غیرنظامی ناتو را بر عهده داشت، به پایان دوره خود نزدیک می شود. پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، مأموریت او چندین بار تمدید شده است، زیرا ناتو به دنبال حفظ یک دست ثابت در راس آن بود.

کد خبر 6092320

دیگر خبرها

  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو
  • ابراز خرسندی ایران از پیشرفت در روند مناسبات با بورکینافاسو
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم
  • بستگان اسرای اسرائیلی:کابینه فرصت امضای توافق را از دست ندهد
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است
  • جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس