Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@22:57:37 GMT

مردم مشوق قضات شجاع هستند

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۷۰۹۳

مردم مشوق قضات شجاع هستند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله ابراهیم رئیسی عصر چهارشنبه در دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران، نخبگان و آحاد مردم اصفهان در سالن شهدای کوثر اصفهان حضور در میان اقشار مختلف مردم را فرصتی مغتنم دانست و اظهار داشت: نکاتی که در این جلسه مطرح شد همه حکایت از دغدغه‌مندی و داشتن دیدگاه بسیار خوبی بود.

وی  افزود: لحن و بیان افراد در این جلسه دغدغه‌مند و دلسوزانه بود، اینکه افراد از سر دلسوزی و امید به تحول سخن بگویند بسیار خوب و امیدوار کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: آنچه در گام دوم انقلاب اسلامی و عمل به بیانیه گام دوم که از سوی رهبری بیان شده مسأله عدالت است، مسؤولان به عنوان دارندگان مسؤولیت و مردم به عنوان ناظران و افراد دغدغه‌مند در این حوزه به دنبال عدالت هستند.

وی اضافه کرد: این حس مسؤولیت نسبت به ترک معروف و یا انجام منکرات باید در جامعه تقویت شود و مردم باید نسبت به این مسائل بیش از پیش احساس مسؤولیت کنند، امروز اقشار مختلف ناظر بر مسائل جامعه هستند و مجموعه این مسائل حس اینکه در جامعه باید نسبت به دردها دردمند بود و دغدغه داشت را تقویت می‌کند.

آیت الله رئیسی احساس مسؤولیت را امری مبارک عنوان کرد و گفت: اگر فردی دید معروفی ترک شده یا منکری انجام شده و گفت بمن چه بتوچه و ما باید کلاه خودمان را نگه داریم، این فرد از دیدگاه روایات و قرآن کریم مرده محسوب می‌شود، قطعا امر به معروف و نهی از منکر مشکلاتی به دنبال دارد ولی ما در این مسیر باید ثابت قدم باشیم.

وی با اشاره به جانفشانی امام حسین(ع) در واقعه کربلا، اظهار کرد: ایثارگران و رزمندگان ما که همچنان در مسیر مقاومت و عرصه فرهنگ هستند نشان صدق دارند، هیچ زمان نباید شهید و شهادت، ایثار و جهاد و مقاومت در کشور ما کم رنگ شود.

رییس دستگاه قضا ادامه داد: هرگز نباید نماد مقاومت و شهادت در کشور ما کم رنگ شود، همه با شهدا نسبت دارند و همه ما در این رابطه باید احساس مسؤولیت داشته باشیم، اینکه باید بر احیای حقوق عامه تأکید شود یک موضوع مهم است، دادستان نسبت به تضییع حقوق عامه باید احساس مسؤولیت داشته باشد، نه اینکه منتظر شکایت مردم باشد بلکه باید از مسائل مطلع باشند.

وی با بیان اینکه امام خمینی نگاه تشریفاتی به مردم نداشت، تصریح کرد: عقیده ما این است که رفراندوم پیشکش باید به دیدگاه و نظر مردم توجه شود و مردم غافلگیر نشوند، باید مردم در جریان موضوعات باشند، اطلاع مردم، اقناع عمومی مردم، نقش دادن به مردم، محرم حساب کردن مردم کمک بسزایی است چرا که مهمترین مسائل کشور با کمک مردم انجام شده است.

آیت الله رئیسی با اشاره به حمایت‌های مردمی از دستگاه قضایی، اظهار کرد: امروز مردم مشوق قضات شجاع هستند و امروز مردم علنا اعلام آمادگی می کنند در حمایت از دستگاه قضایی و مراجع قضایی و این بسیار مهم است، بخش قضایی کنترل کننده کیفیت است، اگر دستگاه‌ها وظایف خود را به درستی انجام دهند و ساختارها اصلاح شود نوبت به دستگاه قضایی کمتر خواهد رسید.

رییس قوه قضاییه با تأکید بر اهمیت فعالیت شبکه ملی اطلاعات، خاطرنشان کرد: این شبکه ملی را با قوت دنبال خواهیم کرد، شبکه ملی اطلاعات از نیازها و ضرورت های جدی کشور است و فعال شدن آن بسیار مهم است و حوادث اخیر بیشتر ضرورت این کار را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: صداقت، کرامت و خدمت به مردم باید از شاخصه‌های فعالیت دستگاه قضایی باشد، حتما نگاه این باید باشد، آنچنان که خداوند فرمودند همسران پیامبر اکرم(ص) اگر کار خوب بکنند دو اجر و اگر کار قبیح انجام دهند دو برابر باید پاسخگو باشند، کسانی که در مراجع قضایی و دستگاه‌ها فعالیت دارند اگر خیانت بکنند به صورت مضاعف باید با آنها برخورد شود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در باب مقاومت علم مقاومت را برداشته‌اند و ما باید پای این علم بایستیم، تصریح کرد: مسأله مبارزه با فساد یکی از راهبردهای جدی نظام اسلامی است و همه ما باید در این زمینه حضور فعالی داشته باشیم، هم در اصلاح ساختارها که مربوط به دولت است هم در اصلاح قوانین و مقررات که مربوط به مجلس است و هم در برخورد با متخلفان که وظیفه قوه قضاییه است باید با جدیت ورود کنیم.

رییس دستگاه قضا با اشاره به مطالبات مردم در زمینه اهمیت مبارزه با فساد، اظهار کرد: ملامت ملامت گران و حاشیه سازی‌ها ما را از میدان به در نخواهد کرد و در این مسیر با قوت حضور خواهیم داشت. مردم عزیز خانواده معظم شهیدان و فرهیختگان باید به شما بگوییم که امروز کشور ما در مقابل توطئه ایجاد ناامنی در کشور در امنیت قرار دارد و نباید فراموش کرد که آنچه خواست مردم است باید مورد توجه قرار بگیرد و کسانی که ایجاد ناامنی کردند بنابر قانون با انها برخورد خواهد شد.

وی در ادامه افزود: با تمام وجود باید توجه داشت نسبت به سفره و معیشت مردم، به انچه نسبت به شهر و روستا و کارگران و مردم می‌گذرد باید توجه کرد و ما معتقد هستیم نگاه به مردم و حقوق مردم وظیفه همه است و قوه قضاییه خودش را موظف می‌داند به دفاع از حقوق مردم.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم امید مردم و ناامیدی و یأس دشمنان بیشتر شود، گفت: در عمل به وظیفه و آنچه اقتضای شرع و قانون است هیچ چیزی را جز وظیفه شرعی و اهداف انقلابی نخواهیم شناخت و مانعی را برای خود مانع نمی‌دانیم

کد خبر 4788867

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب سیدابراهیم رئیسی قوه قضاییه جانبازان و ایثارگران شهدا بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام بسیج گرگان هفته بسیج قزوین مجلس شورای اسلامی بیرجند خطبه های نماز جمعه شهرکرد راهپیمایی ویروس آنفلوانزا مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۷۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند

 

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفر قدیانی در آیین تکریم و معارفه رییس جدید نظارت و ارزشیابی در جمع قضات شهر کرمان ضمن قدردانی از زحمات قضات استان کرمان گفت: کرمان مزین است به نام سیدالشهدای جبهه مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است و امروز اگر نیروهای مسلح ما در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند به برکت خون این شهید والامقام و هزاران شهید دیگر است.

وی به عملیات غرور آفرین سپاه و نیروهای مسلح علیه رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و افزود: در تاریخ اسلام و پس از حیات امامان معصوم(ع) شیعه هیچ وقت به اندازه امروز عزت نداشته است و این نعمتی که است که به برکت انقلاب اسلامی، اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) و رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) تحقق یافته و شیعه به این جایگاه رسیده است.

حجت الاسلام قدیانی خطاب به قضات جوان گفت: خوب است گاهی به گذشته خود مراجعه کنیم و جایگاه کشورمان در سطح جهانی و بین المللی و وضعیت آن زمان را با پیشرفت های اکنون مقایسه کنیم، بیش از 45 سال از انقلاب اسلامی می گذرد و تعداد زیادی از جمعیت کشور جوانان هستند و قبل از انقلاب را ندیده اند و کسانی که قبل از انقلاب را دیده اند نیز گاهی یادشان می رود، قبل از انقلاب کجا بوده ایم و الان کجا هستم.

وی بیان کرد: این عظمت برای انقلاب اسلامی نیست که با موشک و پهپاد به رژیم صهیونیستی و امریکا پاسخ داده شود و آن ها هیچ کاری نتوانستند انجام دهند؟ این عظمت برای ایران اسلامی است که کشورهای ابرقدرت به دنبال خرید پهبادهای ایرانی هستند؟

این مقام عالی قوه قضاییه گفت: در دل تحریم ها نیروهای مسلح ما موفق به ساخت مدرنترین موشک های کروز و بالستیک نقطه زن شده اند و باید بپذیریم که علیرغم همه مشکلات و سختی ها، کشور رو به پیشرفت است.

دادستان انتظامی قضات کشور گفت: حفظ شان و جایگاه قضات و همچنین معرفی قضات شجاع، مومن و متعهد به جامعه در دستور کار دادستانی انتظامی قضات کشور قرار دارد و قدردان زحمات شبانه روزی قضات و کارمندان پرتلاش در دستگاه قضایی هستیم.

در ابتدای این نشست حمید کریمی، مستشار دادگاه تجدیدنظر استان کرمان به نمایندگی از قضات محاکم تجدید نظر استان کرمان به موضاعاتی مانند شناسایی شکات حرفه ای، مشکلات معیشتی قضات و دسترسی نداشتن قضات به مسئولان عالی قضایی اشاره کرد.

در ادامه مسلم قزلباش، رییس شعبه 15 دادگاه حقوقی شهر کرمان به نمایندگی از قضات محاکم بدوی استان کرمان گفت: قضات با کار و تلاش شبانه روزی در حال جهاد هستند و بایستی خدمات قضات مومن، نمونه، شجاع و متعهد از طریق رسانه های جمعی منعکس شود و همچنین بر ضرورت تشکیل بانک اطلاعات شکات حرفه ای تاکید کرد.

در ادامه پوریا جوادی، بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان به نمایندگی از قضات دادسراهای سراسر استان نیز بر دسترسی قضات به پرونده ارزشیابی خود تاکید کرد و گفت: منابع انسانی مهم ترین سرمایه در دستگاه قضایی است و باید از نیروی انسانی صیانت شود.

 در این آئین ازخدمات غلامعباس مبشری قدردانی و مختار شمس الدین، مستشار دادگاه تجدیدنظر استان کرمان به سمت رییس جدید نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری کرمان منصوب شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند
  • شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است
  • کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین