Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاید بعضا برای شما هم پیش آمده است که وقتی سرما خورده اید یا تب کرده اید، از خود سوال کنید، آیا ورزش کردن برای بدن تاثیری خواهد داشت؟

طرفداری- گلودرد، گرفگی عضلات و آبریزش بینی باعث عذاب می شوند اما سوال اینجاست، اگر انرژی و توان ورزش کردن دارید، باید این کار را انجام دهید؟ اجازه دهید این قضیه سرایت بیماری به بقیه را کنار بگذاریم؛ خطر واقعی چیست؟

خبر خوب؛ یک مجله انگلیسیِ پزشکی ورزشی در سال 2011، ثابت کرد افراد سالم و پرتحرک، زودتر از افراد تنبل بهبود می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر رائول سبایوس - معاون رئیس بخش طب پیشگیری در کلینیک کلیولند- نشان می دهد انجام توصیه های زیر برای قبل، بعد و در طول سرماخوردگی، لازم و ضروری است.

 وقتی احساس می کنید سرماخورده اید یا دچار تب شدیدی شده اید، باید نحوه تمرینات خود را عوض کنید؟

اگر سرماخوردگی شما فقط باعث احساسی سردی کردن شده است، خب بدون محدودیت خاصی می توانید تمرین کنید، اگر بعد از تمرین احساس کردید حالتان بدتر شده است، یا چند روز استراحت کنید یا از روز بعد، 50 درصد توانتان به تمرین بپردازید. برای مثال به جای 30 دقیقه دویدن 15 دقیقه بدوید، یا به جای انجام 5 ست پرس، یک ست انجام دهید.

این نکته مهم را در یاد داشته باشید، اگر سرماخوردگی شما محدود به قسمت بالای گردن است مانند: گرفتگی بینی، آبریزش بینی و عطسه؛ هیچ مشکلی برای انجام تمرین ندارید اما اگر با مشکلاتی مانند: درد در ناحیه قفسه سینه، گرفتگی عضلات و یا دل درد مواجه هستید، حتما به استراحت بپردازید.

وقتی در میانه سرماخوردگی یا آنفولانزا هستیم چه باید بکنیم؟ ( عرق کردن، کمکی می کند؟)

اگر تب و یا دل درد دارید در خانه بمانید. همچنین اگر از گرفتگی عضلات رنج می برید، رفتن به باشگاه، هیچ کمکی به بهبود حال شما نمی کند. به علاوه، اولین پنج الی هفت روز، بیماری شما مسری است. استراحت کنید تا سیستم ایمنی بدن تان کمی بهبود یابد. زودتر به خواب بروید و کمی بیشتر از حد معمول استراحت کنید. نوشیدنی، زیاد بنوشید. قرص های سرماخوردگی و ایبوپروفن مصرف کنید.

آیا می توان بعد از بهبودی، به تمرینات پیشین ادامه داد؟

بازهم تکرار می کنم، به بدنتان گوش دهید. سرما خوردگی تا یک هفته الی 10 روز طول می کشد اما شاید به دو الی سه هفته زمان نیاز داشته باشید تا از آنفولانزا به طور کامل رهایی یابید. سه الی چهار روز بعد از ریکاوری، صددرصد توان خود را به کار نبرید، سعی کنید آرام و ملایم این چند روز را سپری کنید، سپس طی یک هفته به آرامی میزان تمرینات را افزایش دهید. اگر در تلاش هستید تا هرچه سریع تر سلامتی خود را به دست آورید، ممکن است به برنامه ریکاوری خود آسیب بزنید. بهبودی زمان می خواهد.

مطالب مشابه

بدنسازی و پرورش اندام؛ تمام نکاتی که باید در مورد کراتین بدانید

سلامت و تندرستی؛ معرفی 6 مکمل قوی برای ورزشکاران واقعی

بدنسازی و پرورش اندام؛ همه چیز در مورد پروتئین وی

بدنسازی و پرورش اندام؛ همه چیز در مورد گلوتامین

سلامت و تندرستی؛ بهترین و سالم‌ترین مکمل‌هایی که می‌توانید تهیه کنید

بدنسازی و پرورش اندام؛ بهترین مکمل‌های مخصوص پیش از تمرینات

بدنسازی و پرورش اندام؛ زانو درد: علل و راه‌های درمان

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۷۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز قوهای سپید برای رتبه چهارم (عکس)

به گزارش ورزش سه، تمرین تیم فوتبال ملوان پیش از دیدار با هوادار برگزار شد و شاگردان مهدی تارتار برای تقابل با بنفش‌پوشان تهرانی آماده شدند.

این تمرین در هوای خنک و مطلوب انزلی برگزار شد و بازیکنان تیم فوتبال ملوان در ابتدا به گرم کردن بدن‌های خود پرداختند و پس از آن پاس‌های کوتاه را در برنامه خود قرار دادند.

پس از انجام تمرینات ابتدایی آنها زیر نظر مهدی تارتار برنامه‌های تاکتیکی را دنبال کردند و با مرور کردن نقشه‌های این تیم برای دیدار با هوادار آماده کسب امتیاز در بازی خانگی روز دوشنه شدند.

این تمرین زیر نور پروژکتور انجام شد و حال هوای جالبی داشت و بازیکنان ملوان با نشاط خاصی جلسه تمرینی خود را به پایان رساندند، ملوان فردا آخرین جلسه تمرینی خود را پیش از دیدار با هوادار برگزار خواهد کرد.

ملوان در صورت پیروزی مقابل هوادار و شکست تراکتور مقابل فولاد می‌تواند برای اولین بار در طول فصل به رتبه چهارم جدول برسد.

دیگر خبرها

  • حسن رود و آخرین توصیه‌های تارتار (عکس)
  • درمان سریع سرماخوردگی با بادکش | آیا بادکش با حجامت تفاوت دارد؟
  • هزینه راه اندازی باشگاه بدنسازی در سال ۱۴۰۳
  • وظیفه قالیشویی چیست؟
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • خیز قوهای سپید برای رتبه چهارم (عکس)
  • آبی‌های خوزستان آماده بازی بزرگ (عکس)
  • بهترین زمان مصرف پروتئین چه وقت است؟ قبل یا بعد از تمرین؟
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / همه چیز درباره سندرم «درِس»
  • پایان انتظار 6 ساله قهرمانان پرورش‌اندام