Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بهزیستی گچساران گفت:هم‌اکنون در مرکز حرفه آموزی معلولان دختران بالای 14سال تعداد 33 دختر معلول مهارت‌های آموزشی را فرا می‌گیرند.

 به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، همزمان با گرامی‌داشت هفته جهانی معلولان و به همین مناسبت مراسم جشنی در مرکز حرفه آموزی دخترانه معلولان پویا توسط باشگاه کتابخوانی زیرگنبد کبود( معلولان کم توان ذهنی و جسمی) با مدیریت خانم سارا آریانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم فرماندار شهرستان گچساران، مدیرکل سازمان بهزیستی استان، رئیس بهزیستی گچساران، رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان و جمعی از کارکنان بهزیستی حضور داشتند.

در این آیین سید مهران کشاورز با بیان اینکه داشتن جامعه‌ای عاری از آسیب و توام با اعتماد اجتماعی در گرو هماهنگی و انسجام بین مردم و داشتن احساس مسئولیت اجتماعی است، افزود: مشارکت خیرین و موسسه‌های مردم نهاد در ارتقا سلامت اجتماعی، توانمندسازی افراد آسیب دیده یا در معرض آسیب قابل تقدیر است و تاکنون عملکرد مثبتی در این حوزه داشته است.

 وی ادامه داد:  هم‌اکنون در مرکز حرفه آموزی معلولان دختران بالای 14سال سن تعداد 33 دختر معلول مهارت‌های آموزشی را فرا می‌گیرند.

رئیس بهزیستی گچساران ابراز کرد: در این مرکز آموزش‌های مهارتی از جمله قالی بافی، گلیم‌بافی،گبه بافی، زیورآلات و مهارت‌های آموزش زندگی به این افراد ارائه می‌شود.

کشاورز افزود: این آموزش‌ها در راستای ایجاد اشتغال، کارآفرینی،توانمندسازی افراد و بالا بردن اعتماد به نفس این افراد ارائه داده می‌شود .

وی با بیان اینکه از دیگر خدمات این مرکز ارائه خدمات درمانی است، گفت: در این مرکز مربیان آموزشی، کاردرانی و روانشناس فعالیت دارند.

به گزارش فارس، در بازدید از مرکز حرفه‌آموزی دختران معلول بالای 14 سال پویا، سارا آریانی به ترویج و اشاعه ی فرهنگ کتابخوانی، آموزش مفاهیم مربوط به کتاب، نقد کتاب با موضوعات خاص معلولان، جمع خوانی، روخوانی کتاب، ایجاد شادی و نشاط در معلولان، کتاب درمانی و قصه خوانی می پردازد که مورد توجه فرماندار و مدعوین قرار گرفت.

به گزارش فارس، باشگاه کتابخوانی در شهرستان گچساران ازسال گذشته دایر شده است و در این زمینه توانسته است جز هفت باشگاه کتابخوانی اول کشورباشد.

انتهای پیام/82031

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاري فارس گچساران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۸۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند

به گزارش خبرنگار مهر، شلالوند روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در راستای توسعه اشتغال پویا، با محوریت ظرفیت سازی برای اشتغال مددجویان، اقدامات حمایتی مناسبی برای زندانیان ندامتگاه خورین ورامین و خانواده‌های آنان صورت گرفته است.

شلالوند افزود: آموزش مهارت‌های شغلی و حرفه‌آموزی در ندامتگاه خورین ورامین امروز با جدیت دنبال می‌شود تا به عنوان یک راهکار مناسب، زمینه اشتغال زندانیان به ویژه پس از آزادی فراهم شود.

مدیر ندامتگاه خورین ورامین با اشاره به موضوع مهم اشتغال برای مددجویان اظهار داشت: ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه ورامین در فضای زندان با آموزش‌های مناسب هم اکنون مشغول به کار هستند.

وی همچنین افزود: در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی و اشتغال، برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزش در دستور کار قرار دارد.

مدیر ندامتگاه خورین ورامین ادامه داد: از ابتدا سال جاری، ۲۵۰ زندانی در دوره‌های حرفه‌آموزی ثبت نام کردند، تا علاوه بر آموزش، مدرک حرفه‌آموزی از سازمان فنی‌حرفه‌ای دریافت کنند.

وی گفت: در سال گذشته تعداد ۹۰۳ زندانی پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و قبولی در آزمون، موفق به کسب گواهینامه فنی حرفه ای شده اند.

گفتنی است به همت مسئولین ندامتگاه خورین شهرستان ورامین در حال حاضر، تعداد ۶۷۰ مددجو به صورت نشسته و ۹۵ نفر در کارگاه‌های این ندامتگاه مشغول به کار هستند.

کد خبر 6088194

دیگر خبرها

  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر