Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایش «غراب شیطون» از برگزیدگان بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در اولین اجرای خود میزبان گلاب آدینه و شیرین بینا بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از حوزه هنری، نمایش «غراب شیطون» به کارگردانی حسن سبحانی مینابی و نویسندگی رضا گشتاسب، 12 آذرماه 98 در تماشاخانه مهر حوزه هنری با حضور جمعی از بازیگران و اساتید تئاتر کشور و استقبال پرشور هنرمندان و علاقه‌مندان به تئاتر روی صحنه رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایش «غراب شیطون» تولیدی از واحد نمایش حوزه هنری استان هرمزگان است که در بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در شش عنوان برگزیده شد.

گلاب آدینه استاد باسابقه تئاتر و شیرین بینا بازیگر مطرح کشور در کنار علاقه‌مندان این اثر، به تماشای این نمایش نشستند.

سبحانی کارگردان این نمایش در توضیحی درباره تازه‌ترین اثر خود گفت: نمایش «غراب شیطون» نمایشی آیینی است که به وسیله آیین و فرهنگ بومی هرمزگان به ارزش‌های انسانی نظیر ایثار و شهادت می‌پردازد.

وی در پاسخ به اینکه ایده این اثر از کجا آمده است، گفت: در مشورتی که با رضا گشتاسب نویسنده این نمایش داشتم، ایشان علاقه‌مند بود بر اساس یک موسیقی که در همین نمایش نیز به کار گرفته شده، نمایشنامه‌ای بنویسد. به این ترتیب این نمایش از آن موسیقی محلی و سنتی بسط پیدا کرده است.

کارگردان این نمایش در ادامه به مشکلات و چالش‌های پیش روی هنرمندان عرصه تئاتر دفاع مقدس بخصوص در شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: مشکلات پیش روی ما بیشتر سخت افزاری است. مثلا در استان هرمزگان تنها یک پلاتو آن هم در بندرعباس وجود دارد. در حالی‌که طراحی و میزان‌سن‌های این نمایش برای اجرا در پلاتو مناسب است.

سبحانی افزود: در استان‌هایی مثل هرمزگان سیستم نور، سیستم صوت، اینها اصلا چیز تعریف شده‌ای نیست. مثلا با چراغ قوه به صورت دستی نورپردازی می‌کنیم. ما حتی در سالن‌های اجرای تئاتر در هرمزگان هم با مشکل مواجه هستیم.

گفتنی است، نمایش «غراب شیطون» به کارگردانی حسن سبحانی از 12 تا 22 آذرماه هرشب ساعت 18 در تماشاخانه مهر حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ روی صحنه می‌رود.

علاقه‌مندان به تهیه بلیت این نمایش می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات مجلس مسجد مجلس شورای اسلامی خبرگزاری شبستان انتخابات استان بوشهر گلاب آدینه حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۸۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از صبا، نهمین برنامه از سلسله جلسات نمایش فیلم تئاترهای شاخص با همکاری مشترک انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» اختصاص دارد.

فیلم تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» به نویسندگی علی حاتمی و کارگردانی عباس جوانمرد (محصول ۱۳۴۵) چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

پس از نمایش این فیلم تئاتر نشست نقد و بررسی آن با حضور عباس غفاری (میزبان) و سیدمحسن حسن‌زاده (منتقد تئاتر) برگزار می‌شود.

در این نمایش فیلم ۴۵ دقیقه‌ای، حسین کسبیان، بهمن مفید، نصرت پرتوی و محمود دولت‌آبادی به ایفای نقش می‌پردازند.

علاقه‌مندان برای حضور در این جلسه می‌توانند به سایت تیوال مراجعه فرمایند.

دیگر خبرها

  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان