Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@23:32:50 GMT

دلیل غیر بنزینی قطعی اینترنت در استان مرزی

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۸۵۶۵

دلیل غیر بنزینی قطعی اینترنت در استان مرزی

اگرچه با برقرار شدن آرامش در کشور، ‌اینترنت ثابت و همراه به‌صورت تدریجی در استان‌ها متصل شده، اما برخی شهرهای استان سیستان و بلوچستان هنوز هم از دسترسی به اینترنت محروم‌اند.  اتصال ایران به شبکه جهانی اینترنت از شنبه شب (۲۵ آبان) به مدت 5 روز کاملاً قطع بود؛ اما از روز پنجشنبه (۳۰ آبان) اتصال اینترنت در بخش ثابت و خانگی، دانشگاه‌های بزرگ کشور و برخی شرکت‌های فعال و نیازمند به ارتباطات اینترنتی آغاز شد؛ اما سیستان و بلوچستان همچنان از دسترسی به اینترنت بازمانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته دیروز محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات خبر داد اینترنت شمال این استان برقرار شده است و ابراز امیدواری کرد مجوز اتصال جنوب این استان به اینترنت صادر شود. امروز محمد نعیم امینی‌فرد رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی نمایندگان استان برای برقراری مجدد اتصال اینترنت در این استان، خبر داد که براساس اظهارات مقامات استانی، اینترنت تا پایان هفته وصل می‌شود. وی افزود: وزیر کشور به‌عنوان رئیس شاک(شورای امنیت کشور) دستور اتصال اینترنت را دادند، ولی ملاحظات امنیتی در استان وجود داشت و مسائل امنیتی به وجود آمد که غیر مرتبط با اعتراضات آبان‌ماه بود، لذا به درخواست شورای تأمین استان اتصال اینترنت به تأخیر افتاد. نماینده ایرانشهر در مجلس ادامه داد: همزمان با قطعی اینترنت در کل کشور اینترنت در استان سیستان و بلوچستان هم قطع شد، البته اینترنت خانگی برای یک مدت دو - سه روز وصل شد، اما اینترنت موبایل وصل نشد و در حال حاضر اینترنت موبایل به طور کلی و اینترنت ADSL در مرکز و جنوب استان قطع است. محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری هم امروز در حاشیه هیأت دولت درباره علت قطع اینترنت سیستان و بلوچستان گفت:‌ قطعی اینترنت سیستان و بلوچستان هیچ ارتباطی با آن اتفاقات هفته گذشته ندارد، آنجا در یک بخشی مسأله‌ای پیش آمده و نگرانی‌هایی را نیروهای امنیتی دارند، اما با توجه به اینکه شرایط سیستان و بلوچستان خاص است و اشراری که در پاکستان اقامت دارند مواقعی وارد شده و حرکات تخریبی انجام می‌دهند و خارج می‌شوند، به همین دلیل نیروهای امنیتی آنجا به‌دنبال این هستند که خسارتی به مردم وارد نشود و جان مردم حفظ شود یک مقدار ملاحظه می‌کنند؛ به محض اینکه این مسأله حل شد اینترنت وصل می‌شود.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۸۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد وحیدی در حاشیه جلسه پاسخگویی به مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مرحله دوم انتخابات گفت:در مرحله اول انتخابات، ۲۴۵ نماینده انتخاب شدند و ۴۵ نماینده برای انتخاب باقی مانده‌اند. انتخاب این ۴۵ نماینده در ۲۲ حوزه انتخابیه و بالغ بر ۱۱۰۰۰ شعبه صورت می‌گیرد. انتخابات در ۸ حوزه به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌گیرد.

بنابر روایت ایسنا، وی افزود: در این حوزه‌ها علاوه بر این‌که احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آرا نیز به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. آموزش‌های لازم در این زمینه انجام شده است و امیدواریم مردم در دور دوم نیز حضور پرشور و ارزشمندی را رقم بزنند.

وزیر کشور همچنین با ارائه توضیحاتی درباره بودجه اختصاص یافته به دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان، گفت: این طرح در گذشته تصویب شده بود که رئیس جمهور دستور آن را صادر کردند البته این منابع مربوط به یک سال نیست بلکه مربوط به کل طرح می‌باشد. یکی از موضوعات مهم ما انسداد مرزهاست و با توجه به حساسیتی که رئیس جمهور بر این موضوع دارند، دستور آن را صادر کرده و کارهای آن در حال انجام است.

وحیدی تاکید کرد: این اتفاق قرار است در تمام مرزهای کشور بیفتد اما با توجه به حساسیت، مرزهای شرق و غرب به ویژه مرزهای شرقی اولویت دارد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900673

دیگر خبرها

  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ