Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: به زودی سامانه‌ای را راه‌اندازی خواهیم کرد که دانشجویان مهارت‌های خود را در آن سامانه وارد کرده تا از آن مهارت در فضای دانشگاه‌ها استفاده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ظهر امروز با حضور در حسینیه شهدای گمنام دانشگاه شهیدباهنر کرمان با بیان اینکه ما بستر استانداردسازی را فراهم می کنیم اما خلاقیت‌های اصلی را دانشگاه‌ها ایجاد می کنند، گفت: مسئله ای که در دانشگاه شهید باهنر رخ می‌دهد با آن چیزی که در دانشگاه‌های دیگر اتفاق می‌ا‌فتد متفاوت است،

وی ادامه داد: اما همین موضوع هم در جای خود تجربه ارزشمندی است، بنابراین لازم است مستندات این موضوع شامل ویژگی‌های دوره و تعداد دانشجویان دوره دیده را برای وزارت ارسال نمایید تا دیگران نیز از این تجربه استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برومند با بیان اینکه داشتن مهارت امری بدیهی در سراسر دنیا است، تصریح کرد: مهارت به انسان اعتماد به نفس می‌دهد و افراد می‌توانند با مهارت از دانسته‌های تئوری خود استفاده نمایند، که بر اساس آن چیزی را بسازند و یا خلق کنند.

وی خاطر نشان کرد: به‌زودی سامانه‌ای را ایجاد خواهیم کرد که دانشجویان باید مهارت‌های خود را وارد نمایند تا از آن مهارت در فضای دانشگاه‌ها استفاده شود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وضعیت بازار کار را باید دائماً به دانشگاه اطلاع رسانی کرد تا آنها دید مناسبی نسبت به جامعه کاری داشته باشند.

در ادامه معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هیأت همراه از آزمایشگاه پژوهشی و تحقیقات کاربردی (مرکزی)، پروژه های صنعتی، دستگاه تمییزکاری لیزری دیدن کردند.

گفتنی است این آزمایشگاه به منظور پاک سازی آلاینده های فرونشسته بر روی سطح المان های الکتریکی، بهبود کارایی عملیات فلوتاسیون با کاهش رس ها و پیریت در مقیاس نیمه صنعتی، گیاه جدید تریتی پایرم، پسته مقاوم به شوری، کارگاه مجازی آموزش و رفع اشکال سامانه محاسبات سریع دانشگاه(HPC) و پژوهشکده فناوری تولیدات گیاهی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۸۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران گفت: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت‌های آنها نبوده است.

وی افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند و یک سری قوانین و مقررات وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: برای نمونه یک عضو هیات علمی باید نظم کلاس، اداری و حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، چنانچه یک عضو هیات علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود.

زلفی‌گل عنوان کرد: به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیات‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

وزیر علوم ابراز کرد: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند و بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند، خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز شنبه (هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴ و نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج از برنامه‌های این سفر است.

همچنین نشست آمایش آموزش عالی با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه‌ها، نشست با اعضای هیات علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد