Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطابق قانون اساسی لبنان، نخست وزیر از میان شخصیت‌های اهل سُنت معرفی و پس از رایزنی‌های ریاست جمهوری و مجلس و کسب موافقت اولیه‌ی نمایندگان، مامور تشکیل کابینه می‌شود. او برای رسمیت پیدا کردن باید بتواند رای اعتماد دوسوم نمایندگان را کسب کند.

پس از تشدید اعتراض‌های مردم لبنان به وضع موجود، «سعد حریری» نخست وزیر این کشور هفتم آبان گذشته استعفای کتبی خود را در کاخ ریاست جمهوری در منطقه «بعبدا» در شرق بیروت تقدیم میشل عون کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 «سمیر الخطیب» که یک مهندس و مدیرعامل «شرکت خطیب و علمی» در بیروت است یکی از نامزدهای پُست نخست وزیری جدید است که ظرف روزهای گذشته با رهبران جریان‌های سیاسی و مذهبی لبنان دیدار و گفت‌وگو کرده است.

الخطیب، زاده‌ی «اقلیم الخروب» در جنوب لبنان است. وی سابقه یا منصب سیاسی نداشته و نام او بیشتر به عنوان یک بازرگان مطرح است و شریک تجاری «رفیق حریری» نخست وزیر فقید لبنان بوده است.

رفیق حریری ۲۶ بهمن ۱۳۸۳ خورشیدی به همراه ۲۳ نفر دیگر از جمله محافظانش در انفجاری بزرگ در غرب بیروت کشته شد.

همچنین دفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری لبنان در پاسخ به بیانیه نخست وزیران سابق اعلام کرد: رایزنی‌های پارلمانی که میشل عون در خصوص معرفی نخست وزیر جدید تاکنون انجام داده است، متن و روح قانون اساسی را نقض نمی‌کند.

«نجیب میقاتی، فواد سنیوره و تمام سلام» سه  نخست وزیر پیشین لبنان امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای هشدار دادند که رایزنی‌های رییس جمهوری با رهبران و گروه‌های سیاسی و جلب موافقت آنان برای معرفی و انتخاب نخست وزیر، پیش از این که با مجلس مشورت شود، نقض قانون اساسی لبنان است.

در بیانیه ریاست جمهوری لبنان آمده است: هدف میشل عون از رایزنی با فراکسیون‌های مجلس، کسب تایید گسترده برای نخست وزیر آینده است تا بتواند راحت‌تر کابینه‌ی خود را تشکیل دهد.

برخی از رسانه‌های ارتباط جمعی لبنان امروز به نقل از منابع مطلع نوشتند که این کابینه ۲۴ وزیر خواهد داشت که  ۶ وزیر از میان شخصیت‌ها و رهبران احزاب فعال در جنبش اعتراضی مردم لبنان انتخاب خواهند شد. ۶ وزیر از شخصیت‌های سیاسی و ۱۲ وزیر هم از فن سالاران (تکنوکرات‌ها) هستند که از طرف احزاب و شخصیت‌ها معرفی می‌شوند.

برچسب‌ها سعد حریری میشل عون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سعد حریری میشل عون سعد حریری میشل عون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۸۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه

«حسن محمود» وزیر امور خارجه بنگلادش در حاشیه اجلاس سران اسلامی در بانجول، در  دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان ، به گفتگو و تبادل نظر  در مورد روند توسعه روابط تهران و داکا و همچنین مسائل مورد اهتمام مشترک از جمله موضوعات در دستور کار اجلاس سران اسلامی پرداخت.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین، بر اهمیت تعامل و هماهنگی بین کشورهای بزرگ اسلامی در حمایت از مساله فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی بعنوان خواست مشترک ملت های مسلمان و همه مردم جهان تاکید کرد.

حسن محمود وزیر امور خارجه بنگلادش نیز ضمن ابراز خرسندی از فرصت دیدارش با همتای ایرانی، موضع اصولی و قاطع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین را ارزشمند و تحسین برانگیز خواند.

وزیر خارجه بنگلادش در این دیدار بر ضرورت اقدام فوری و قاطع کشورهای اسلامی برای توقف جنایات رژیم اسرائیل در غزه تاکید کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • آغاز نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان/ زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شد/ دلایل متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد
  • ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالی در گامبیا
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار
  • اعلام زمان پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات مجلس
  • رایزنی وزیرخارجه استونی درباره کشتی توقیفی در ایران
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم