Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرتاشس تومانیان شامگاه چهارشنبه در نشست با تجار و بازرگانان آذربایجان شرقی در اتاق بازرگانی تبریز، اظهار کرد: سیاست اقتصادی ارمنستان به صورت اقتصاد آزاد است و فعالیت اقتصادی در اختیار بخش خصوصی و تحولات جدید اقتصادی این کشور در راستای همین سیاست است. 

وی افزود: ارمنستان تلاش می کند در روابط اقتصادی و حمایت از تجار و بازرگانان در حد استانداردهای جهانی حرکت کند و ثبت شرکت ها، تملک اموال منقول و غیرمنقول و خدمات بانکی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تومانیان با تقدیر از مسئولان اتاق بازرگانی تبریز به خاطر ایجاد شرایط برای دیدار با فعالان تجاری آذربایجان شرقی، ادامه داد: ارمنستان علاقمند به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با آذربایجان شرقی است. 

وی اعلام کرد: ارمنستان آماده همکاری در زمینه های فناوری اطلاعات و ارتباطات، کشاورزی و فرآوری محصولات کشاورزی، جواهر سازی و طلاسازی، خدمات فنی و مهندسی، انرژی های تجدید پذیر، داروسازی، گردشگری، هتل داری و انرژی برق و گاز با ایران است.

رییس اتاق بازرگانی تبریز نیز در این دیدار گفت: دیدار فعالان اقتصادی با سفیر ارمنستان موجب رفع برخی مشکلات ۲ جانبه و توسعه بیشتر روابط بین ۲ کشور می شود. 

یونس ژائله با اشاره به دعوت استاندار آذربایجان شرقی از سفیر ارمنستان در تهران برای سفر به تبریز در جهت گسترش روابط ۲ جانبه، افزود: تجارت بین دو ۲ کشور نیاز به تسهیل دارد. 

در این نشست همچنین فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی متعارف شدن تعرفه حمل و نقل ترانزیتی بین ایران و ارمنستان، رفع مشکلات گمرکی و تسهیل در تجارت به این کشور را خواستار شدند. 

سفیر ارمنستان در پایان این نشست در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد آلودگی رود ارس اظهار داشت که از حوزه کاری من خارج است. 

وی صبح امروز نیز درباره نگرانی استاندار آذربایجان شرقی مبنی بر آلودگی رود ارس از طرف ارمنستان سکوت کرد.

نگرانی از آلودگی آب ارس به دلیل ریختن پساب از خاک ارمنستان در سال های گذشته یکی از نگرانی ها و دل مشغولی‌های اصلی مردم و مسوولان استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل بوده است؛ امری که به رغم تلاش سازمان‌های مسوول همچنان دغدغه شهروندان خطه شمال غرب ایران اسلامی است.

به گزارش ایرنا، دغدغه آلودگی آب ارس، فارغ از نگاه های دیپلماتیک و مصلحت گرایانه، چالش مهمی برای افکار عمومی، نمایندگان مجلس، نهادهای مسوول و رسانه ها از اواسط دهه ۱۳۸۰ تا به امروز بوده است؛ هر چند در اغلب موارد، مطالب منتشر شده در رسانه ها مبنی بر آلوده بودن ارس، از سوی سازمان های مسوول با استدلال های سطحی و تقلیل گرایانه رد شده است، اما سوال اینجاست که چرا افکار عمومی در این مدت از پاسخ نهادهای مرتبط اقناع نشده است. 

حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهوری کشورمان نیز در سفر هفته گذشته خود به آذربایجان شرقی بر لزوم حل معضل آلودگی ارس تاکید کرد.

رودخانه ارس با ۱۰۷۰ کیلومتر طول از مهم ترین رودخانه های دایمی ایران است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی سفیر ارمنستان در ایران روابط خارجی تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی سفیر ارمنستان در ایران روابط خارجی تجارت آذربایجان شرقی سفیر ارمنستان در ایران روابط خارجی تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۸۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تحقق شعار سال با حضور فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی

سالن جمهوری اسلامی در استانداری آذربایجان شرقی روز گذشته میزبان همایشی با عنوان «بررسی الزامات تحقق شعار سال» با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از فعالان اقتصادی و مدیران ارشد استان و با هدف همفکری و هم افزایی برای تحقق شعار سال بود.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074537 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • آمادگی ارمنستان برای خرید گاز از جمهوری آذربایجان
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا
  • نشست تحقق شعار سال با حضور فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • اجلاس اتاق‌های بازرگانی فضای اقتصادی اصفهان را تغییرمی‌دهد
  • کسب رتبه هفت کشوری گمرکات آذربایجان شرقی در مبادلات تجاری
  • ۱۰۰درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی است