Web Analytics Made Easy - Statcounter

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که شامگاه هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین آن‌ها منتشر می‌شود:

همایش "رادار و سامانه‌های مراقبتی ایران" در اصفهان آغاز به کار کرد

 ششمین همایش رادار و سامانه‌های مراقبتی ایران و چهارمین کنفرانس ملی اویونیک روز چهارشنبه در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


سرعت حرکت به سوی سالمندی در ایران بیشتر از اروپا است

رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حالی که سالمندی در اروپا در طول ۱۰۰ تا ۱۵۰ سال رخ داد، ایران اکنون با سرعتی حدود سه برابر این کشورها به سوی سالمندی حرکت می کند.
محسن شتی تعریف سالمندی در ایران را مربوط به افراد بالای ۶۰ سال دانست و افزود: در آخرین سرشماری در سال ۹۵ افراد بالای ۶۰ سال ۹.۲۸ درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دادند در حالی که این عدد با گذشت سه سال به حدود ۱۰ درصد رسیده است

۸۰۰ هزار بافنده فرش کشور امسال بیمه می‌شوند

رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: ۸۰۰ هزار بافنده فرش در نقاط مختلف کشور امسال زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند و خدمات و مزایای اجتماعی بیمه برای آنان برقرار می‌شود.
《فرشته دست‌پاک》  در همایش ملی فرش دست‌بافت استان مرکزی در اراک،  افزود: شرایط بحرانی مالی دولت و بدهکاری به بیمه تامین‌اجتماعی در سال ۱۳۹۲ موجب شد شمار بافندگان بیمه شده ریزش داشته باشد اما، امسال این مشکل حل شده و مقدمات بیمه ۸۰۰ هزار بافنده  فراهم  است.

۵۲ هزار لیتر گازوییل قاچاق در آب‌های هرمزگان کشف شد

جانشین دریابانی استان هرمزگان از کشف ۵۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق طی دو عملیات جداگانه در آب‌های میناب و قشم در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان خبر داد.

سرهنگ عبدالله لشکری  ارزش محموله‌های کشف شده را سه میلیارد و ۶۹۲ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در همین رابطه شش نفر دستگیر و دو فروند شناور نیز توقیف شده است.

کشف بیش از ۱۱۵ کیلوگرم شیشه در عملیات مشترک پلیس سمنان

فرمانده انتظامی استان سمنان نیز گفت: ۱۱۵ کیلو و ۶۰۰ گرم ماده مخدر صنعتی شیشه در عملیات مشترک با پلیس استان های سمنان و سیستان و بلوچیستان کشف و یک سوداگر مرگ نیز دستگیر شد.
به گفته سرهنگ عبدالله حسنی، در پی چند ماه تلاش و پیگیری مستمر و شبانه‌روزی ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان سمنان بر روی عناصر حمل و قاچاق موادمخدر مشخص شد یکی از مجرمان سابقه دار قصد انتقال محموله‌ای سنگین از شرق کشور به پایتخت را دارد.

سهم اشتغال روستاییان در کشور به ۲۵ درصد افزایش یافت

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: در سال‌های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ در بهترین شرایط سهم اشتغال روستاییان در کشور پنج درصد بود که در سال ۹۷ این میزان به ۲۵ درصد افزایش یافت.  
محمد امید اظهار داشت: مهاجرت معکوس در روستاهای کشور در سطح وسیعی در بسیاری از روستاها در حال رخ دادن است و هر روزه بر تعداد ساکنان این روستاها افزوده می‌شود

ارسال نخستین محموله صادراتی نمک ایران به روسیه

مدیرعامل شرکت املاح ایران از ارسال نخستین محموله نمک صادرانی به روسیه در یک ماه اخیر خبر داد و گفت: صادرات این محصول به کشورهای عراق به ویژه کردستان این کشور، حاشیه خلیج فارس، گرجستان و آذربایجان انجام نیز می‌شود.

«علی رستمی» افزود: روسیه یکی از بازارهای خوب برای صادرات است و پیش‌بینی شده صادرات نمک به این کشور به پنج هزار تن در ماه برسد که اگر این مهم محقق شود برای سال آینده باید یک کارخانه نمک جدید ویژه صادرات به روسیه در واحد گرمسار این شرکت ایجاد شود

نیروی دریایی ارتش هر لحظه آماده حرکت به سمت اقیانوس اطلس است

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این نیرو آماده است هر لحظه نظام اراده کند به سمت آب‌های اقیانوس اطلاس حرکت کند.
امیر دریادار حسین خانزادی در آیین پیوستن ناوشکن البرز، زیردریایی کلاس غدیر ۹۴۵ و ۲ فروند شناور تندرو به ناوگان این نیرو در بندرعباس افزود: این اتفاق در آینده نزدیک رخ خواهد داد و نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران امروز توانمندتر از گذشته و مقتدرتر وظایف و فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهد

وزیر انرژی تاجیکستان: آماده جذب مشارکت صنعت برق ایران هستیم

 وزیر انرژی و ذخایر آبی کشور تاجیکستان با اشاره ظرفیت های بالای صنعت برق ایران گفت : این صنعت می تواند در اجرای پروژه های تامین برق به تاجیکستان کمک کند.

آلودگی هوا سالانه ۳۰ میلیارد دلار هزینه به حوزه سلامت ایران تحمیل می کند

 معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، هزینه سلامت ایرانیان بر اثر آلودگی هوا در سال ۳۰ میلیارد دلار برآورد شده است.

معاون قوه قضاییه: وجود هر گونه خط قرمز در دستگاه قضا خروج از عدالت است

 معاون قوه قضاییه و رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: دستگاه قضا در ارتباط با مفاسد هیچ‌گونه خط قرمزی ندارد زیرا اگر چنین خط قرمزی داشته باشد، به معنای خروج از عدالت و عدلیه است.

تقویت فرهنگ حفظ محیط زیست پیش‌نیاز توسعه طبیعت‌گردی است

 معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه گفت: تقویت و ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست پیش‌نیاز توسعه طبیعت‌گردی است.

غلامحسین دهقانی در مراسم افتتاح کنفرانس ملی اکوتوریسم، فرهنگ و توسعه گردشگری در مشهد افزود: مبنای توسعه و ترویج طبیعت‌گردی، توجه و احترام به طبیعت است که باید به این مهم توجه کرد.

وی ادامه داد: در کشوری با ظرفیت ایران، رواج اکوتوریسم و ظرفیت‌های جذب گردشگری در این بخش بسیار آسان خواهد بود چون طبیعت در فرهنگ ایرانی و دین اسلام مورد توجه و احترام فراوان است و از این حیث طبیعت در کشور ایران باید محترم و مورد توجه باشد.

پروژه‌های فناورانه بدون در نظر گرفتن نگاه علوم انسانی قابل پیاده سازی نیست

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه عملکرد در حوزه علوم انسانی پایین‌ است گفت: پروژه‌های فناورانه بدون در نظر گرفتن نگاه علوم انسانی قابل پیاده سازی نیست و اگر پیاده‌سازی شوند مشکلات اجرایی خواهند داشت.

مدارس استثنایی کشور مناسب سازی می شود

 معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت : تمامی مدارس استثنایی تا پایان سال ۹۹ مناسب‌سازی می شود.

آمادگی ارمنستان برای ایجاد ارتباط تجاری بین ایران و اوراسیا

سفیر ایروان در تهران با اشاره به اینکه کشورش به عنوان عضو اتحادیه کشورهای اوراسیا دارای مرز زمینی با کشورمان است، گفت: ارمنستان می‌تواند زمینه گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین اعضای اتحادیه اوراسیا با ایران را فراهم کند.

وام‌های پژوهشی باید به سمت تقاضا و نیازهای واقعی حرکت کند

 معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه با ایجاد صندوق علمی و پژوهشی کشور منابع پژوهشی پایدار می شود، گفت: وام های پژوهشی باید به سمت تقاضا و نیازهای واقعی حرکت کند.

توسعه آموزش‌های مهارتی اولویت آموزش وپرورش است

 معاون فناوری، توسعه وتجهیز دفترآموزش‌های فنی وحرفه‌ای وزارت آموزش وپرورش گفت: باتوجه به نیاز کشور به مهارت‌های عملی و خاص کسب و کار، کارآفرینی و نوآوری، اولویت آموزش وپرورش بر توسعه آموزش‌های مهارتی است. 

رییس قوه قضاییه: به نظر و دیدگاه مردم توجه شود

 رییس قوه قضاییه با تاکید براینکه نگاه به حقوق مردم، وظیفه همه است و قوه قضاییه نیز خود را موظف به دفاع از آن می‌داند، گفت که باید به نظر و دیدگاه مردم توجه شود و آنها در جریان مسائل کشور قرار بگیرند.

گزارش ها: 

عطش نصف جهان برای اکسیرِ سرخ
اصفهان-  این روزها که سرما سخت سوزان است اصفهان بیشتر از هر زمان دیگر چشم انتظار مشارکت مردم در سنت نیکوی اهدای خون است، این مهربانی غیرقابل وصف که به دنبال آن بیماران رنجور  با دریافت تنها چند قطره از اکسیر سرخ جانی تازه می‌یابند تا زندگی همچنان پشت رگ‌های امید جاری باشد.

جان گرفتن تولید، یک تیر و چند نشان بزرگ
کرمانشاه - تحریم‌ها و شرایط دشوار اقتصاد در کنار تهدیدهای طاقت‌فرسا، تبدیل به نوعی «توفیق اجباری» برای کشور شده است؛ اکنون برای نجات اقتصاد راهی جز رفتن به سمت رونق تولید و کسب و کارهای داخلی نیست و البته این یک تیر است و چند نشان.

بیم و امیدهای کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد پس از خشکسالی
یاسوج - هر چند پس از سال ها خشکسالی پیاپی و لبخند ترسالی کاشت و برداشت محصولات کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد رونق خاصی گرفته اما وقوع سیلاب در ابتدای سال جاری، امکان هجوم ملخ های مهاجم و پایین بودن نرخ خرید تضمینی برخی محصولات بهره برداران را نگران کرده است.

حذف صفر از پول ملی و احتمال تورم ناشی از آن
اهواز-  همزمان با شتاب در تحولات اقتصادی کشور که چالش‌های متعددی را هم رقم زده، زمزمه طرحی دیگر به گوش می‌رسد که از آن به عنوان ضرورتی یاد می‌شود که ممکن است علاوه بر بار مالی که در پی دارد، فصل تازه‌ای از تورم در کشور را آغاز کند؛ حذف چهار صفر از پول ملی بایدها و نبایدهایی دارد که باید قبل از هر اقدامی الزامات آن فراهم شود.

وقتی آسمان دیگر هوای مردم را ندارد
مشهد- آلودگی هوا از مسایل مهم زیست محیطی است که همچنان کلانشهر مشهد را در کنار دیگر کلانشهرهایی مانند تهران، کرج و شیراز گرفتار خود کرده است و هر از گاهی شاهد شدت وضعیت آلودگی هوا و ادامه چندین روزه آن در این کلانشهر هستیم.

تشدید فرسایش خاک کشاورزی مازندران با تغییرات اقلیمی
ساری - خاک کشاورزی مازندران که طی چند دهه اخیر بر اثر انواع و اقسام عوامل طبیعی و غیرطبیعی بشدت فرسایش یافته بود، به اعتقاد کارشناسان در سال‌های اخیر به خاطر کم بارشی و خشکسالی با ضعف بازسازی طبیعی توان زایشی مواجه شده است.

پرنده‌نگری؛ تحقق رویای مازندران بدون شکار
ساری - چند سال است که نخستین پنجشنبه آذر توسط فعالان حوزه پرنده‌نگری به عنوان روز ملی پرنده‌نگری ثبت شده است تا اهمیت این شاخه از گردشگری در جامعه بیشتر احساس شود، ولی برای استانی مانند مازندران، رونق پرنده‌نگری می‌تواند دستاوردهایی فراتر از جذب گردشگر به همراه بیاورد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۹۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از مسکو، هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این نشست حضور دارد. روسیه که ریاست دوره‌ای گروه بریکس را در سال جاری میلادی برعهده دارد، میزبان این اجلاس است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


این نشست با سخنان میخائیل باگدانوف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور کشور‌های خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه این کشور آغاز به کار کرد.
در ادامه این نشست، نماینده سازمان ملل متحد به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت غزه و بحران انسانی در فلسطین و نیز حملات به کارکنان سازمان ملل پرداخت.
معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این نشست، مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره تحولات منطقه را تببین کرد.
علی باقری، تداوم کشتار مردم بیگناه فلسطین و بویژه نسل‌کشی در نوار غزه و نیز تجاوز به کشور‌های منطقه را بخشی از جنایات رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: این رژیم با نقض تمام اصول و قواعد بین‌المللی به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق حمله کرد و چند تن از مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران را که به دعوت رسمی کشور میزبان در دمشق حضور داشتند، به شهادت رساند.
معاون سیاسی وزیرامورخارجه کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران براساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد در پاسخ به این تجاوز، عملیات تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی انجام داد.
باقری قبل از حضور در این نشست با میخائیل باگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره مسائل مورد نظر گفتگو کرد.
کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، معاون وزیر امور خارجه را در این نشست همراهی می‌کند.

دیگر خبرها

  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • نیروی جوان به عنوان یک قوه پیشران ظرفیت‌های کشور را شکوفا می کند
  • توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان
  • برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته