Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اصفهان با بیان اینکه در کشاورزی مهمترین مسئله ما در استان آب و کاهش ذخایر آبی است، گفت: اجرای ناقص طرح‌های مدیریت منابع آبی از مهمترین مشکلات استان اصفهان به شمار می‌رود. ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، عباس رضایی امشب در دیدار رئیس قوه قضائیه با جمعی از کشاورزان و دامداران اصفهانی اظهار داشت: زمانی که برگزاری جلسه با کشاورزان مطرح شد دفتر حجت الاسلام والمسلمین رئیسی پذیرفت و با روی گشاده و باز برگزاری این دیدار را قبول کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در استان ما 568 هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که 5 درصد اراضی استان و 3.9 اراضی کشاورزی کشور را شامل می‌شود.

وی افزود: شرایط متنوع آب و هوایی در استان این توفیق را به ما داده است که همه محصولات کشاورزی را داشته باشیم که نیازمند 4 تا 5 میلیارد متر مکعب آب است و به دلیل محدودیت‌های آب اصفهان مشکلاتی در این زمینه داریم.

استاندار اصفهان گفت:در تولید شیر خام در کشور در رتبه نخست هستیم و علی رغم محدودیت‌ها در بخش ماهیان زینتی و نهال شناسه دار در جایگاه اول قرار داریم. همچنین در تولید مرغ و تخم مرغ در رده دوم قرار داریم و در سیب زمینی و سیب درختی نیز در رتبه سوم هستیم.

وی با بیان اینکه 12 درصد از اشتغال استان را کشاورزان به عهده دارند و مزیت‌های بسیاری در حوزه کشاورزی داریم، افزود: ما دارای نیروی انسانی متدین و اخلاق مدار هستیم و در زمین‌های خود همه محصولات را کشت می‌کنیم.

رضایی با اشاره به کشت گندم در استان اصفهان خاطرنشان کرد: در استان اصفهان به طور متوسط 4.8 تن در هر هکتار گندم کاشت شده و در تولید جو 4.7 تن و در پیاز متوسط 60 تن در هر هکتار است، در بحث شیرگاو در استان به طور متوسط 10400 کیلوگرم در روز تولید داریم که در این بخش رکورد 44 کیلوگرم در سطح استان را داشته‌ایم.

اصفهان| حل مشکل آب اصفهان نیازمند اقدامی عالمانه و غیرسیاسی استاصفهان| دولت نمی‌خواهد مشکلات آب اصفهان را حل کند؛ حضور ما در مجلس وجهی نداردآیت‌الله طباطبایی‌نژاد: مسئله آب اصفهان "ملی" است؛ مخالف انتقال آب به یزد نیستیم

وی درباره مشکلات منابع آب گفت: در کشاورزی مهمترین مسئله ما در استان آب و کاهش ذخایر آبی و در کنار این قضیه کندی روند طرح‌های انتقال آب استان از مسائل مهم و اصلی ما است. به همین دلیل تعیین حق آبه کشاورزی مسائل اصلی ما است. بندهدر مدتی که به عنوان استاندار اصفهان فعالیت می‌کنم حداقل روزی 3 تا 4 ساعت وقت خود را صرف مسائل آب کرده‌ام.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اجرای ناقص طرح‌های مدیریت منابع آبی از دیگر مشکلاتما است، گفت: کشاورزان عزیز اصفهانی برنامه‌هایی برای تولید پایه‌های رویشی و بزرهای هیبریدی و برنامه‌ای دامی دارند همچنین در این حالت تدوین الگوی کشت و تعیین اطلس مورد نیاز در بحث آب را نیز دنبال کردیم.

انتهای پیام/172/ز

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۹۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کردستان دارای ظرفیت‌های مهم و ارزشمند اقتصادی است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا پیش از ظهر چهارشنبه در جریان بازدید از مجموعه کیمیا معادن اظهار کرد: در دو سال و نیم گذشته گفتمان و بیان شعار ما این بوده کردستان محروم نیست.

وی خاطرنشان کرد: کردستان دارای ظرفیت و ذخایر ارزشمندی است اما هم سیاست‌های رژیم سابق که تعمدی داشت در محروم نگه داشتن استان‌های مرزی و کردستان باعث شده بود تا توسعه اتفاق نیفتد.

استاندار کردستان یادآور شد: بعد از انقلاب اسلامی فرهنگ خدمت جای حکومت را گرفت و امام راحل تاکید بر آبادانی و خدمت به مناطقی مانند کردستان داشتند و اعتقاد داشتند خدمت در این مناطق اجر بیشتری دارد.

کردستان دارای ۱.۱ دهم میلیارد تن ذخایر معدنی است

زارعی کوشا افزود: در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی کردستان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و ۱.۱ دهم میلیارد تن ذخایر ارزشمند معدنی در کردستان داریم.

وی عنوان کرد: سیاست دولت سیزدهم کنترل خام فروشی است و با قوت در حال پیگیری در این زمینه هستیم.

وی اذعان کرد: شهرستان بیجار بسیار ظرفیت‌های مهم و اراضی کشاورزی زیادی دارد با توجه به اینکه کم آب است و اراضی کشاورزی این منطقه دیم است اما به تنهایی سه درصد تولید گندم کشور را برعهده داشت.

استاندار کردستان اضافه کرد: استان کردستان ۱۰ درصد تولید گندم را بر عهده دارد و بیجار با تولید بیش از ۳۲۰ هزار تولید گندم رتبه اول استان را برعهده داشت.

زارعی کوشا عنوان کرد: باید از نوع نگاهی که در این مجموعه وجود دارد تشکر کرد چرا که معادن بیجار امروز تنها به استخراج سنگ آهن نمی‌پردازد بلکه زمینه جذب و اشغال بیش از ۸۰۹ نفر از مردم این منطقه را فراهم کرده است.

زارعی کوشا گفت: خوشبختانه معادن استان و کیمیا معادن اقدامات خوبی انجام داده‌اند و در حفاظت از محیط زیست توجه ویژه ای داشته‌اند و این مهم شایسته تقدیر است.

کردستان زمینه تبدیل شدن به استان صنعتی در حوزه معدن و فولاد را دارد

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم این قدم‌ها ادامه داشته باشد و از استانی که تنها محصولات سنتی کشاورزی داشت به یک استان صنعتی در حوزه معدن و فولاد تبدیل شود.

وی اعلام کرد: خوشبختانه در حوزه کشاورزی بر اساس علم روز و گردشگری در حال فعالیت است و مجموعه این فعالیت‌ها موجب پیشرو بودن استان کردستان در تمامی عرصه‌ها است.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: محروم نگه داشتن کردستان کفران الهی است و باید از ظرفیت‌های این استان در راستای توسعه این استان گام برداریم.

کد خبر 6100498

دیگر خبرها

  • کردستان دارای ظرفیت‌های مهم و ارزشمند اقتصادی است
  • اصفهان پرجمعیت‌ترین استان کارگری کشور
  • ضرورت تسریع در اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری
  • شوراهای اسلامی تجلی حضور مردم در حکمرانی هستند
  • استاندار اصفهان: امسال باید سال امیدآفرینی در استان باشد
  • حقابۀ لرستان فدای بازی سیاسی شد/ کشاورزان مهاجرت کرده‌اند
  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • عقب نشینی ذخیره سد زاینده‌رود؛ ۳۹۶ میلیون مترمکعب آب آخرین موجودی
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند