Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه بر اهمیت توسعه ورزش‌های بومی و محلی تاکید کرد و گفت : اهتمام در شناسایی رشته‌های بومی هر منطقه و معرفی آن‌ها از طریق برگزاری جشنواره‌های مختلف و همچنین تلاش در جهت ثبت ان‌ها باید در دستور کار این هیئت و معاونت ورزش استان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تعامل با سایر دستگاه‌ها از جمله میراث فرهنگی و آموزش و پرورش در این زمینه را بسیار مهم خواند و گفت : مهمترین راه حفظ و توسعه این رشته ها، از طریق آموزش و پرورش و دانش اموزان است و انتظار می‌رود هیئت بومی و محلی استان تعامل خود با این حوزه را بیشتر کند.

توسعه گردشگری از طریق بازی‌های بومی و محلی دیگر نکته مورد اشاره مدیرکل ورزش و جوانان استان در این نشست بود.

او افزود:توسعه رشته‌های اصیل و ریشه دارد مورد تاکید مقام معظم رهبری است و در همین راستا و برای عینیت بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری، باید اهتمام ویژه‌ای به موضوع معرفی و ترویج ورزش‌های بومی محلی و سنتی داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با تقدیر از کار‌های صورت گرفته در این هیئت در گذشته اظهار داشت:با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال انتظار می‌رود از اکنون برنامه ریزی لازم برای بهره برداری از فصل بهار و برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های استانی و حتی میزبانی جشنواره‌های ملی و بین المللی دراین هیئت مهم بعمل آید.

بهروش، رئیس هیئت بومی و محلی استان گفت:هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی سهم زیادی در برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات را در بین هیئت‌های استان دارا می‌باشد که همین امر سبب ایجاد نشاط و انگیزه در بین روستائیان عزیز این استان شده است و در این بین استعداد‌های بسیار خوبی نیز از بین دورترین روستا‌ها و شهرستان‌ها شناسایی شده است.

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انجمن های ورزشی جنجال ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۹۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما از سال‌های گذشته در پاکستان در کنار رای‌زنی فرهنگی بیش از ۶ خانه فرهنگ داریم و در مذاکرات با مقامات محلی پاکستان به این جمع‌بندی رسیدیم که همه خانه‌های فرهنگی را فعال کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه سفر به پاکستان با بیان اینکه حوزه فرهنگی در تعاملات ایران و پاکستان نقش محوری و پیشینی دارد و در پاکستان مزیت مطلق حوزه دیپلماسی، فرهنگی است، اظهار کرد: ما از سال‌های گذشته در پاکستان در کنار رای‌زنی فرهنگی بیش از ۶ خانه فرهنگ داریم و در مذاکرات با مقامات محلی پاکستان به این جمع‌بندی رسیدیم که همه خانه‌های فرهنگی را فعال کنیم.

وی افزود: در دیدار با مقامات محلی ایالت پنجاب هم رئیس‌جمهور تاکید کرد که با توجه به جایگاه اقبال و شعر فارسی به آموزش زبان فارسی همت بیشتری گماریم.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: در این فضای جدید ما ضمن تقویت خانه‌های فرهنگ و تعاملات فرهنگی مشترک مثل ساخت فیلم سینمایی که طرح فیلم اقبال لاهوری نهایی شده است و به زودی رئیس سازمان سینمایی با همتای پاکستانی خود کار اجرایی را آغاز می‌کنند.

اسماعیلی گفت: موضوع آموزش زبان فارسی و حضور اساتید زبان فارسی ایرانی در پاکستان و همچنین حضور بیشتر دانشجویان ایرانی در فضاهای دانشگاهی و فرهنگی را نیز پیگیری می‌کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: در سال‌های گذشته توجه لازم را به این فضای بسیار مثبت و فراهم به لحاظ افکار عمومی و همراهی که مردم با انقلاب اسلامی دارند و دلدادگی که به رهبر انقلاب دارند نداشته‌ایم و باید بیشترین استفاده را از این فرصت برای تعمیق ارتباط فرهنگی با پاکستان داشته باشیم.

کد خبر 747672

دیگر خبرها

  • رقابت عشایر در رشته های بومی و محلی جشنواره بین المللی کوچ عشایر
  • جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان
  • فرهنگ پهلوانی باید در تمام عرصه‌های ورزشی تثبیت شود
  • جشنواره بازی‌های بومی محلی در میناب
  • جشنواره بازی های بومی محلی در میناب
  • نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • جشنواره بازی‌های محلی بانوان در بجنورد برگزار می‌شود
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی