Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:26:11 GMT

علما در ترویج فرهنگ کارآفرینی نقش موثر دارند

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۹۸۵۶

علما در ترویج فرهنگ کارآفرینی نقش موثر دارند

علی رسولیان روز چهارشنبه در جمع روحانیون و مبلغین مذهبی خراسان رضوی در مشهد افزود: با اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی فضای وحدت بین مردم و ارکان حاکمیت و بخش خصوصی در سایه نظارت عالی ائمه جمعه بوجود آمده و تفاهم‌نامه‌هایی که در این طرح منعقد شده به امضای همه دست‌اندرکاران از جمله روسای دادگستری و ائمه جمعه و فرمانداران رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در الگوی مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی بر تامین معیشت مردم از طریق ایجاد اشتغال پایدار تاکید شده است ادامه داد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۱٤٢ تفاهمنامه با معین‌های اقتصادی به امضا رسیده که ٩٢ درصد این معین‌ها بخش خصوصی هستند.

وی گفت: معین‌های اقتصادی که مسوولیت توسعه روستاهای خراسان رضوی را برعهده گرفته‌اند با همراهی ائمه جمعه و مبلغین مذهبی در حال مطالعه، برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های اولویت‌دار متناسب با توانمندی‌های منطقه می‌باشند.

رسولیان نظارت مستمر مدیران دستگاه‌های اجرایی بر روند اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی در روستاها را مورد تاکید قرار داد و افزود: یکی از رموز موفقیت این طرح در شهرستان‌ها نظارت مستمر بر فرآیند اجرای آنهاست.

وی ادامه داد: طرح مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی یک پروژه محرومیت زدایی صرف نیست بلکه یک پروژه مدیریت توسعه است که در مناطق مورد هدف باعث محرومیت زدایی می‌شود.

در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی که به ابتکار استاندار خراسان رضوی در این منطقه اجرا شده است ۱۴۰ شرکت توانمند استانی و ملی و منطقه‌ای برای توسعه روستاها وارد عمل شدند که تاکنون عملیات اجرایی پروژه‌های سرمایه‌گذاری را در ۵۱۰ روستای استان آغاز کرده‌ و متعهد شده‌اند هزار و ۱۰۰ روستا را توانمند کنند.

برچسب‌ها طرح های زیرساختی استانداری خراسان رضوی اقتصاد مقاومتی توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح های زیرساختی استانداری خراسان رضوی اقتصاد مقاومتی توسعه روستایی طرح های زیرساختی استانداری خراسان رضوی اقتصاد مقاومتی توسعه روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۹۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به همت حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج و همکاری بسیج دانشجویی، نمایشگاهی از تولیدات صنایع‌دستی دانشجویان خلّاق برپا شد.   در این نمایشگاه، دانشجویان محصولات تولیدی و صنایع‌دستی خود را به معرض نمایش عموم گذاشتند.   از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه، خودباوری بر توانمندی‌های تولیدی دانشجویان، آشنایی دانشجویان با فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی با هدف تقویت وضعیت اقتصادی قشر دانشجو، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از طریق پر کردن اوقات فراغت دانشجویان، ایجاد بستر مناسب برای آموزش فراگیری جذب سرمایه‌گذار و فروش محصولات تولیدی در بازارهای تجاری است.   برگزاری چنین برنامه‌هایی موجب می‌شود دانشجویان علاوه بر علم‌آموزی با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و علمی موجود در دانشگاه و استعدادهای خود، مهارت‌های جدیدی را کسب کنند که در آینده بتوانند با کارآفرینی فرصت‌های اشتغالزایی برای خود و دیگران ایجاد کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی
  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • جنگ کریدورها در خاورمیانه
  • اجرای ۱۰۰۰ میلیارد پروژه عمرانی در روستاهای یزد
  • رشد اقتصادی شهرها در گرو پتانسیل کارآفرینی
  • ۴ حوزه فناوری مهم برای ترویج کارآفرینی و دانش بنیان در میان دانشجویان
  • اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مجتمع گردشگری صفه