Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@19:05:43 GMT

چگونه خشم خود را کنترل کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۹۹۵۷

چگونه خشم خود را کنترل کنیم؟

خبرگزاری میزان- کنترل خشم یکی از موضوعات مهمی است که همه ما انسان‌ها برای رسیدن به آن نیازمند مطالعه و برطرف کردن آن هستیم. تاریخ انتشار: 22:00 - 13 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۴۰۰۱

گروه فرهنگیخبرگزاری میزان _ کنترل خشم یکی از موضوعات مهمی است که همه ما انسان‌ها برای رسیدن به آن نیازمند مطالعه و برطرف کردن آن هستیم، که در این میان مراجعه به توصیه‌ها و احادیث بزرگان دینی می‌تواند کمک بسزایی به ما بکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: برای مشاهده درس‌هایی از بزرگان دین اینجا کلیک کنید


در ادامه به احادیثی از «امام سجاد (ع)» پیرامون کنترل خشم خواهیم پرداخت:

روزی یکی ازبستگان «امام سجاد (ع)» در حضور جمعی بر سر موضوعی به آن حضرت سخنان نامناسب گفت.

«امام سجاد (ع)» سکوت کرد. سپس آن شخص رفت. «امام سجاد (ع)» به حاضران فرمودند: آنچه را که این مرد گفت ، شنیدید و من دوست دارم که همگی به اتفاق نزد او برویم تا جوابش را بدهم و شما بشنوید.

حاضران موافقت کردند و همراه با «امام سجاد (ع)» به راه افتادند درحالی که حضرت در طول مسیر، مکرر می‌فرمود: «وَالکاظِمین َ الغَیظ» از صفات پرهیزکاران فرو بردن خشم است و حاضران فهمیدند که آن حضرت پاسخ درشت به وی نخواهد داد.

سرانجام به منزل آن مرد بدگو رسیدند و صدایش زدند. او از خانه خارج گردید، «امام سجاد (ع)» به وی فرمود: ای برادر، اگر آنچه به من نسبت دادی در من هست، از خدا می‌خواهم که مرا ببخشد.

آن مرد که سخت تحت تأثیر بزرگواری امام قرار گرفته بود پیش آمد و بین دو چشم حضرت را بوسید و عرض کرد: بلکه من سخنی به تو گفتم که در تو نبود و من خود سزاوار به آن سخن هستم.

به این ترتیب «امام سجاد (ع)» درس بردباری و حفظ رابطه خویشاوندی و کنترل خشم را به ما آموخت.

منبع: کتاب دست نیاز به سوی پروردگار «یدالله بهتاش»

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا امام سجاد احکام شرعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۹۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور سجاد گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی ووهان

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، نخستین کمپ تمرینی فدراسیون کاراته آسیا در شرایطی طی روز‌های ۲۱ تا ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ در شهر ووهان کشور چین برگزار می‌شود که به دعوت فدراسیون آسیا سجاد گنج زاده قهرمان طلایی کاراته کشورمان در المپیک مدرس کومیته این کمپ را بر عهده خواهد داشت.   بر اساس این گزارش گنج زاده به همراه گانگ لی از کشور میزبان در بخش کومیته و برادران موسوی و گریس در بخش کاتا مدرسین این کمپ خواهند بود.   این اقدام نشان دهنده توجه متولیان کاراته قاره کهن به قهرمانان و چهره‌های جهانی هنر رزمی کاراته در سطح جهان است، گنج‌زاده از قهرمانان شناخته شده کاراته جهان است که در سال‌های گذشته نشان‌های متعددی از بازی‌های المپیک، رقابت‌های قهرمانی جهان، بازی‌های آسیایی و مسابقات قهرمانی آسیا به دست آورده است.

دیگر خبرها

  • حضور سجاد گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی ووهان
  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • مظفری در جایگاه پنجم رقابت ماده ۸۰۰ متر قرار گرفت
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی