Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست این استان، محمدجواد اشرفی مدیرکل اداره مذکور در این خصوص اظهار کرد: این شاخص براساس نمونه برداری از ۱۳ ایستگاه نمونه برداری در طول رودخانه کارون و ۱۱ ایستگاه نمونه‌برداری رودخانه کرخه بدست آمده، وضعیت این دو رودخانه بر اساس شاخص  IRWQI  مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از شاخص IRWQI  یکی از روش های ارزیابی آلودگی های کیفی رودخانه ها استفاده می شود که تاثیر مرکب بر پارامترهای فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی را نشان می دهد که مهمترین پارامترهای آن BOD، نیترات, اکسیژن، EC، فسفات و PH تهیه می‌شود و براساس این شاخص های کیفی آب از بسیار خوب تا خیلی بد در هفت  رده تقسیم بندی می شود.

اشرفی گفت: براساس نمونه برداری های آبان‌ماه، رودخانه کارون از 13 ایستگاه نمونه برداری، در 5 ایستگاه کیفیت آب خوب، در 4 ایستگاه کیفیت نسبتاً خوب و در 4 ایستگاه کیفیت متوسطی برخوردار بوده است و رودخانه کرخه نیز از ۱۱ ایستگاه نمونه برداری شده کیفیت دو ایستگاه خوب، هفت ایستگاه نسبتاً خوب و دو ایستگاه متوسط اعلام شده است.

وی افزود: میزان شاخص کیفی  آب IRWQI رودخانه های کارون در ایستگاه های  مورد بررسی اداره کل حفاظت محیط زیست آبان ماه 1398 در ایستگاه های دز چم گلک: خوب، دز بند قیر: نسبتاً خوب، کارون-سد شهید عباسپور: خوب، کارون -سدتنظیمی گتوند: خوب، کارون-بند میزان: نسبتاًخوب، شطیط-بند قیر:  نسبتاً خوب گرگر-بند قیر: متوسط، کارون-بند قیر: نسبتاًخوب، کارون-زرگان: نسبتاً خوب، کارون-پل فولاد: متوسط، کارون-دارخوین: نسبتاً خوب، صابون سازی خرمشهر: متوسط، بهمنشیر-پل ثامن: متوسط بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان خاطرنشان کرد: همچنین میزان شاخص کیفی IRWQI  آب رودخانه  کرخه از  2 لغایت 5 آذرماه در ایستگاه های  مورد بررسی اداره کل حفاظت محیط زیست در کرخه- پل نادری: خوب، کرخه-پل ناجیان: نسبتاً خوب، کرخه-پل عبدالخان: نسبتاً خوب، سد تنظیمی کرخه-پل فلزی (حمیدیه): متوسط، کرخه-سبحانیه: نسبتاًخوب کرخه-سابله(پل فتح الفتوح): نسبتاًخوب، هوفل-پل مرکزی بستان: نسبتاً خوب، کرخه-هویزه: نسبتاًخوب، کرخه-یزد نو: متوسط و کرخه-رفیع: نسبتاً خوب بوده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: محیط زیست خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۰۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره وضعیت هوای پایتخت در روز جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ اطلاع رسانی کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، براساس اعلام این شرکت، شاخص آلاینده‌ها در روز جمعه، هفتم اردیبهشت بر روی عدد ۹۷ قرار گرفته و از این رو هوا در وضعیت زرد رنگ و قابل قبول توصیف شده است.

روز گذشته نیز شاخص آلاینده‌ها بر روی عدد ۸۷ قرار داشت و هوا قابل قبول بود.

اما با این حال کوه‌های تهران که از ابتدای بهار از هر نقطه شهر معلوم بود، طی دیروز و امروز زیر غباری پنهان شده است که نشان از افزایش آلاینده‌ها دارد.

همچنین ایستگاه‌های کنترل کیفیت هوا در فرمانداری شهرری و منطقه ۱۷ با نشان دادن شاخص ۱۵۸ و ۱۵۳ نشان می‌دهد هوا در این دو نقطه شهر در وضعیت قرمز قرار دارد و برای همه مردم بسیار ناسالم است.

ایستگاه شهرک سرچشمه در منطقه ۲۲، با نشان دادن شاخص ۴۱ نشان می‌دهد که هوا فقط در این نقطه تهران پاک است.

دیگر خبرها

  • هوای ۲ شهر خوزستان ناسالم برای گروه های حساس
  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟
  • هوای هیچ شهری امروز در کشور آلوده نیست
  • هوای هیچ شهری امروز آلوده نیست / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد / اردبیل پاک‌ترین هوا را دارد
  • هوای مشهد در شرایط پاک قرار گرفت
  • دستگیری ماشین قاچاق سوخت در کرخه خوزستان
  • هوای هیچ شهری امروز آلوده نیست / پاک‌ترین هوا سهم بجنورد شد
  • هوای پاک برخی مناطق اصفهان ارمغان باران