Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@06:37:15 GMT

تمام ارکان نظام مجری تحقق عدل و عدالت هستند

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۰۲۴۳

تمام ارکان نظام مجری تحقق عدل و عدالت هستند

امام جمعه خوانسار گفت: اگر قوه قضاییه عدل را به صورت کامل ایجاد کند اما ارکان دیگر کاری انجام ندهند توفیقات نظام برای اجرای عدل حاصل نخواهد شد، تمام ارکان نظام مجری عدالت هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از خوانسار، حجت الاسلام رسول خواجه کریمی شامگاه امشب -چهارشنبه ۱۳ آذر- در جلسه شورای اداری شهرستان خوانسار، اظهار کرد: نظام اسلامی یک نظام بی‌بدیل و بی‌نظیر در جهان است و در عصری ایجاد شد که شرق و غرب را نظام استکباری در برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه خوانسار گفت: هنر امام(ره) در عصر توسعه سوسیالیسم و لیبرالیسم آگاهی بخشی گسترده بود به طوری که صدای شکسته شدن استخوان‌های نظام لیبرالیسمی شرق و غرب به گوش می‌رسد و هیمنه آن‌ها در دنیا شکسته شده است.

خواجه‌کریمی افزود: در عصر نظام دو قطبی عالم، پدیده جمهوری اسلامی ایجاد شد و تمام معادلات استکبار را بر هم زد و هر روز به اعتبار و ارزش نظام اسلامی در بین مردم جهان افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی نظام عدل است و تمام ارکان و افراد نظام اسلامی به سمت تحقق عدل می‌روند، گفت: در گام دوم انقلاب که تمدن اسلامی در جهان ایجاد می‌شود این مفهموم روشن است که قوه قضاییه در باب نظام اسلامی در ایجاد عدالت تجلی گری بیشتری دارد.

امام جمعه خوانسار تصریح کرد: اگر قوه قضاییه عدل را به صورت کامل ایجاد کند اما ارکان دیگر کاری انجام ندهند توفیقات نظام برای اجرای عدل حاصل نخواهد شد، تمام ارکان نظام مجری عدالت هستند. مجلس قوانینی باید از جنس عدالت وضع کند که در کشور ساری و جاری شود.

خواجه‌کریمی گفت: ایجاد عدالت ماحصل نظام اسلامی است هر چند در توسعه عدالت اجتماعی گام‌های بلندی برداشته شده اما تا رسیدن به آرمان‌های واقعی نظام فاصله زیادی است که باید تلاش شود.

وی با بیان اینکه عدالت همکاری و کمک تمام ارکان و قوای نظام را می‌طلبد، افزود: اگر همکاری نشود قوه قضائیه نیز دچار چالش می‌شود و به هدف نهایی نمی‌رسد، قوه قضائیه مشکلات حقوقی را برطرف می‌کند بنابراین تمام ارکان نظام در تحقق ایجاد عدالت اجتماعی نقش دارند.

امام جمعه خوانسار گفت: در گام دوم انقلاب باید گام نخست را به عنوان داشته‌ها و گنجینه اصلی برای پشتوانه خود حفظ کنیم آینده گام دوم انقلاب مربوط به اقداماتی که در گام نخست انجام شده است چرا که در طول چهل سال انقلاب خدمات گسترده‌ای انجام شده است.

حجت الاسلام خواجه‌کریمی با بیان اینکه مطالبه مردم از قوه قضائیه مبارزه با فساد است، گفت: قوانینی باید در جمهوری اسلامی وضع ‌شود که مردم تحقق عدل را ببینند.

کد خبر 399569

منبع: ایمنا

کلیدواژه: قوه قضائیه مسئولان نظام عدالت اجتماعی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۰۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبدالحسین خسروپناه: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است

عبدالحسین خسروپناه،  امروز در دانشگاه امیرکبیر ضمن بازدید از شرایط و نحوه سازماندهی آزمون سراسری در رشته تجربی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر تصویب اسناد و ترسیم ساختار مصوبات، برای بررسی از نحوه اجرای آن نیز ورود می‌کند، در همین راستا امروز برای بازدید شرایط برگزاری آزمون سراسری در حوزه دانشگاه امیرکبیر حضور پیدا کردیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سازمان سنجش در سال‌های اخیر در خصوص نحوه برگزاری آزمون رشد چشمگیری داشته و با نظارت و بازدیدی که از این سازمان و نحوه برگزاری آزمون در حوزه‌های مختلف داشتیم، می توان به جرئت گفت که احتمال تقلب در این آزمون صفر است و هیچکس نمی تواند سوالات رو لو دهد و سوءاستفاده کنند.

وی گفت: در این شرایط هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در این سازمان تحقق پیدا کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • عبدالحسین خسروپناه: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • تسلیت معاون صدا در پی درگذشت همسر محمدرحمان نظام اسلامی، مجری و گوینده صدا و سیما
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • تلاش سازمان سنجش برای تحقق عدالت آموزشی در کشور
  • «کودک شو» : تلاش بودجه‌سوز برای استمرار یک تجربه‌ی تمام‌شده
  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • صلح با تحقق عدالت در حق فلسطینیان محقق می‌شود
  • تحقق شعار سال جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است