Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@17:50:31 GMT

۲۰ درصد خودروهای تهران معاینه فنی برتر گرفته‌اند

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۰۲۸۱

مدیر عامل حمل و نقل شهرداری تهران گفت: تاکنون ۲۰ درصد خودروها در تهران معاینه فنی برتر کسب کرده‌اند و ۳.۵ میلیون خودرو از طرح LEZ استفاده کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، یوسف حجت در چهل و یکمین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا با اشاره به این که آلودگی سایشی ۵ برابر آلودگی اگزوز خودروها است، اظهار کرد: ۲۵ درصد ذرات آلاینده از لنت و آسفالت تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت ادامه داد: تاکنون ۳.۵ میلیون خودرو یعنی ۱۰۰ درصد در تهران از طرح LEZ ( طرح کاهش آلودگی هوا) استفاده کرده‌اند.

او در رابطه با استفاده از طرح LEZ در تهران اظهار کرد: در سال ۹۷ تعداد ۲۲۱روز بیلینگ (طرح LEZ) برای دو محدوده انجام شده که در جمع ۳۵میلیون بیلینگ در طول سال انجام شده است.

مدیر عامل حمل و نقل شهرداری تهران تصریح کرد: به طور متوسط در تهران ۱۵۶ هزار بیلینگ در روز انجام شد که در ۵ روز از سال تعداد بیلینگ‌ها کمتر از ۱۰۰ هزار بوده است.

وی اضافه کرد: حداقل بیلینگ ۶۸ هزار عدد در ۸ مهرماه سال۹۷ بوده که در ۲۱۶ روز دیگر تعداد بیلینگ‌ها بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار بود.

حجت با بیان این که تاکنون ۲۰ درصد خودروها در تهران معاینه فنی برتر کسب کرده‌اند، گفت: ۳۵ درصد بیلینگ‌ها در ساعات اوج تردد هستند.

وی با بیان این که در تهران حدود ۳۰۰ هزار خودرو از ۲۰ روز بیلینگ خود استفاده کرده‌اند، افزود: کمترین ورودی به طرح ۱۴۴هزار خودرو و بیشترین ورودی ۳۴۷هزار خودرو بود.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل شهرداری تهران اظهار کرد: بیش از یک میلیون خودرو ۳۴ درصد تنها یک روز و ۲میلیون خودرو  ۵۷ درصد بیش از دو روز از طرح استفاده کرده‌اند.

به گفته وی، ۲۰۰ هزار خودرو بیش از ۲۰ روز از طرح LEZ (کاهش آلودگی هوا) در تهران یعنی ۶ درصد استفاده کرده‌اند.

همچنین در ادامه جلسه علیرضا احمدی - معاون ستاد سوخت - با بیان این که مجوز اسقاط ۱۰ هزار موتور سیکلت فرسوده از ستاد فرمان امام صادر شده است و ۶۰۰ هزار گواهی اسقاط برای موتور سیکلت وجود دارد، اظهار کرد: لازم است که اطلاعات موتور سیکلت‌های اسقاطی که فروخته می‌شود به پلیس فرستاده و از تردد آنها جلوگیری شود.

معاون ستاد سوخت ادامه داد: ۲۹هزار خودرو فرسوده در دستگاه‌های دولتی وجود دارد که تاکنون برای اسقاط آنها اقدامی نشده است.

احمدی ادامه داد: لازم است که برای مالکین خودرو و موتورهای فرسوده وام‌های کم بهره قرار دهیم تا افراد به اسقاط وسایل فرسوده خود ترغیب شوند اما این موضوع هنوز تامین مالی نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاينه فني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۰۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی موجود نیست

مسیح فرزانه گفت: متنوع کردن سبد سوخت کشور برای عبور از ناترازی ضروری است اما پیش از این باید زیرساخت مورد نیاز.شبکه سوخت ایجاد شود.

مسیح فرزانه، کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو درخصوص حل بحران ناترازی انرژی در کشور گفت: استفاده از خودرو‌های هیبرید و برقی یکی از راهکار‌هاست اما در استفاده از خودرو‌های برقی، باید ابتدا به خدمات پس از فروش، زیر ساخت مورد نیاز و ناترازی ۱۵ هزار مگاواتی برق در سال گذشته که در ۱۴۰۳ افزایش هم خواهد داشت توجه شود.

 

وی افزود: بررسی‌های من نشان می‌دهد اینگونه عمل نشده است، ما در حوزه خدمات پس از فروش خودروهای برقی و هیبریدی یک آئین‌نامه نداریم؛ در رابطه با برق شرایط مشخص است و هیچ دورنمای مثبتی در این باره نمی‌بینیم و حتی مسؤولان امری که دایه‌دار واردات خودروهای این چنینی هستند گامی در راستای تامین برق آن بر نمی‌دارند.

 

فرزانه در ادامه افزود: تمام این اقدامات همانند یک زنجیره به هم متصل است و طبعا هر کدام را اگر تامین نکنیم با مشکل روبه‌رو می‌شویم. وقتی باید خودروی برقی وارد کنیم که در تامین انرژی آن دچار مشکل نشویم؛ در صورتی که جواب وزارت نیرو به وزارت صمت برای تامین انرژی خودرو‌های برقی شفاف بوده و اعلام کرده که ایجاد چنین شرایطی امکان پذیر نیست.

 

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: این مشکل را ما در سی ان جی کردن خودرو‌ها هم شاهد بودیم. مردم باید در صف‌های طولانیِ یک تا دو ساعته منتظر می‌ماندند تا بتوانند سوخت سی ان جی خودروی خود را تامین کنند.

 

وی گفت: باید از تمام سوخت‌ها برای متنوع کردن سبد سوخت استفاده و نباید فقط به یک تا دو مورد سوخت بسنده کرد. تنوع بخشی به سبد انرژی مسلما می‌تواند بار را از دوش بنزین دارد و گامی در مسیر رفع ناترازی سوخت کشور برداشته شود. البته همانطور که توضیح دادم زیرساخت هم باید تامین شود.

دیگر خبرها

  • لوازم یدکی رنو
  • قیمت خودرو امروز ۱۲ اردیبهشت +جدول
  • خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده
  • زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات
  • زیرساخت استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی موجود نیست
  • ۶۳مرکز معاینه فنی خودرو در استان تهران به مردم خدمت رسانی می کنند
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • عکس | مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی