Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه فردوسی مشهد روز چهارشنبه در مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس این دانشگاه‌ افزود: خراسان از دیرباز محل رفت و آمد دانش دوستان از اقوام و ملل مختلف برای کسب علم بوده و امروز بر ماست که خراسان را با مرکزیت دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد برای یادگیری و یاد دادن معرفی کنیم.
دکتر محمد کافی ادامه داد: ۷۰ سال از تاسیس دانشگاه فردوسی مشهد می‌گذرد اما ریشه های تاریخی و فرهنگی آن بس کهن است بطوریکه برای پایه‌گذاری و توسعه آن بزرگانی چون سامی‌رادها، آشتیانی‌ها، فاطمی‌ها و شریعتی‌ها زحمات طاقت فرسا کشیدند و  نسل‌ها گذشت تا امروز به ما سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خواستار یکی شدن دانشگاه فردوسی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد همانند گذشته شد و گفت: این ۲ دانشگاه از بدو تاسیس تا نیمه راه یکی بودند اما افسوس که در نیمه راه ما را جدا کردند.
وی افزود: دانشگاه فردوسی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد طعم یکی شدن را چشیده‌اند و امیدواریم با تلفیق دوباره از همدیگر بیاموزیم و جامعه‌نگر شویم که این امر لازمه زیستن در جهان پیچیده کنونی است. 
رییس دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: ما امروز به بهانه‌ای گرد هم آمده‌ایم که گذشته را مرور کرده و به آینده سفر کنیم و مراسم باشکوه حاضر حاصل همدلی و همکاری بزرگان این خطه در استانداری خراسان رضوی، شهرداری و شورای شهر مشهد و خیرین و نیکوکاران است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم گفت: تلفیق ۲ دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد یکی از ایده‌های مطرح شده است که عده‌ای موافق آن و عده‌ای هم با آن مخالف هستند.
دکتر محمد حسین بحرینی افزود: شرایط کنونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مسئله ای است که برگشت به وضعیت  گذشته دانشگاه علوم پزشکی مشهد را با دشواری‌هایی همراه کرده است و شاید بهتر بود که  این ۲ دانشگاه از هم جدا نمی‌شدند چرا که یکی شدن‌ آنها سخت است.
وی ادامه داد: اکنون در حوزه آموزش در هفت دانشکده زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشکلی نداریم و تمام گرفتاری‌ها و چالش‌ها در حوزه‌های اورژناس، بهداشت، درمان و بیماری‌هاست.

منبع: جماران

کلیدواژه: زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان جامعه درمان علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۰۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  در هزار و چهارصد و هشتاد و پنجمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی، آرزو شجاعی ۱۸ ساله از تربت جام، پس از دریافت رضایت از خانواده اش، تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه ها و کبد زنده یاد آرزو شجاعی برای پیوند به شیراز منتقل شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

 
 

دیگر خبرها

  • ۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل