Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی ابری اول روز چهارشنبه در جلسه هم‌اندیشی مدیران مدارس کاشمر افزود: زمزمه‌هایی مطرح است که لایحه رتبه‌بندی به افراد غیر معلم تعلق نمی‌گیرد، اما راهکاری اندیشیده شده تا ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری برای نیروهای شاغل اداری نیز اعمال شود و حقوق آنا نیز افزایش یابد.

وی با تاکید بر لزوم درک اهمیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ادامه داد: گرچه آموزش مبتنی بر محفوضات عقیم است و امروزه دیگر جواب نمی‌دهد، اما هنوز سند تحول بنیادین در برخی مدارس اهمیت خود را پیدا نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اکنون فرزندان خلاقیت ندارند، شغل آفرین نیستند و متکی به یک حقوق، شغل دولتی یا ثروت مختصر والدین هستند به همین دلیل دولت باید ثروت و دارایی خود را بفروشد تا به این افراد یارانه بدهد.

ابری اول افزود: تا زمانی که کشور فقط به درآمد نفت متکی باشد مشکلات باقی خواهد ماند، اگر بخواهیم از این وضعیت نجات پیدا کنیم باید از تحریم‎ها به خوبی استفاده کرده و رنگین کمانی از تولیدات و صادارت داشته باشیم.

وی ادامه داد: ساحت‎های ۶ گانه اوج پیام سند تحول است لذا باید خلاقیت داشت و به فرزندان مهارت آموزش داد. 

وی با اشاره به فراوانی کمبودها و نقص‌ها در حوزه آموزش و پرورش گفت:به رغم اینکه در سال ۹۶ برای حامل‎های انرژی در مدارس کشور ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار از وزارتخانه تخصیص یافت ولی این میزان پارسال به ۱۰۰ میلیارد تومان کاهش یافت و اعلام گردید اگر مدرسه‎ای صرفه جویی را رعایت نکند باید تمام قبض را پرداخت کند که عملا این اقدام به خصوص در مدارسی که کنتورهای قدیمی و دانش‌آمور کم دارند امکان پذیر نیست.

معاون پشتیبانی و توسعه اداره کل آموزش‌و پرورش خراسان رضوی افزود: گرچه هزینه‎های جاری آموزش و پرورش در سالهای ۹۱ و ۹۲ بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان بود اما اکنون این میزان به هفت میلیارد تومان کاهش یافته است.

مدیر آموزش‌ و پرورش کاشمر نیز گفت: به رغم فعالیت‌های عمرانی که در راستای بهسازی، نوسازی و احداث فضاهای آموزشی در سایه مشارکت و همراهی خیرین و افراد نیکوکار انجام شده در حال حاضر ۳۰ پروژه عمرانی نیمه‌ تمام در کاشمر وجود دارد که برای تکمیل و بهره‌برداری برخی از آنها تفاهم‌نامه منعقدشده است.

علی طاهریان افزود: در دو سال اخیر حدود ۲۰ میلیارد تومان در راستای احداث، توسعه و بهسازی فضاهای آموزشی هزینه شده، همچنین بخش عمده‌ای از هزینه‌های عمرانی با مشارکت خیرین و نیکوکاران تأمین‌ شده به‌ طوری‌که از ابتدای مهر ماه نیز تاکنون تفاهم‌نامه اجرای پنج پروژه در کاشمر به امضا رسیده است.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری مشهد دارای ۳۱ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز است.   

منبع: جماران

کلیدواژه: زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان آموزش و پرورش خراسان رضوی لایحه مدیر آموزش و پرورش نفت زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۰۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ معلم نمونه استان سمنان تقدیر می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا همتی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی آموزش و پرورش استان سمنان از تقدیر ۳۰ معلم نمونه استان به طی هفته معلم خبر داد و بیان کرد: انگیزه بخشی و قدردانی از خدمات معلمان هدف این برنامه است.

وی با بیان اینکه سه معلم نیز برای قدردانی در سطح ملی به دبیرخانه گرامیداشت مقام معلم در وزارت آموزش و پرورش اعلام شده است، ابراز کرد: طرح شناسایی معلمان نمونه از ابتدای سال در تمام تحصیلی در تمام طول سال در استان اجرایی شده است.

معاون پژوهشی آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به ملاک‌های انتخاب معلمان نمونه، بیان کرد: معلمانی که از حیث عملکردی با داشتن وجدان کاری بالا در این فهرست جای می گیرند.

همتی مسئولیت‌پذیری را دیگر ملاک انتخاب معلمان نمونه یاد کرد و بیان داشت: پشتکار، خلاقیت و ابتکار عمل در کنار اخلاق‌مداری دیگر ملاک های انتخاب یک معلم نمونه است.

وی با بیان اینکه معلمان نمونه از طریق نظرات دانش‌آموزان، اولیا، همکاران هم‌پایه و هم‌رشته، مدیران و ارزیابان انتخاب می شوند، گفت: طی برنامه ای از این معلمان تقدیر خواهد شد.

کد خبر 6092455

دیگر خبرها

  • وجود ۲ معلم نمونه کشوری در گلستان
  • ۳۰ معلم نمونه استان سمنان تقدیر می‌شوند
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • شتاب مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند