Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@22:56:09 GMT

خیلی از رشته‌های دانشگاه‌ها بازار کار ندارند

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۰۸۷۱

خیلی از رشته‌های دانشگاه‌ها بازار کار ندارند

ایسنا/لرستان معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان، گفت: برخی رشته‌های مورد نیاز از سوی دانشگاه علمی کاربردی استان احیا شده و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

محمود ثمینی در مراسم تجلیل از دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی لرستان اظهار کرد: اهمیت علم و دانش بر کسی پوشیده نیست و جامعه‌ای که افراد آن آگاه، بالغ، باسواد و اهل علم باشند توسعه‌یافته محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه اگر نخبگان ما در جامعه توسعه یافته باشند، سازمان‌های ما بالنده و توسعه‌یافته باشند جامعه نیز توسعه‌یافته خواهد بود، تصریح کرد: تناسب تحصیلی با شرایط و نیازهای جامعه بسیار مهم است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه خیلی از رشته‌های دانشگاه‌ها بازار کار ندارند، عنوان کرد: افراد با این نگاه وارد دانشگاه می‌شوند که در جایی تحصیلات آنها مورد خدمت واقع شود و تاثیرگذار باشد یا اینکه فرد برای خود شغلی ایجاد کند و برای زندگی و ادامه تحصیل او شرایطی فراهم شود.

ثمینی با تاکید بر اینکه خوشبختانه در سال‌های گذشته دانشگاه علمی کاربردی در این مسیر قرار گرفته است و کسانی که از این دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند علاوه بر اینکه مراحل علمی را پشت سر می گذارند، مهارت‌های مورد نیز را همزمان دریافت می‌کنند، افزود: این امر خیلی ارزشمند بوده و در پیشرفت کار، اشتغالزایی، کارآفرینی و ... تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه دانشجویان این دانشگاه محیط علمی را تجربه کرده‌اند و سایر آیتم‌های مورد نیاز ارتباط با جامعه را دریافت می‌کنند، افزود: این امر در توسعه جامعه بسیار تاثیرگذار است.

 معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان، تصریح کرد: امیدواریم رشته‌هایی که مورد نیاز در استان هستند برای توسعه و پیشرفت مورد توجه قرار گیرند.

ثمینی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های لرستان در حوزه‌های مختلف، عنوان کرد: برخی رشته‌های مورد نیاز از سوی دانشگاه علمی کاربردی استان احیاء شده و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه علمی کاربردی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۰۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت

به گزارش خبرآنلاین، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استادان دانشگاه، چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند و موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد.

مهر در خبری نوشت:محمدعلی زلفی‌گل ظهر شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند.

تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند

وی با بیان اینکه قوانین و مقرراتی وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برای وی ایجاد نمی‌شود، گفت: همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

زلفی گل اظهار داشت: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت‌های استادان دانشگاه نبوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یک عضو هیئت علمی باید نظم کلاس، و اخلاق حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، گفت: چنانچه یک عضو هیئت علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود و به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیئت‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

زلفی گل اظهار داشت: تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند و خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900236

دیگر خبرها

  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • منتخبان مسابقات ملی «سدید»‌ در لرستان معرفی شدند
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • آغاز ماراتن علمی ۳۵۵۶۱ داوطلب آزمون سراسری در لرستان
  • تاسیس رشته‌های جدید ‌ متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان در دستور کار است
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی