Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، شبکه آمریکایی «الحرة» نزدیک به آمریکا، در راستای سیاست مداخله‌جویانه واشنگتن در امور عراق و تلاشش برای تضعیف سازمان الحشد الشعبی، برای مرجعیت عالی شیعیان در عراق نیز تعیین تکلیف کرد.

پایگاه خبری شبکه الحره، با انتشار یادداشتی با تیتر «السیستانی کجا اشتباه کرد؟» از آیت‌الله «سید علی السیستانی» مرجعیت عالی شیعیان در عراق خواست فتوای انحلال سازمان الحشد الشعبی را صادر کند زیرا بدون این امر، بحران کنونی در عراق حل و فصل نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این یادداشت آمده است: چشم‌انداز [آیت‌الله] السیستانی به دموکراسی زمانی شبیه دموکراسی معیوب در لبنان بود و اکثریت ساکنان شیعی را یک فراکسیون واحد و متحد مقابل دو فراکسیون سنی و کردی می‌دانست و این چشم‌اندازی بود که دموکراسی را تضعیف می‌کند و فراکسیون‌های منتخب را به فراکسیون‌هایی ثابت مذهبی و قومی ثابت تبدیل می‌کرد به جای اینکه این فراکسیون‌ها فرامذهبی و فراقومیتی رفتار کنند.

در ادامه این یادداشت آمده است: اما با گذشت یک دهه و نیم از این تجربه، خطای سیستانی ثابت شد و مشخص شد که نه شیعیان یک گروه متحدند و نه اهل سنت و کردها. ضمن اینکه خلط سیاست و مذهب ، ابزار پوپولیستی را در اختیار حکام قرار می‌دهد که مردم عراق را علیه یکدیگر تحریک کنند و در این میان، حکام، سرمایه‌های کشور را چپاول کنند.

این شبکه آمریکایی، نقطه آغاز برای هرگونه حل و فصل امور در عراق را انحلال الحشد الشعبی و انحصار مسئله امنیت برای دولت منتخب عنوان و ادعا کرد که تظاهرات‌های کنونی عراق، فرصت طلایی برای آیت‌الله السیستانی برای صدور فتوای انحلال الحشد الشعبی به شمار می‌رود.

سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق، در پی فتوای جهاد کفایی آیت‌الله سیستانی در سال ۲۰۱۴ تشکیل شد؛ زمانیکه داعش در ۱۳ ژوئن ۲۰۱۴ موصل را اشغال کرد و روزهای بعد پیشروی خود را به سوی بغداد ادامه داد.

این نیرو که متشکل از نیروهای داوطلب مردمی از مذاهب و اقوام مختلف عراق است،‌در نوامبر ۲۰۱۶ با اکثریت آراء نمایندگان پارلان عراق، یک نیروی جدا از ارتش نام گرفت که زیر نظر و فرماندهی نخست‌وزیر عراق به عنوان فرمانده کل قوای مسلح عراق فعالیت دارد.

به نظر می‌رسد دستاوردهایی که نیروهای الحشد الشعبی در نبرد با داعش و آزادسازی اراضی عراقی و تقویت جایگاه امنیتی و نظامی دولت این کشور داشتند به مذاق آمریکا خوش نیامده، به همین دلیل از هر فرصتی برای حذف این سازمان و خلع سلاح آن استفاده می کند تا با کنار زدن این گروه مردمی، بستر مناسبی برای در دست گرفتن مجدد سرنوشت عراق، ایجاد کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۰۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلوبیون بین برنامه‌ها تبعیض می‌گذارد؟/ محتوایی که ضریب می‌گیرد

احمد خورشیدی مدیرعامل تلوبیون درباره تبعیضی که ممکن است به نظر برسد در تعداد برخی ویدیوهای یک برنامه وجود دارد و به تبع آن بازدید و آمار بیشتر آن برنامه را به دنبال دارد به خبرنگار مهر بیان کرد: ما حدود ۶ سال است که تجربه این مدل سرویس دادن به برنامه ها را داریم و همه تلاشمان این است که تبعیضی بین برنامه ها نباشد.

وی ادامه داد: شاید در سال های اول راه اندازی این سرویس به دلیل کم بودن امکانات، مشکلات فنی یا کمبود تجربه چنین اتفاقی رخ می داد که خارج از اراده ما بود اما در حال حاضر سعی می کنیم حداکثر تلاشمان را داشته باشیم که عدالت بین برنامه ها برقرار شود.

خورشیدی تصریح کرد: خود مدیران شبکه ها و متولیان گروه های مختلف سازمان و شبکه ها در میزان ارتقا و پروموت برنامه ها در صفحه اول تلوبیون خیلی موثر هستند. درواقع به نسبت ضریبی که آنها می دهند و اهمیتی که برنامه دارد در صفحه اول تلوبیون اثر بیشتری از یک برنامه دیده می شود.

مدیرعامل تلوبیون با اشاره به فرایند ضریب گرفتن در این سرویس عنوان کرد: یک اصل در تلوبیون وجود دارد که ما به دلیل آنلاین بودن و شفاف بودن آمار مخاطب، مجبور و محکوم هستیم که به برنامه های پربیننده ضریب بیشتری بدهیم. از طرفی ناخودآگاه برنامه ای که مخاطب و کاربر در مراجعه به تلوبیون چه از طریق صفحه اول و چه از طریق موتورهای جستجو بیشتر سراغ می گیرد، بیشتر نیز دیده می شود و خود این محتوا هم قاعدتاً ضریب بیشتری می گیرد.

وی اضافه کرد: از این حیث برای ما فرقی نمی کند که این محتوا یک برنامه استانی باشد یا برنامه ای در یک شبکه پرمخاطب بلکه میزان علاقه مندی مخاطب است که آنها را تبلیغ (پروموت) می کند.

خورشیدی در پایان درباره کاربران تلوبیون بیان کرد: عدد تجمیعی کاربران تلوبیون یعنی نصب این سرویس در اپلیکیشن ها، ۳۵ میلیون کاربر است اما با توجه به رویدادها تعداد کاربرها فرق دارد مثل رویداد جام جهانی که تعداد بالایی علاقه‌مند هستند آن را تماشا کنند.

کد خبر 6089429 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • سلیمانی عملیات‌هایی داشته که هیچ ژنرال آمریکایی نداشته!
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • وقتی مقتول دستور بخشش قاتلش را داد!
  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم
  • تلوبیون بین برنامه‌ها تبعیض می‌گذارد؟/ محتوایی که ضریب می‌گیرد
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • بایرن ظرف یک هفته در مورد رانگنیک تصمیم می‌گیرد
  • حج را نمی‌توان با اعمال دیگر جایگزین کرد