Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، روزنامه «وال استریت ژورنال» روز چهارشنبه به نقل از منابع مطلع از احتمال افزایش قابل توجه شمار نیروهای آمریکایی در غرب آسیا به بهانه «ایجاد بازدارندگی در برابر ایران» خبر داده است. 

مقام‌های آمریکایی به این روزنامه گفته‌اند که در صورت تأیید نهایی این طرح، ده‌ها کشتی، تجهیزات نظامی تازه و شاید تا ۱۴۰۰۰ نیروی نظامی دیگر به غرب آسیا اعزام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مقام‌ها، انتظار می‌رود «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به زودی، شاید در همین ماه جاری، در مورد این طرح تصمیم‌گیری کند.

هرچند که کاهش حضور نظامی خارجی یکی از وعده‌های انتخاباتی ترامپ در رقابت‌های سال ۲۰۱۶ بود، اما به نوشته وال استریت ژورنال، مقام‌های آمریکایی می‌گویند ترامپ، تا حدی به واسطه رژیم صهیونیستی، به این نتیجه رسیده است که آمریکا باید برای ایجاد بازدارندگی در برابر ایران، حضور نظامی خود را در غرب آسیا افزایش دهد. این مقام‌ها می‌گویند ممکن است تعداد نظامیانی که ترامپ با اعزام آن‌ها موافقت می‌کند، از آنچه در طرح اصلی ارائه شده، کمتر باشد.

آمریکا از ماه می (اردیبهشت-خرداد) سال جاری تاکنون هم مجموعا ۱۴۰۰۰ نیروی نظامی را به همین  بهانه به منطقه اعزام کرده است. تصویب طرح ادعایی وال استریت ژورنال، این رقم را تا دو برابر افزایش می‌دهد.

روز چهارشنبه «جان رود» از مقام‌های ارشد بخش سیاستگذاری وزارت دفاع آمریکا تلویحا تأیید کرد که احتمال افزایش تعداد نیروهای آمریکایی در منطقه وجود دارد. وی در جمع گروهی از خبرنگاران گفت: «بازدارندگی امری پویاست، پاسخ ما پویا خواهد بود.»

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۱۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نظامیان اوکراینی ماکت ترامپ را آتش زدند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: عصرایران

دیگر خبرها

  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • مزه دورکاری در اقتصاد آمریکا
  • (ویدئو) نظامیان اوکراینی ماکت ترامپ را آتش زدند
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح
  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق