Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ رییس قوه قضاییه گفت: کارگروهی ویژه در قالب هیاتی متشکل از معاون اول قوه قضاییه، رییس بازرسی کل کشور، رییس دیوان عدالت اداری، وزیر نیرو، استاندار، رییس کل دادگستری، نماینده کشاوران، رییس هیات نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان برای پیگیری امور و مطالبات کشاورزان اصفهان تشکیل می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی چهارشنبه شب در دیدار با نمایندگان تشکل‌های کشاورزی اصفهان تالار کوثر استان افزود در این کارگروه باید بررسی شود که مشکلات کشاورزان در سطح دیوان عدالت اداری یا شورای عالی آب و یا در چه بخشهای دیگری با مشکل مواجه است تا نسبت  به ساماندهی آن به نتیجه مطلوب برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت در این کارگروه می‌توان تصمیمات عادلانه‌ای اتخاذ کرد که کشاورزان بتوانند به حق و حقوق قانونی خود برسند.

به گفته رییس قوه قضاییه استقلال اقتصادی بدون خودکفایی کشاورزی امکان پذیر نیست. 

وی با تاکید بر اینکه باید در کشاورزی به خودکفایی رسید ، گفت: استان اصفهان باتوجه به آنکه در برخی تولیدات مقام اول و دوم را در کشور دارد اگر به کشاورزی استان توجه شود می‌تواند در کل کشور حرف اول را بزند.

وی دستیابی به خودکفایی در کشاورزی را نیازمند نکاتی دانست و گفت: نکته اول حمایت قانونی از کشاورز است و همچنین باید حمایت مالی از کشاورزان در قالب پرداخت تسهیلات به آنها صورت گیرد.

وی تصریح کرد: کشاورزی باید از اولویت برخوردار باشد و نباید توجه به صنعت موجب غفلت از کشاورزان و تولیدات آنها شود.

رییس قوه قضاییه همچنین بر حمایت قضایی از کشاورزان تاکید کرد و گفت در این رابطه باید شوراهای حل اختلاف به صورت تخصصی برای کشاورزان تاسیس گردد و از خود کشاورزان و ریش سفیدان آنها برای حل و فصل مشکلاتشان استفاده شود.

وی بر ضرورت حمایت دولت از کشاورزان تاکید و اضافه کرد : سیاستهای حمایتی همه جانبه دولت از کشاورزان باید حرف اول را بزند.

وی بر خرید تضمینی محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: باید محصولات کشاورزی با قیمت بالاتر از کشاورزان خریداری شود تا همچون گذشته بتوانیم در این زمینه به استقلال دست یابیم.

حجت الاسلام رییسی گفت : با توجه به کاهش نزولات آسمانی و وضعیت خشکسالی باید در نوع مصرف آب در بخش آشامیدنی و کشاورزی توجه شود.

وی یادآور شد حق آبه یا حق مالکانه باید با مشارکت و مشورت کشاورزان و تولید کنندگان به رسمیت شناخته شود و مورد احترام باشد.

 وی با اشاره به مساله واردات و صحبت های اخیر رهبر انقلاب در جمع صنعت گران و کارآفرینان گفت: نباید کالایی که امکان تولید آن در کشور وجود دارد وارد شود و باید هزینه آن به مولد و سرمایه گذار داده شود تا در مسیر رونق تولید و به نفع کشور و رونق تولید هزینه شود تا به سمت توسعه اقتصادی گام برداریم.

رییس قوه قضاییه به مساله واسطه و دلالان اشاره کرد و گفت : باید با نگاهی جامع نسبت به این قضیه فاصله بین تولید و مصرف را کوتاه کرد که این امر به نفع کشاورز و مصرف کننده است.

رییس قوه قضاییه در راس هیاتی و در سفر 2 روزه امروز وارد استان اصفهان شد. دیدار با فعالان اقتصادی کارآفرینان و صنعتگران و شرکت در نهمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه از جمله برنامه های  روز دوم سفر رییسی به اصفهان اعلام شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان قوه قضاییه ابراهیم رییسی زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۱۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت ۱۰۰ نفره طراحی شود، گفت: پیش قرار داد‌های ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است.   به گزارش تسنیم؛ روح الله دهقانی معاون علمی و فناوری رییس جمهور صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: رییس جمهور کارگروه تخصصی برای ساخت هواپیمای جت تشکیل داد که ۸ جلسه کارگروه تشکیل شده است.   وی افزود: مسئولانی از وزارت صمت، دفاع، راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی، ایرلاین‌های معتبر در این جلسات شرکت کردند.   معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت  ۱۰۰ نفره طراحی شود، گفت: پیش قرارداد‌های ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دستور ویژه رییس هلال احمر برای نجات یسنا
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • پرونده بابک زنجانی در قوه قضاییه بسته شد، اما در افکار عمومی باز می ماند
  • دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • جذب مربی‌های پرورشی در دستور کار قرار دارد
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور
  • رییس قوه قضاییه به هرمزگان سفر می‌کند
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان